Aangifte kleine in het buitenland

Discussie in 'De lounge' gestart door Silvie, 2 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Wij wonen in Denemarken.
    Dus als die kleine geboren is dan heeft het de Deense nationaliteit.
    Nou werd mij gezegd dat als wij weer terug naar Nederland gaan die kleine problemen kan krijgen omdat hij/zij dan buitenlandse is.
    Wie weet hoe dit werkt?
     
  2. Niet meer actief

    Sorry kan je daar niet mee helpen maar ik denk idd dat je dan een verblijfsvergunning moet aanvragen voor de kleine als je weer terug wilt naar nederland
     
  3. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ik zou even het nederlands consulaat bellen om het zeker te weten.
    Je kindje heeft als enige van jullie een Deens pasport, dus kan het aan de grens ook nog eens problemen geven geloof ik.

    groetjes
     
  4. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Het kind krijgt toch niet automatisch de Deense nationaliteit? Mijn man heeft een dubbele nationaliteit (NL en Marokkaans), onze kleine krijgt ook de dubbele nationaliteit. Het is toch zo dat de kleine de nationaliteit van de moeder automatisch krijgt? Wij hebben de Marokkaanse moeten laten vastleggen bij het consulaat. De kleine krijgt wel een Deens paspoort, maar dat is Europees (Denemarken hoort toch bij de EU, ook al doen ze niet mee aan de Euro?). Er zou dus geen probleem moeten zijn met verhuizen naar NL.
     
  5. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Dat idee had ik dus ook. Maar nu beginnen er mensen dat er dan een verblijfsvergunning nodig is.
    Kan ik allemaal lekker gebruiken zo 2 weken voor de bevalling.
    haha .. als ze daar nou is een paar maanden eerder mee komen.
    Ik heb er zelf nl nooit over nagedacht. Had zoiets van, die kleine krijgt de Deense nationaliteit en klaar. Maar als het problemen op gaat leveren als we weer naar NL terug komen .. sja ..
     
  6. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Om het helemaal zeker te weten zou ik de NL ambassade even bellen in Denemarken. Die kunnen het je wel zeggen! En anders dan kun je je kindje toch ook een dubbele nationaliteit geven? Dan is het probleem sowieso opgelost :)
     
  7. CVB

    CVB Actief lid

    11 nov 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    Onze oudste 2 kinderen zijn in Amerika geboren en zijn daar dus aangegeven. Bij terugkomst ( tijdens een vakantie) in Nederland hebben we ze ook hier aangegeven. Ze hebben dus 2 nationaliteiten tot ze 18 zijn en dan moeten ze liezen wat ze willen blijven.
     
  8. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Als jij terug wil keren naar Ned. om je hier te vestigen, krijgt je kind onder de 18 jaar dezelfde nationaliteit als de moeder.
    Dus is er niks aan de hand.. nu wordt het kindje deens.. maar je hoeft echt geen verblijfsvergunning voor je kind aan te vragen hoor.
    Jij bent een nederlandse, en jij bent de moeder van dit kind..

    Groetjes Kalush
     
  9. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    Register buitenlandse akten Burgerlijke Stand, inschrijving in
    BeschrijvingBuitenlandse akten betreffende geboorte, huwelijk of overlijden kunnen worden ingeschreven in de registers van de burgerlijke stand van de gemeente Den Haag. De inschrijving hiervan is niet verplicht. Het kan u echter later besparing van tijd en geld opleveren, met name als u (wederom) in Nederland gevestigd bent en u een recent afschrift of uittreksel van buitenlandse akten nodig heeft. Een afschrift van een akte heeft namelijk een beperkte geldigheidsduur, ook een afschrift uit het buitenland. Indien een akte echter is ingeschreven kunt u te allen tijde afschriften en/of uittreksels opvragen.

    weet niet of je er iets aan hebt
    maar is het daar ook niet zo dat kinderen bijgeschreven kunnen worden in paspoort ouders ?
     
  10. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Bedankt meiden voor de info.

    Ik word er nl nogal onrustig van nu ..maar dit geeft me een hoop duidelijkheid ..

    Thnx
     
  11. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Denk idd dat het zo is dat je niet teveel zorgen moet maken! Maar nogmaals: bel voor de zekerheid de ambassade even :)
    Succes ermee!
     
  12. CVB

    CVB Actief lid

    11 nov 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    De ouders of in ieder geval de moeder is Nederlandse dus heeft het kind ook recht op de NL nationaliteit.
     
  13. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    @CVB Kan ik die kleine ook gewoon aangeven als we op vakantie in NL zijn?
    En waar moet ik dat doen dan?
     
  14. CVB

    CVB Actief lid

    11 nov 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    Mijn man weet het ook niet zeker meer waar we in NL de kleine hebben aangegeven. Hij dacht dat we het hadden geprobeerd in onze voormalige woonplaats maar dat dit niet kon omdat je geen woonadres meer daar had. Je zou het bij het NL-onsulaat kunnen doen maar dat kan dan ook in DK. Je moet er wel persoonlijk heen denk ik dus als het niet te ver is kun je het ook daar doen.
     
  15. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik ben Belgische, Sydney Nederlands en we wonen in Nederland. Kaylee is automatisch ook Nederlandse (dus de nat. van de moeder klopt niet altijd hoor). Maar je moet je daar idd niet te druk over maken en als je t zeker wil weten, even het consulaat bellen. Ik heb toen ik hier net woonde ook een paar keer met t Belgische consulaat gebeld hoor, daar zijn ze voor 8)
     
  16. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ja dat ga ik ff doen strakkies, ben benieuwd
     
  17. CVB

    CVB Actief lid

    11 nov 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    Maar als je als NL echtpaar in het buitenland voor bv werk en je kindje wordt daar geboren geldt het wel
     
  18. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    in den haag lieverds zie mijn berichtje eerder :)

    Hoe erken ik mijn kind als het in het buitenland wordt geboren?
    U neemt contact op met de Nederlandse vertegenwoordiging in het buitenland en laat een geboorteakte opstellen. Bij terugkeer in Nederland is inschrijving van buitenlandse akten niet verplicht. Maar als u de akte wel laat inschrijven, kunt u te allen tijde afschriften en/of uittreksels opvragen. Inschrijving van buitenlandse akten kan bij de burgerlijke stand van de gemeente Den Haag. Een voordeel is dat inschrijving u later veel tijd en geld kan besparen. De inschrijving is gratis (met uitzondering van portokosten, afschriften/uittreksels en/of trouwboekje).

    De originele documenten worden na inschrijving retour gezonden. Door de toename van het aantal verzoeken om inschrijving kan de verwerking van een verzoek oplopen tot 6 maanden.

    Voor meer informatie over inschrijving van buitenlandse akten kunt u contact opnemen met:

    Gemeente Den Haag
    Bureau Bijzondere Akten
    Dienst Burgerzaken
    Postbus 12620
    2500 DL Den Haag
    070 - 353 3145/2820/2816/2813

    succes :)
     
  19. CVB

    CVB Actief lid

    11 nov 2005
    261
    0
    0
    moeder en huisvrouw
    Kraggenburg
    Wij hebben helemaal geen contact gezocht met de NL vertegenwoordiging in het buitenland en hebben gewoon de geboorteakten overlegd.
     
  20. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    als je die al had dan idd hoef je dat niet te doen
    dat is alleen maar dubbel dan :)
    maar tis wel handig als die in het engels of nl is
    anders wordt hij niet geaccepteerd nl
     

Deel Deze Pagina