Gynaecoloog helpt bij het krijgen van tweeling?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door DangerBlonde, 2 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SophieSoHappy

    SophieSoHappy Bekend lid

    18 apr 2016
    696
    629
    93
    Vrouw
    Ik geloof nooit dat een gynaecoloog vrijwillig mee zal werken aan het bewust veroorzaken van een risicozwangerschap. Ik weet ook zeker dat je daar geen verwijzing voor zult krijgen.

    Waarom wil je een risicozwangerschap als je eerste al zo zwaar was en je nu ook nog een kindje hebt rondlopen?

    Daarnaast begrijp ik het als vrouwen op dit forum hier aanstoot aan nemen aangezien sommigen hier jaaaaaren bezig zijn voor 1 kindje en jij gewoon eventjes vraagt waar je er 2 tegelijk op bestelling kunt krijgen. En het dan raar vinden als je kritiek krijgt.
     
    Krily, NiVa0230, skiwi en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Brrr weet je hoeveel 2 en 3lingen er naast mijn dochter op de neonatologie lagen te vechten?? Ik kan mij niet voorstellen dat jij je echt ingelezen hebt in risico's en complicaties bij meerling zwangerschappen.

    We bestellen gewoon een 2ling :eek: in watvoor wereld leven wij!?
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  3. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Je bent niet wijs.
     
    Krily, Lisa280887, Rosy90 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Nou wat een leuk idee zeg! Ik hoop dat je snel een arts vindt die jou kan helpen. Ideaal toch als je gewoon zelf kunt kiezen hoeveel, wanneer en misschien kun je gelijk ook kiezen voor geslacht en haarkleur! Echt super leuk! En als ik jou was zou ik dan ook kiezen voor een uitgerekende datum kn de lente zodat je niet de warmte in hoeft met een enorme buik!


    In de Gloria genoeg voor je?

    Net als t andere topic... wat een ontzettend achterlijk idee. Gelukkig hebben de artsen in ons land ethiek heel erg hoog in t vaandel staan en zul je geen medewerking krijgen. Zo wel dan mag die arts van mij direct worden gemeld bij t medisch tucht college . Wat een bezopen ideeen heb jij zeg.

    * strooit nog wat glitter*
     
    LilyB, Krily, Lisa280887 en 10 anderen vinden dit leuk.
  5. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    @Beheer mag dit topic aub weg.

    Jezus het is een supermarkt om even een 2-ling te bestellen omdat je dat wel handig vindt......
     
    LilyB, Lisa280887, Rosy90 en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Inderdaad. Het is behoorlijk aanstootgevend.
     
  7. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Buitendat ik dit een belachelijk idee vind; dat het uberhaupt in je opkomt?!

    Maar ik vind de reacties ook wel erg overtroffen. Ik heb zelf geen ervaring met de mmm gelukkig, maar ik heb genoég topics hier gelezen over behandelingen en zelf gemeenschap hebben op tijdstippen dat het zeer afgeraden werd ivm kans op 3 of zelfs vierlingen, maar dit ook genegeerd werd. Vonden jullie deze berichten net zo aanstotend? Aan de topics zelf te zien, niet echt.
     
    anikas vindt dit leuk.
  8. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    De IP adressen komen niet overeen. Verder ook niets kunnen ontdekken.
     
  9. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik snap dat het heel handig klinkt; gewoon 2 in 1x, en dan klaar. Maar zo werkt het helaas niet. Het is heel erg zwaar en risicovol. Dit zal een gyn je ook zeker uitleggen. Gezien je eerdere zware zwangerschap, verwacht ik dat bij jou het risico zelfs nog groter is op weer een zware zwangerschap en bij een tweeling is het dan echt nog veel zwaarder. Vriendin van me is spontaan zwanger geworden van een tweeling; bij haar eerste zwangerschap flinke bekkeninstabiliteit, bij de tweeling nog veeeel zwaarder incl een zwaar herstel na hun (premature) geboorte. Fysiek zal ze nooit meer helemaal de oude worden.
     
