Hallo, Vrijdag dacht ik dat ik vruchtwater verloor. het was echt kleurloos water. Ik heb het tussn mn vingers gevoelt en was ook niet slijmerig of iets. Dus ik de vk gebeld. Inmiddels was er in mn maandverbandje heeeel lichtroze gekomen. Ik was er echt heilig van overtuigd dat het vruchtwater was en dat het niet zo veel in 1 keer was omdat de kleine met haar hoofdje in mn bekken zit. De vk twijfelde en het hartje vd kleine ging te snel dus moest ik doo naar het ziekenhuis. Uiteindelijk alles goed met de kleine en blijkt het geen vruchtwater geweest te zijn zeiden ze, want ze zagen wat slijm zitten. Maar ik had toen idd een beetje slijm. Ik snal nu niet meer hoe ik dan het verschil moet zien tussen slijm en vruchtwater. Ik heb idd veel las van witte slijm. Maar dit was echt kleurloos water. En een slijmprop kan dat het geweest zijn? of moet er dan echt sliertjes bloed of iets bij zitten, of echt een stuk/prop? Groetjes Loes
Hoi loes, HEt is soms inderdaad heel erg lastig, dus als je weer denkt dat het vruchtwater is moet je gewoon weer contact opnemen met je verloskundige. Je ziet vaak dat de afscheiding wat wateriger kan wrden aan het einde van de zwangerschap het komt dan ook wat makkelijker naar buiten. Als je het afveegt en het blijft droog dan is het vaak geen vruchtwater maar word het gelijk weer nat dan is de verdenking op vruchtwater groter, probeer het altijd even op te vangen. De slijmprop is heel taai slijm dus dat was het niet. Imke