Één groot vraagteken, kan het nou wel, of niet?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Niicci, 30 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Hoi allemaal

Vandaag ben ik voor de zekerheid even langs de huisartsenpost in het ziekenhuis geweest (verder alle huisartsen dicht ivm koninginnedag, en eigen HA is op vakantie), gezien ik een constant zeurende buikpijn heb ik mijn onderbuik en steken bij mij lies L+R.
    Ik wou er zeker van zijn dat ik geen blaasontsteking had, gezien ik dit in het verleden vaak heb gehad.

Meteen voor de zekerheid het volgende verteld: dat we bezig zijn voor een 2e kindje, 17-4 mijn mirena is verwijderd, en die dag een posi ovutest had, en dat ze de dagen erna lichter werden. Tevens dat ik last heb van veel symptomen zoals pijnlijke borsten, aders op borsten en richting hals zichtbaar, donkere tepels, grotere diameten om tepel, heel wat meer bultjes op tepelhof, opgezette buik, witte afscheiding, vlagen misselijk, hoofdpijn, en de steken bij de liezen, steken in mijn vagina, veel plassen, donkerdere "zwangerschapsstreep", maar ook dat ik nog niet echt een duidelijke teststreep heb gehad, dus na mijn mening negatieve testen heb.

Hij zei dat ik sowieso nog lang niet zwanger kan zijn, omdat bij alle vrouwen de eisprong onderdrukt wordt, en het enkele maanden kan duren voordat hij weer op gang komt. Dus dat was het sowieso niet, en het kon dus niet anders zijn dat verstopping in de darmen, gezien ik geen blaasontsteking had.
    Hem verteld dat ik normale ontlastig had, maar toch was het volgens hem de enige mogelijkheid.

Wat denken/vinden jullie er van?

Testen na mijn mening nog negatief, zag bij een kv 2 voor 5 een heel wazig schaduwachtig lijntje binnen de tijd, maar die reken ik niet mee op dit moment.

Morgen is mijn NOD. :)

Groetjes

2. angel071986

angel071986 Bekend lid

24 mrt 2013
    721
    113
    43
    Het probleem is vaak dat alles kan....Ik had ook bijna al die klachten, maar helaas was het ook niet het geval dat ik zwanger was. Maar voor jou hoop ik dat de arts ongelijk heeft en dat je binnenkkort positief test :). Succes!

3. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Dat opzich wel, zoals menstruatie. Maar volgens mirena zelf bijv. en de gyn ben je per direct weer vruchtbaar. Volgens hem juist niet.. En omdat dat volgens hem dus niet kon moesten het mijn darmen maar zijn. Erg vaag..

4. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ik vind dat een wat rare reactie eigenlijk. Volgens mij ben je wel meteen vruchtbaar. Kleine kans dat alles direct weer goed en regelmatig loopt maar het kan zeker wel. Zou als ik jou was lekker nog even blijven doortesten over een paar dagen hoor! Succes!

5. Drieka

Drieka Niet meer actief

Vindt het ook vaag dat een arts zo reageert, hij heeft dus totaal geen onderzoek bij je gedaan? Hoe kan hij dan met zekerheid zeggen dat je niet zwanger bent en ook dat je darmproblemen hebt terwijl je normale ontlasting hebt? Als je die klachten nog hebt zou ik toch eens naar je eigen huisarts gaan. Geen enkele arts kan zonder onderzoek zomaar zeggen dat je darmproblemen hebt hoor en dat je 100% zeker niet zwanger bent.

6. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Ik vond het ook een hele rare reactie.
    Ook toen hij vroeg, heb je je temperatuur gemeten, zei ik nee de thermometer werkt niet zoals het moet. Zei hij; oh dus net als die ovulatietesten.

Hij heeft urineonderzoek gedaan voor blaasontsteking, omdat ik dat wou uitsluiten.

Hem ook verteld dat ik bekend ben met verstoppingen, en dus weet wat voor pijn dat is, en hoe het verder voelt.
    Dit lijkt er totaal niet op.

Maar indien het aanhoud, testen niet duidelijk positief worden en ik niet ongi wordt, ga ik maandag mijn eigen huisarts bellen.

@kris81: klopt je bent meteen vruchtbaar. Zowel de gyn zei het, en ik heb het opgezocht op de site van mirena. Ook zijn er genoeg mensen die 3 weken na verwijderen een posi test hadden.

Het is allemaal in ieder geval afwachten tot maandag..
    Tenzij er tussendoor iets veranderd. :)

7. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Een streepje is een streepje, licht of niet. Je bent nog voor je NOD ik zou gewoon nog een paar dagen doorgaan met testen.

En het kan wel zo snel hoor, het hoeft echt geen maanden te duren voordat je weer zwanger kan raken.

8. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Apart verhaal inderdaad.
    Als je al ZOVEEL klachten hebt zou je wel een streepje verwachten, aangezien al die klachten dus ook komen.
    Sowieso heb je wel heel veel klachten die normaal pas veel later in de zwangerschap voorkomen, zoals zwangerschapsstreep, donker wordende tepels en grotere tepelhof al die dingen. Ik ben nu 18 weken en bij mij is pas sinds een week of 2 een duidelijke zwangerschapsstreep en tepels veranderen. Borsten waren al wel vrij snel groter.

Ik lees dat met een mirena je baarmoederslijm vlies niet goed opgebouwd word, dus ALS je een eisprong hebt gehad dan is de kans klein dat het eitje zich kan nestelen. Of het moet in een paar dagen ineens keihard aangegroeid zijn...
    En bij sommige mensen word de eisprong ook onderdrukt, dus ja, een positieve ovulatie test de dag nadat je de mirena verwijderd... ik weet niet of je daar vanuit kan gaan...
    Was de teststreep echt net zo donker als de controle streep?

Ik hoop natuurlijk dat je zwanger bent...
    Maar misschien moeten je hormonen weer even op orde komen en heb je daardoor klachten? Of misschien ben je al langer zwanger?

Deel Deze Pagina