Wat deed jij nog op de dag van de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mama101, 22 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama101

Mama101 Lid

16 mrt 2010
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals de titel al zegt ben ik benieuwd wat jullie (nog) deden op de dag van de bevalling (zonder dat je wist dat je die dag zou gaan bevallen).

Het is dus een vraag aan de mama's die al een keer zijn bevallen ;)

Ik ben benieuwd!

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik had eigenlijk nog een tripje naar de nagelstyliste en de supermarkt gepland, maar rond 08.00 uur 's morgens braken ineens mijn vliezen, dus de planning ging niet door :D. Toen heb ik hier nog wel een paar wasjes op zolder staan opvouwen en het hele huis gestofzuigd, want ik wilde niet dat de kraamverzorgster gelijk in zo'n "bende" kwam en zich geroepen zou voelen om dat allemaal op te ruimen ;):).

3. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik moest voor controle naar het ziekenhuis. CTG, echo etc. (liep overtijd dus kreeg uitgebreide controle). Heb bijna hele middag in het ziekenhuis gezeten omdat er een extra echo gemaakt moest worden etc. (en dat duurt, en duurt, en duurt....... ;) )
    Uiteindelijk eind van de middag thuis en bekaf. Heb die dag verder niet veel meer gedaan. Had me voorgenomen om de volgende dag lekker te relaxen en op mijn gemak nog wat dingetjes in huis te doen. Zo ver is het alleen niet meer gekomen, want om 02.00u begonnen de weeën dus had de volgende dag wel wat anders te doen ;) :D

4. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben 2 keer 's ochtends bevallen, dus heb op de dag van de bevalling van mn kindje genoten ;)
    De dag ervoor was er beide keren nog niks aan de hand en heb ik gewoon gedaan als alle andere dagen, bijv. boodschappen, wassen, strijken, etc.

5. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hier liep ik de dag voor de bevalling nog in de stad rond te waggelen opzoek naar de laatste dingetjes hihi:p. 's Middags verloor ik mijn slijmprop en 's nachts braken mijn vliezen spontaan. Beetje jammer, want ik zou de volgende dag een draaipoging hebben (was toen 37 weken zwanger). Dinand is toen uiteindelijk gehaald met een KS.

6. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    slapen:D vliezen braken om 10 over 2 snachts...:D
    dag ervoor: beetje in huis gerommeld en savonds heeeeel veel lopen sagrijnen en snauwen en vroeg naar bed gegaan...

7. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Gepuzzeld, tv gekeken, boodschappen gedaan, (godzijdank ;) voor 2 dagen gekookt, nog meer tv gekeken, nog meer gepuzzeld, een buiktekening van hoe de baby in m'n buik lag gemaakt (foto van :), niet veel in elk geval het was ook erg warm toen.

En snachts begon het feest smiddag was ze er dus ik was erg blij dat het eten al klaar was (had alles eruit gegooit van zowel van boven als beneden dus had honger :)

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Niks, ik was laat wakker, om 9 uur, om 9.30 braken de vliezen, heb tegen mn man gezegd dat hij rustig moest doen en de vk moest bellen, en om 10 uur begonnen de weeen. Om 16.19 is mn dochter geboren.

9. Amayo

Amayo Actief lid

13 jun 2010
    240
    0
    16
    NULL
    NULL
    Boek gelezen, op internet gekeken, wasjes gedaan, gekookt ... niet veel bijzonders dus. Kan het me alleen nog wel als de dag van gisteren herinneren hahaha. Heel de dag al een beetje rare krampjes, erg ging nog geen belletje rinkelen ... totdat het 's avonds rond de klok van goede tijden/slechte tijden wel wat serieus was. Uiteindelijk is onze knapperd om 2.47u geboren. Thuis... het ging zo snel dat ik niet meer naar het ziekenhuis kon gaan.

10. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Niet veel, mijn vliezen braken s' ochtends om 7 uur en toen brak de hel los ;)

11. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Mijn weeën begonnen half 4 's nachts en de avond ervoor ben ik nog het centrum ingegaan en hebben we nog een kamer ingericht voor de was en spullen op te bergen. Juist die avond ervoor was een drukke avond.

12. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    beiden keren niet veel,nouja, niet veel, wel weeen opvangen enzo natuurlijk!

eerste bevalling duurde lang, uiteindelijk naar ziekenhuis, ingeleid, ruggeprik (ivm 2 dagen weeen en 2 nachten niet geslapen!) en dus geen andere dingen gedaan..

2e bevalling begon om 6.30uur..en om 12.10 was ze er al..dus toen ook flink weeen opgevangen en naar ziekenhuis :D
    Dacht eerst nog wel met gedachte aan 1e bevalling; oh, ondanks flinke weeen zal het nog wel ff duren en wilde eens gaan kijken wat ik nog kon doen..(had alles al opgeruimd, gewassen, gestreken etc maar goed) maar de weeen kwamen toen steeds vaker en waren super pijnlijk, zo begon het dus meteen met om de 5 minuten en werd al snel om de 3 minuten, toen naar ziekenhuis :D

ben benieuwd hoe het deze derde keer gaat!

13. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0
    De eerste keer heb ik nog heerlijk in huis lopen rommelen, lopend naar de stad geweest, daar wat gegeten en weer terug lopen, vervolgens boodschappen gedaan en met een boek en kop thee op de bank, toen braken mijn vliezen........
    Tweede keer ook een gewone thuisdag, met wat boodschapjes met de oudste
    Derde keer heb ik me redelijk rustig gehouden overdag, had een rotnacht gehad door voorweeen en was een beetje gaar.

14. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    bij de 1e:
    college's volgen, stuk gefietst, spulletjes voor mijn huisje halen, koken
    Volgens mijn moeder was ik erg onrustig ;)

bij de 2e: tv kijken en toen braken de vliezen

bij de 3e: het was toen zomervakantie en van ellende wisten we niet meer wat te doen... volgens mij hebben we nog iets van sport (tour de france?) gekeken op tv. Moest nog een andere gordijnrail ophangen, toen was alles klaar voor de baby! Daarna gingen we boodschappen doen en bij de soep kreeg ik weeën, hahaha.

Bij de 4e: met de 3e spelen, boodschappen doen, naar het cb, naar de vk om gestript te worden (39w), in bad

15. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Werd wakker met lichte weeen dus heb nog wat televisieshows gekeken op mn laptop totdat ik het om 12 uur zat was. Toen ben ik gaan rondlopen en werden mn weeen al heel snel regelmatig en heftig en ben ik om 8 uur 's avonds bevallen van ons meisje.

16. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Werd 's ochtends om half 6 wakker met rugpijn, die kwam en ging ( bleken dus rugweeen te zijn :(). Hele ochtend in huis gerommeld, in spanning of het door zou zetten. Wasje wegwerken, stofzuigen, koffie drinken met schoonvader die niets merkte, bellen met collega, en ondertussen werden de weeen steeds serieuzer en moest ik vaker even stilstaan en zuchten. Maar dit wass wel heel "prettig", ik ben ervan overtuigd dat het op deze manier veel sneller vordert dan wanneer je stil op bed moet liggen en moet afwachten.
    Ik vond het wel heel spannend! En manlief ook! Moest ineens nog van alles om huis doen, op een gegeven moment moest ik hem bellen omdat hij in het land nog afrastering aan het maken was voor de koeien: je moet nu toch wel echt komen, we moeten naar het ziekenhuis! Hier waren we rond 15.00 uur, na controle om 16.00 uur onder douche gaan staan en toen van 3 cm ontsluiting bij eerste controle naar 10 cm om 18.00 uur gegaan. Werkte dus ook heel bevorderlijk voor mij!

Ben wel heel benieuwd hoe het nu gaat! Ik moest eigenlijk aan infuus met antibiotica, maar dit was niet meer gelukt omdat het zo snel ging. Dus ik denk dat ik nu bij eerste wee wel heen moet, en daar moet afwachten. Lijkt me veel minder prettig, maar ja....

17. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Bij de 1e: Heerlijk uitgeslapen tot 10.30 uur en toen lekker gaan douchen. En om 15.18 uur was onze dochter er!

Bij de 2e geslapen tot ongeveer 3.15 uur, toen werd onze oudste wakker dus daar ben ik naar toe gewaggeld, even geknuffeld en een verhaaltje voorgelezen, toen weer in m'n bed gekropen, maar kreeg toen weeën. Om 6.28 werd onze 2e dochtewr geboren.

18. kaja

kaja Actief lid

19 apr 2008
    134
    9
    18
    Bij de 1e: huis gepoetst van boven tot onder,naar de stad gefietst om nog wat toiletspulletjes,geluncht met mijn ouders, boodschappen gedaan en s'avonds naar mijn schoonmoeder die toen in het ziekenhuis lag. De volgende dag zou ik een geplande keizersnede krijgen maar s'nachts begonnen de weeen.

Bij de 2e had ik s'morgens al heel vroeg het gevoel dat het zou gaan gebeuren dus heb ik heel snel de kerstboom afgetuigd plus wat er allemaal bij hoort, naar de zolder gesjouwd en schoongemaakt. Toen gauw naar het ziekenhuis.

19. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    Naar t cb geweest met de oudste
    Bijna mn hond vermoord ...... ik was woest , hij was de babykamer ingegaan en had zich daar uitgeleefd en was lekker in t bedje gaan liggen :S heb m eruit getrokken en achterna gezeten met de stofzuigerstang :p daarna nog
    op kraamvisite geweest bij mijn neefje ik was toen 36,3 weken zwanger moest daar 4etages naar boven lopen :S
    dus had daar wel n hoop harde buiken , mijn schoonmoeder , haar zus en mijn schoonzus zagen al iets aan me maar ik hield t gewoon op harde buiken , want ik zou doorlopen tot 42 weken :p
    toen zijn we naar huis gegaan hebben we nog kapsalon besteld en kon niet slapen dus mn schoonmoeder vroeg om 1 uur waarom ik nog wakker was , uuhm ja nog steeds die harde buiken ;) t waren al kleine wee-en ;)
    toen om half 2 in slaap gevallen en om 5uu werd ik wakker in n nat bed , gaf eerst mn vriend de schuld dat ie in bed gepist had :p
    dus wou opstaan om t te verschonen plons.....

en smiddags toen ik al weeen had nog ff de kleine laten erkennen door mijn vriend op t stadkantoor :p
    en toen op de koffie bij mn schoonouders en daar zetten de weeen door en ging ik naar t zkh :)

20. Mama101

Mama101 Lid

16 mrt 2010
    49
    0
    0
    NULL
    NULL

... de kerstboom afgetuigd ... haha die vind ik geweldig :D

Deel Deze Pagina