Over een kleine 6 weken is DE DATUM. En in tegenstelling wat ik hier veel lees (dat mensen aan het aftellen zijn en niet meer kunnen wachten) mag het van mij nog wel even duren! Ik ben nog best fit, heb energie, voel me goed en heb niet zo'n enorme buik dat het gigantisch in de weg zit. M'n beebje kriebelt en schopt gezellig, en saampjes hebben we het prima naar onze zin. De babykamer is bijna af, de meeste spulletjes zijn in huis, dus we zijn er klaar voor. Niet dus! Ik zie op tegen de bevalling, en de verandering van ons vertrouwde leventje. Tuurlijk ben ik supernieuwsgierig naar ons mannetje, en kijk ik er naar uit om hem vast te houden en te knuffelen, maar 6 weekjes zijn zo om... Doe mij nog maar 6 maanden!
Nou ik moet zeggen dat ik me ook behoorlijk fit voel zoals jouw! Maar dan nog ben ik nu super nieuwgierig of het een jongen of meisje wordt! En wil ik lekker pronken met de kleine in de zomer. Dus persoonlijk mag de kleine wel komen hoor! Ik weet zeker dat ik die schopjes ga missen maar 9 maanden waren mooi geweest
Jaaaaa ik herken het! Ik geniet ook nog zo van alles dat ik schrik bij de gedachte dat ik nog maar 6 weken moet! Ik heb sinds een paar dagen vreselijke jeuk maar voor de rest heb ik me super gevoeld, mijn buik valt ook mee kan nog alles doen wat ik wil en ik vind het gespartel van die kleine ook heerlijk! Ik wil er ook nog alleen van genieten, ga die kleine in mijn buik volgens mij vreselijk missen! Verder zijn we ook zo druk geweest de afgelope weken en is thuis nog niet alles klaar (zoals ik het wil) dat ik ook daarom denk dat ik het nog maar zo kort vind duren! Maar toch ben ik ook wel benieuwd, is het een meisje of een jongen? Hoe ziet hij/zij eruit en hoe zal het allemaal gaan?! Ik kijk nog niet uit naar de bevalling maar heb er wel vertrouwen in dat je het op het laatst zo zat bent dat je blij bent als je gaat bevallen! 6 maanden zou ik het ook niet meer willen hoor, helemaal niet als die jeuk blijft aanhouden
Dat zij m'n collegaatje ook tot 37 weken... Toen ineens zat ze er doorheen. Werd ziek (flink verkouden), kreeg last van haar polsen en bekken en allerlei andere kwaaltjes waar ze tot die tijd geen last van gehad had. Gelukkig werd haar kleintje 2 dagen voor de datum geboren. Dus ze hoefde niet over de datum heen. Maar oke; fijn dat het fysiek nog hartstikke goed gaat ! Alleen erg rot dat je zo tegen de bevalling op ziet meid. Bij mij overheerst het gevoel wat dat betreft wat jij beschrijft dat 'iedereen' heeft: Ik wil ons kleintje zien en vasthouden! Bij de bevalling kan ik me niets voorstellen, dus ik heb geen idee waar ik angst voor moet hebben. (behalve dan voor het zetten van een eventueel infuus, wat nare herinneringen oproept) Hopelijk gaat dit gevoel op een gegeven moment bij jou ook overheersen op de angst voor de bevalling! Dat je zo graag je kindje wil zien en vasthouden en als daar dan een bevalling voor nodig is: so be it...
Nou hier precies het tegenovergestelde. Weet dat het beter is om lekker de volledige 40 weken uit te zitten en zal het ook wel goed uit kunnen houden, maar ik kan amper een kamertje schoonmaken of ik hang alweer in de bank bij te komen, bukken gaat niet, mijn voeten zijn al een paar weken niet zichtbaar en op het werk kan ik mij niet meer zo consentreren . Verder mag ik echt van geluk spreken dat ik tot op heden nog geen enkele andere klachten heb gehad en hopelijk krijg ik weer wat meer energie straks.
Wat fijn zeg dat je je nog zo lekker voelt, nou hier dus niet, van mij mag het komen, ben het best zat, mega buik, kan niks meer bij ieder tripje met de trap moet ik uitpuffen, heb echt geen energie meer, gewoon totaal niet, terwijl het in mijn koppie anders gaat, wil nog zoveel, maar kan gewoon niet meer, vooral s'avonds als ik heb gedoucht, dan kan ik niet eens me voeten afdrogen.. Ik kijk echt uit naar de bevalling..
