Mijn zoontje werd tijdens een van de echo's (18 wkn) voor een meisje gezien. Ook tijdens de 20 wkn dacht de echoscopiste een meisje te zien. Totdat een stagiere haar erop wees dat er toch wel iets tussen zijn benen hing .
Ow hahaha, de stagiaire nog wel! Wat zal die echoscopist haar lullig gevoeld hebben, op dr plek gezet door dr stagiaire. Ben iig blij dat ik er nu achter kom dan tijdens de bevalling. Ff off topic, maar wel een leuk weetje: Mijn moeder wist niet dat ik een meid zou worden maar had wel een knalroze kamer gemaakt, vond ze mooi Was toch best zielig geweest voor mij als ik een jongen zou zijn geweest ?!
Ik heb vandaag toevallig een echo gehad en het is een meisje.. Maar ik lijk gewoon een balzakje te zien op je eerste foto hoor. De gedachtegang van dat er "niks hangt" snap ik wel.. Maar ik zie geen streepjes of zo.. Die zag ik vanmiddag wel!
Ik moet toch eerlijk bekennen dat ik op foto 1 niet duidelijk een meisje zie. Ja je ziet niks hangen maar ik zie ook geen schaamlippen. Ik heb zelfs zo'n foto van mijn zoon met 29 weken, lijkt niks te hangen maar het zit gewoon verstopt zeg maar. Ik heb al 3 keer een foto nu gekregen met echt duidelijk schaamlipjes, 3 streepjes en door 3 mensen bevestigd.
Zelf moet ik nog voor de 20-weken echo en ik hou er toch maar rekening mee dat het weleens verkeerd ingeschat zou kunnen worden. Het is en blijft tenslotte mensenwerk . Kortom, hier gaan we vooral voor de medische kant van de echo's en de kleertjes kopen we neutraal in !!!
donderdag moet ik naar gyne . krijg dan echo en ben dan 16 weken ze zou ook kijken naar het geslacht ... amai, wat moet dat voor jou een raar gevoel geweest zijn heb je al veel gekocht?
Ja hier 16+2 wkn duidelijk een meid geen piemeltje of balzak te bekennen zei de gyn. Met 17+1 pretecho en 20+1 20 wkn echo overduidelijk een knul.
ik moet eerlijk zeggen dat ik op foto 1 niet direct zou zeggen een meid. Ja er steekt niks uit, maar ik zie niet de 3 streepjes. Meer een soort circel en alsof het piemeltje een beetje verstopt is maar dat je wel tegen een balzakje aan kijk. foto 2 ja die laat geen twijvel. Je kunt met een gerust hart blauw shoppen hoor! lijkt me overigens ook best even omschakelen. Maar het gebeurd wel vaker hoor.
Ja heb van de nieuwe gyn ook een 300% garantie gekregen dat het echt een jongen is Blijf het wel raar vinden dat de eerste alsnog een meisje zei omdat er niks hangt, ik heb begrepen dat je niet altijd 3 streepjes oid hoeft te zien. ga toch met 27 weken even voor de extra "zekerheid" een pretecho doen, hahaha. Just in case.
Bij de echo van vorige week hebben wij 3 streepjes gezien, maar de echoscopiste wist het toch nog niet zeker, omdat Junior het maar vanuit 1 hoek liet zien... Dus zij raadde ons aan om nog even de volgende echo (GUO met betere apparatuur) af te wachten, bah...
Bij de 20 weken echo zei de gyn bij mij dat het een meisje was. Heb daarna geen echo's meer gehad en ben bevallen van een jongetje. Was wel een verrassing Ik vond het eigenlijk raarder dat de gyn zei dat het een meisje was dan toen ik er achter kwam dat het toch een jongetje was. Ik had voor de 20 weken echo zo het gevoel dat het een jongen was, moest toen eigenlijk meer schakelen dan met de bevalling. Toen had ik echt zo iets van: zie je wel!!
Wow wat lijkt mij dat schrikken zeg, en "even" omschakelen lijkt mij erg lastig.. Tijdens mijn zwangerschap stond ik een keer (nou ja ok wel 10 x) in de Prenatal. Voor mij stond een man met een lading kleding nogal nerveus en gehaast. Mevrouw achter de kassa zei zo dat is een berg (was ook echt zoooo achterlijk jaloersmakend veel haha) verslavend he dat kleine spul! Ja mevrouw nou ik zal het u eens vertellen. Mijn vrouw en ik hebben 3 jongens! Haar lang gekoesterde wens was om ooit een dochter te krijgen."helaas" deze 4e en laatste zwangerschap ook weer een jongen, dolblij natuurlijk met nog een wonder maar we hadden wel graag een meisje gewild ach. Maar wat denkt u 2 dagen geleden zijn wij de trotse ouders van jawel een meisje geworden!! Echo's hadden het dus helemaal fout! Die man stond echt in een drukke Prenatal met de tranen in zijn ogen! Intens geluk straalde hij uit ! Hier mijn echo, twijfelen is vrijwel onmogelijk dit laat weinig tot niets aan de verbeelding over
Hetzelfde voor gehad vorige zwangerschap. We waren zeker dat het een meisje was, een echo van de schaamlipjes meegekregen zelfs. Bij 20 weken echo was het een andere gynaecoloog en deze zei dat het geslacht duidelijk te zien was, jawel er hing plots een piemeltje. Daarna telkens een echo meegehad van zijn piemeltje Deze keer zag ik, toen gynae vroeg, wil je het weten, het piemeltje zelf al hangen Zoon nummer twee is dus op komst.
Echo-dame wist echt 100% zeker dat ik een jongen kreeg. Met de 20 weken echo bleek het een meisje te zijn. Gelukkig had ik nog niets gekocht omdat ik het zeker wilde weten.
Volgende week donderdag mogen we weer... Ik kan niet wachten! Maar als Junior dan weer zo eigenwijs is, ga ik echt wel een pretecho plannen en ga ik niet weg totdat ze duidelijk zien wat het wordt...
Mijn gyn zei met 16 wk niets te mogen/kunnen zeggen over het geslacht omdat het volgens hem op dit termijn nog niet goed ontwikkeld was. Dus zou je nu denken een meisje, kan dat over 4 weken een jongetje zijn. En ik lees van zoveel mensen die steeds op kortere termijn pretecho's laten maken. Ik was ook supernieuwsgierig maar heb echt pas bij 20 wk geslacht gehoord. En is daarna ook nog 5 keer bevestigd. Tja, en zelfs dan uit bovenstaande verhalen kan het weleens anders uitpakken. Dus 100% zekerheid heb je w.s. nooit.
Ik heb met 18+3 een pretecho laten maken. Het eerst wat wij 3D in beeld kregen was een klein piemeltje. Was dus geen twijfel over mogelijk. Ook bij de echo's daarna heeft hij tot nu toe geen enkel probleem gehad om te laten zien dat hij ook echt een hij is Kan me wel heel goed voorstellen dat het heel heftig moet zijn om ineens zwanger te zijn van een meisje!
Hier geslachtsbepaling met 16+4...overduidelijk meisje...en die dames doen het toch dagelijks meermaals. Met 19+4 een groot klokkenspel in beeld en zie mijn onderschrift.
lijkt me inderdaad even wennen. Maarja, je weet dat de kans dat ze er op het oog naast zitten ongeveer net zo groot is als de kans dat mensen ondanks de pil zwanger raken. Gezien hoeveel verhalen je daarover leest...