Gynaecoloog

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Amanz, 21 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amanz

Amanz Lid

21 nov 2008
    40
    0
    0
    Hoi (zwangere)vrouwen!

Ik ben er een week geleden achter gekomen dat ik zwanger ben.
    Ik ben eind Juli uitgerekend!

Ik ben dus naar de dokter geweest en hij verwijst me door naar de gynaecoloog.

Dit is ons eerste kindje, en aangezien we het nog niemand hebben verteld (morgen zijn de ouders aan de beurt) is het voor mij een groot mysterie over hoe dat allemaal gaat.

Ik ga dus bellen voor een afspraak bij de gyn. WAT moet ik zeggen? Moet ik bepaalde gegevens bij de hand hebben? Zijn er dingen die ik moet vragen als ik voor de eerste keer bel?

Hopelijk is het geen raare vraag....

groetjes Mamy

2. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    waarom naar de gyn al ik vragen mag? meestal sta je alleen onder controle als ze medische omstandigheden tegen denken te komen... anders ga je naar de verloskundige

3. diana26

diana26 Fanatiek lid

6 nov 2007
    1.149
    0
    0
    gelderland
    Ze zullen vragen naar je achtergrond van jou en je partner dus of er bv. medische problemen zijn geweest of dat er ziektes voorkomen in de familie.
    Verder zullen ze (ligt eraan hoever je bent) een echo maken om de precieze duur vast te stellen.En kun je evt vragen stellen, zon eerste bezoek is vaak een mijlpaal voor je maar stelt niet veel voor.Succes en gefelciteerd met je zwangerschap

4. mamavanro

mamavanro Bekend lid

6 apr 2008
    610
    0
    0
    huismam
    Hoi Hoi,

Van harte met je zwangerschap! :D ..Maar idd wel vreemd dat je huisarts je doorverwijst naar de gyn.als er geen medische noodzaak is..Meestal ga je naar de verloskundige als er verder geen reden is..Maar je kunt gewoon bellen en zeggen dat je doorverwezen werdt door de huisarts en een afspraak wilt maken...volgens mij vragen ze je alleen waneer je laatste menstruatie was...en verder volgens mij niets dat komt tijdens je afspraak...Succes met het maken van de afspraak...spannend hoor! :D

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Woon je in Belgie of in Nederland? In nederland is het namelijk standaard dat je bij een vk onder controle bent, maar dat zal in Belgie vast anders zijn.

6. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hoi, ik woon in belgie en heb tijdens mijn zwangerschap ook bij de gyneacoloog onder controle geweest (in belgie werkt men niet met verloskundige maar alleen maar met gyneacologen) je moet gewoon zeggen dat je naar de dr bent geweest en dat die een bloedtest heeft gedaan dat de uitslag positief is en dat je dus zwanger bent van je eerste kindje... hij maakt dan een afspraak voor je. (wss krijg je de gyn niet eens aan de lijn, maar gewoon de receptioniste) bij de eerste afspraak doen ze een inwendige of uitwendige echo (het hangt er vanaf hoe lang je al zwanger bent) bij mij was het een inwendige, ik was 9 weken zwanger.
    en gaan ze na hoelang je precies zwanger bent, of er hartactie is,...

7. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Waarom wordt er meteen vanuit gegaan dat TS zomaar wordt doorverwezen naar een gyn? Een huisarts verwijst haar heus niet voor de lol door naar een gyn... Er zal dan dus wel een medische indicatie zijn! Tenzij ze uit Belgie komt...

Anyway, ik moest dus ook naar de gyn tijdens mijn zwangerschap. Ik heb ze gewoon gebeld, gezegd dat ik zwanger was, waarom ik naar de gyn moest, wat dus mijn medische indicatie was, en toen werd er een afspraak gemaakt. Je kunt eventueel je verzekeringspas erbij houden, mochten ze vragen naar je verzekeringsnummer. Maar je krijgt sowieso een intakegesprek waarbij je alles moet aangeven en invullen. Voor de belangrijke dingen die je op dat moment niet weet, krijg je een formulier die je dan later in mag leveren zoals bv ziektes die in de familie voorkomen e.d. Maak je er in elk geval niet druk om, niemand wordt boos als je iets even niet weet :D

Oh en ook gefeliciteerd he!

Deel Deze Pagina