Hier ook het tegenover gestelde maar zie wel op tegen de bevalling .Maar ben het ook wel mega zat super veel last van maagzuur .Heb ik het nog niet over de nachtelijke uitstapjes naar de wc .Niet meer fatsoenlijk kunnen om draaien in bed dus echt lekker ligt het allemaal niet meer. Van mij mag het ook wel komen hoor
Ons kindje is wat aan de kleine kant. En behalve dat ik een energieniveau van min 100 heb, heb ik nergens last van (ja, een hoge bloeddruk, maar daar merk ik niks van). Dus van mij mag ze ook nog wel een tijdje blijven zitten. Als ze het maar naar haar zin heeft en goed groeit. Oh ja, en maagzuur en 100x per nacht naar de wc, maar ach, heb zwangerschapsverlof, dus blijf ik lekker wat langer liggen nu het nog kan.
ruilen dan? ik wilde echt al dat ik zover was als jullie kan niet wachten om de kleine vast te houden
Hier ook nog 6 weken te gaan tot DE DATUM! Ik vind het aan de ene kant wel prima zo, maar aan de andere kant heb ik zo veel pijn in m'n bekken dat het ook wel mag komen! Ik kan echt niets doen zo..... En ik ben heeeeel erg benieuwd hoe hij/zij er uit zal zien......
Oh ik herken het helemaal. Behalve tegen de bevalling opzien. Dat heb ik gelukkig niet, want ben ook echt supernieuwsgierig naar ons kindje! Maar ik tel de dagen zeker niet af! Ben over 2 dagen uitgerekend maar verwacht ook echt niet donderdag een baby in mijn armen te hebben, hoop eigenlijk stiekem dat het nog een weekje duurt. Ik heb ook nergens last van en ben no zo fit als het maar kan en geniet vollop van de vrijheid die wij nu nog hebben! Het is ok welleens fijn om dit soort berichten te lezen, want ik kreeg langzamerhand het gevoel dat ik de enige was die het nog lang niet zat was.
Ja gelukkig zijn we niet de enige! Maar wie weet als ik een paar dagen voor de uitgerekende datum zit, dat ik het dan wel zat ben... Als er echt zware fysieke klachten komen kan ik me heel goed voorstellen dat je het juist wel zat bent. En tuurlijk kijk ik er ook naar uit, en ben ik zoooo benieuwd en wil ik hem vasthouden... En echt bang voor de bevalling, nou nee want ik weet niet wat het is, hoe het zal gaan. Wel zie ik ertegenop misschien juist wel omdat ik niet weet wat me te wachten staat (controll-freak, ja ik weet het.. ) Maar ik vind het juist zo leuk nu, met die dikke buik, op een terrasje, iedereen die vraagt hoe het met je gaat, alle zorg en aandacht... heerlijk! Hihi...
Ik herken heel erg wat je schrijft. Van mij mocht het ook allemaal nog wel even duren. Het werd ineens heeeeel erg echt allemaal, en de angst kickte ineens in als een bom. Bang voor de bevalling, bang voor alle veranderingen en verantwoordelijkheden etc. Ergens heb ik het idee dat ik met deze gedachte de bevalling ook tegenhield. Zowel als het overtijd lopen (41+4) en tijdens de bevalling zelf. Het schoot voor geen meter op omdat ik zo erg bezig was met die angst. Ik wil je dus als tip meegeven dat dit gevoel niet 'moet' gaan overheersen, want het kan (naar mijn mening) ook een negatieve uitwerking hebben. Ik wens je heel veel succes met de laatste loodjes!