  10. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw

    Ik vind er persoonlijk een enorm verschil in zitten wanneer iemand niet op de “ natuurlijke” manier een kindje kan krijgen en na jaren dokteren echt wanhopig is en vanuit die wanhoop inderdaad toch seks heeft wanneer dit afgeraden wordt, en iemand die voor de lol en het gemak een tweeling wil bestellen.

    Beide gevallen zeer onverstandig maar ik snap de eerste situatie absoluut, de tweede vind ik bezopen .
     
    Madelie, Krily, Snoepjes en 7 anderen vinden dit leuk.
  11. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Niet oordelen als je het pad zelf niet hebt bewandeld. Lezen en voelen is een groot verschil
     
    babytjuhh, Krily, Lisa280887 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Lana1986

    Lana1986 Fanatiek lid

    2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Waarschijnlijk zit ze met account 1 via WiFi op ZP en met account 2 via 3G/4G. Maar goed, zonder bewijs kunnen jullie niks doen uiteraard. Gelukkig maar :).
     
  13. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Euhh.. heb je enig idee wat oordelen is? Nee dus.
     
  14. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Als jij zegt dat de reacties hier overtroffen zijn, dan oordeel jij wel degelijk
     
  15. puppy28

    puppy28 Fanatiek lid

    20 jan 2014
    1.218
    603
    113
    #36 puppy28, 4 feb 2019
    Laatst bewerkt: 4 feb 2019
    Blijkbaar heb je die topics niet van A tot Z gelezen. Het gaat hier nl. vaak om vrouwen die op zowel de natuurlijke manier als in een behandeling heel erg moeilijk zwanger kunnen raken van al 1 kindje. Laatstaan dat ze op de natuurlijke manier zwanger kunnen raken van 2 of 3 kindjes.
    Als het voor vrouwen, die al zolang bezig zijn, de kans uberhaupt zou kunnen verhogen op 1 kindje, dan snap ik die keuze en veroordeel ze niet. Maar aangezien jij (gelukkig ook maar) geen ervaring hebt met de mmm én je je niet goed genoeg hebt ingelezen, zul jij het niet snappen. Dat is verder ook niet erg, maar vergelijk deze vrouwen alsjeblieft niet met iemand die hier idd “op een soort van bestelling” zwanger wilt worden, met medicatie die ze niet nodig heeft, van een tweeling “zodat de ellende maar in 1x achter de rug is” (en dat óók nog plaatst in een subforum voor vrouwen die in een traject zitten en dus moeilijk zwanger kunnen raken van al 1 kindje met alle nodige medicatie en de verschrikkelijke bijwerkingen daarvan).
     
    LilyB, Krily, VeganMil en 6 anderen vinden dit leuk.
  16. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Weer zo’n topic.... nee er is geen arts in NL die hieraan gaat meewerken. En als je eerste zwangerschap al zwaar was, waarom wil je dan een tweeling zwangerschap die nog vele malen zwaarder is? Om een vriendin te quoten die eerst een tweeling gekregen heeft en daarna nog tweemaal een eenling gekregen heeft. De tweeling zwangerschap was meer dan twee keer zo zwaar. Dus je kunt beter twee eenlingen krijgen dan in één keer een tweeling.

    Bij mijn moeders kant komen tweelingen voor in de familie. Maar ik ben blij dat een tweeling zwangerschap mij bespaard is gebleven.
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  17. Hakoek

    Hakoek Bekend lid

    20 jun 2013
    760
    768
    93
    Hmm, inderdaad bijzonder, 2e topics over iets soortgelijks.

    Maar hé, mocht je wel een gynaecoloog vinden die dit doet, geef je hem/haar dan gelijk even aan bij een of andere ethische commissie?

    Een tweeling, 'vroeger' dacht ik: liever niet. Al die complicaties die eraan te pas kunnen komen.
    Nu denk ik: Yes please! Maar dat is ook alleen maar omdat ik al zo hard in mijn handjes zou knijpen met 1 kindje in mijn buik...

    Smaken verschillen, denk ik...
     
  18. skiwi

    skiwi Fanatiek lid

    15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ik ben het zo met je eens! Mooi verwoord
     
    Lisa280887 en puppy28 vinden dit leuk.
  19. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Hmmm... als dat zo bekijkt, prima.
    Maar wil je het zelf dan ook niet doen?
     

Deel Deze Pagina