hoi hoi ja hier nu ook nog maar 6 weekjes het gaat al zo snel alenmaal aan de ene kant heb ik van ik wil haar vast houden en van der kunnen genieten maar aan de ander kant van ze zit nog zo goed en lekker dus blijf nog maar ff daar en groei maar lekker door oke heb ook wel wat engergie over en zo maar was toch blij dat het vandaag me laaste dag was op me werk hab nu alle tijd ok alles in orden te krijgen ( hebben we al maar toch) nog lekker opteruimen eennieuwe behagetje er tegen aan (oke is gekken werk maar is wel zo lekker) en dan maar wachten dat ze wil komen het mag van mij nog wel ff duuren maar niet te lang
Ik herken wel wat je zegt hoor! Bij 34 weken voelde ik me precies zo, ben met werken dus ook doorgegaan tot 36 weken. Voelde me goed, had genoeg energie en dacht met 35 weken nog 'waarom moet ik volgende week nou stoppen met werken?' En heel stom, de natuur regelt dat blijkbaar toch op de één of andere manier. Op de dag dat ik met verlof ging vond ik 't ook goed. De dagen daarvoor had ik mijn vervangster ingewerkt en was ik erachter gekomen dat ik toch wel een stuk trager enzo geworden was, dus dat 't misschien wel tijd was om wat rustiger aan te gaan doen. Maar goed, 36 weken is nog geen 40, dus de bevalling leek nog heel ver weg. Heb me ruim 3 weken vermaakt met allerlei dingen en net als met het met verlof gaan is er nu ook een knop omgegaan. De baby mag van mij wel komen. Ik kan nog goed, ben nog aardig in beweging, vermaak me ook nog goed thuis, maar ben gewoon wel nieuwsgierig naar de kleine. Scheelt wel dat ik niet bang ben voor de bevalling. Ik hoop dat je ook op zo'n manier naar de bevalling toe kan werken en dat je je angst een beetje kan laten varen. Succes!
Ik zit ook een kleine 6 weken voor de uitgerekende datum en van mij mag dit ook nog wel even zo duren. Ik heb een makkelijke zwangerschap, bijna nergens last van. Behalve van mijn rug, en op pechdagen flink ook, maar dan nog vind ik dit nog wel even prima zo. Baby en ik, we kunnen zo de hele wereld aan. Maar ik merk wel sinds een week of 2 dat het lichamelijk wat zwaarder wordt. Baby ligt hoog, m'n ribben doen zeer, krijg minder lucht, begin last van maagzuur te krijgen, slapende handen 's nachts en wat zere handen en polsen overdag, etc. Kleine dingetjes, maar ik kan me voorstellen dat dit over een week of 4 een stukje erger geworden zal zijn.
Hier nog 4 weken tot de datum!, en ik voel me nog steeds goed, ik ben super benieuwd naar ons kleintje maar ik vind het ook erg spannend en eng hoor allemaal
we zouden eigenlijk een buidel moeten hebben he, net als kangeroes! eerst effe lekker pronken met de baby, eten geven, wassen,... en istie moe stop je hem gewoon lekker terug in je eigen buikje waar je nog even kan genieten van zijn schopjes
Hier precies hetzelfde hoor! Toevallig! Wij krijgen ook een jongetje hihi, en ik moet nu nog 4,5 week.. Ben nog niet eens gestopt met werken! Ik ben helemaal fit, voel me goed en ik wil vanalles aanpakken moet ik zeggen. Krijg wel last nesteldrang hahhaa, alle kastjes moeten netjes! Heb ook nog geen giga buik, een hele mooie zelfs! Ben er ook trots op! Geen striae etc. Geweldig. Ik zie er ook tegen op hoor. Ons gehaaste vrije leventje, heerlijk. Kan altijd werken wanneer ik wil (invallerspool), rij van hot naar her.. Zie tegen de nadelen op. Iedereen zegt dat deze als sneeuw voor de zon wegvallen.. En dat hoop ik ook wel, maar toch, de gebroken nachten, bedplassen, weg nachtrust etc... Pb me anders even, dan gaan we er uitgebreid over kletsen hahaha
@ jeldou echt heel grappig, wij zijn precies even lang zwanger, alleen staat er bij bij dat ik nog 32 dagen moet!!! en ook ik voel me uitstekend. Als ik mezelf vergelijk met de meeste hier dan heb ik echt een vlekkeloze zwangerschap. Ik geniet ook met volle teugen van de status van zwangere, iedereen is onwijs lief voor me en geïntereseerd. Ik ben nog maar 8 kilo aangekomen terwijl ik best wel veel eet. Ik ben heel erg benieuwd naar ons babytje maar vind het zwanger zijn helemaal niet tegenvallen!