gestopt met de pil, spannende tijd!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door metans, 30 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. metans

    metans Actief lid

    28 aug 2014
    349
    112
    43
    Vrouw
    Wie vinden het leuk om mee te praten in een forum,
    wie ook net zijn gestopt met de pil?
    Ik ben vorige maand gestopt, en vind het leuk om ervaringen te delen, een hart te kunenn luchten en er gewoon even van af kunnen schrijven. Ik zelf ben 21 jaar oud (dus nog aardig jong inderdaad) .. Maar al 6 jaar en relatie met een lieve vriend, waarvan ik er al 3 samenwoon. Kijk, nu verdedig ik me weer. Zoveel vooroordelen over iemand die jonge moeder wil worden. Wij zijn er klaar voor, wat iemand er nou van vindt of niet!! Nou ik hoop op leuke reacties dames!

    Tot krabbels!

    Groetjes Angela!
     
  2. Dandelion87

    Dandelion87 Actief lid

    30 aug 2014
    185
    7
    18
    Als jullie er klaar voor zijn zie ik het probleem niet! Ik ben 27 jaar en ik ben sinds vorige week gestopt met de pil. Ik ben zo enthousiast maar mijn vriend is niet zo'n prater en het enthousiasme zoals ik dat heb ontbreekt bij hem een beetje, vandaar dat ik mijzelf ook net heb aangemeld bij dit forum!

    Succes!
     
  3. metans

    metans Actief lid

    28 aug 2014
    349
    112
    43
    Vrouw
    Goh, ik heb net zo'n vriend haha. Hij vind het allemaal leuk enzo, maar is indd niet zo enthousiast als ik. Maar dat is met alles zo. Ik ben soms nogal een druktemaker! Wat spannend, hoelang heb jij de pil geslikt? Ik had er wel een poosje last van het ontpillen..ben nu al 6 weken niet ongi geweest, denk dat ik het vndaag of morgen wordt want heb krampen in mn buik en (lichtroze) bloedverlies! Leuk dat je je aangemeld heb!
     
  4. Smeetjuh1990

    Smeetjuh1990 Bekend lid

    11 mei 2014
    974
    0
    16
    Het blijft hoe dan ook spannend, of je nu 21 of in de 40 bent :) En als jij er klaar voor bent, ben je er klaar voor! Hoef je niets voor te verdedigen hoor!
    Ik ben net 24, maar ben zelf ook al 6,5 jaar samen met mijn man (pas getrouwd) en hebben lekker onze eigen woning en beide een goede baan.
    Vriendin van me werd zwanger toen ze 22 was (actief aan het proberen) en het gaat fantastisch.

    Bij mij is mijn man wel heel erg enthousiast, vraagt telkens of er al een baby in zit XD. Wij hebben het altijd over kinderen gehad en dat we vroeg ouders wilden zijn, misschien dat dat het verschil maakt :)
     
  5. metans

    metans Actief lid

    28 aug 2014
    349
    112
    43
    Vrouw
    oh wat leuk net getrouwd!! Ik wil ook wel, maar ja mijn vriend is niet zo van het trouwen haha dus de moed heb ik maar opgegeven. We hebben het ook wel best zo en zijn heel gelukkig samen! het is inderdaad een spannende tijd, natuurlijk hoop je dat het zo snel mogelijk raak is! Maargoed we hebben wel besloten dat we de natuur zijn gang laten gaan dus we zullen het allemaal wel zien!
     
  6. Zograagnog1

    Zograagnog1 Niet meer actief

    Over 40 gesproken, ben 41 en vind het net zo spannend als jullie. Ik ben net 23 augustus gestopt met de pil en onttrekkingsbloeding gehad van dinsdag 26 augustus tot 29 augustus. Nu wachten op het natuurlijke proces.
     
  7. Groot

    Groot Actief lid

    15 dec 2011
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    ook ik wacht in spanning, 34 jr en we willen graag een 3e kindje :)

    Waar normaal de tijd vliegt, lijken nu de dagen wel weken...
    Vorige 2 keer vrij vlot zwanger geraakt, hoop dat het nu weer zo mag zijn.
    Heb echt respect voor alle dames in de MMM, die al maanden/jaren bezig zijn, dat wachten is echt zwaar!
     
  8. nic25

    nic25 Actief lid

    15 okt 2012
    431
    0
    16
    invalleerkracht basisonderwijs
    Limburg
    Jaaah ik doe mee!! Ook gestopt met de minipil heb al een lieve dochter. Hoop nu op gezinsuitbreiding ;p. Vorige keer heeft t forum me ook veel steun gebracht. Ik praat nu nog met t groepje. Erg fijn om je hart te kunnen luchten.
    Heb ook krampen maar nog niks te zien al 2 testen gebruikt ... beide negatief... wachten duurt idd lang!
     
  9. metans

    metans Actief lid

    28 aug 2014
    349
    112
    43
    Vrouw
    ja dat wachten lijkt me inderdaad ook lang, vooral als je soms verhalen leest... denk ik phoef, dat kan mij ook overkomen. maar ja laten we maar niet meteens van het ergste uitgaan he! we laten de natuur zijn gang gaan, en we zullen zien!! Stiekem heb ik al wat namen bedacht met mn vriend haha wel leuk om het er over te hebben! Vind het fijn om met mensen er over te kunnen praten, zelf heb ik wel vriendinnen, maar die denken er nog (laaaaaang) niet overna dus dan praat je er niet zo makkelijk over! Ik duim ook voor jullie!!!!!!!!
     
  10. Dandelion87

    Dandelion87 Actief lid

    30 aug 2014
    185
    7
    18
    Ja mijn vriend vind het ook wel leuk maar ik hoef er echt niet iedere avond over te beginnen met m haha. Ik heb de pil 13 jaar geslikt maar ik ben in 2013 een jaar gestopt en toen had ik direct een regelmatige cyclus. Ik heb de pil nu 9 maanden weer geslikt na dat stopjaar. Ik verwacht dus niet zoveel ontpillingsverschijnselen want dat had ik vorig jaar ook niet. 6 weken is wel lang, als je niet gestopt was met de pil dan zou je er blij mee zijn haha ;)
     
  11. metans

    metans Actief lid

    28 aug 2014
    349
    112
    43
    Vrouw
    jaa gisteren ongesteld geworden! buikpijn joh pff! maar is ook een goed teken. gelukkig niks "geks" aan de hand. Nu maar weer afwachten!! Ik had er in het begin echt last van, buikpijn, hoofdpijn, chagerijnig. (nu ook trouwens, mn vriend word helemaal gek van me)... Nou, op naar de volgende ronde zeg ik maar! we zullen zien!
     
  12. nic25

    nic25 Actief lid

    15 okt 2012
    431
    0
    16
    invalleerkracht basisonderwijs
    Limburg
    Wel fijn Metans heb je een start! Ik ben nog aant w88.. hoop ook dat t een dezer dagen rood mag zijn...
    Succes deze ronde!
     
  13. metans

    metans Actief lid

    28 aug 2014
    349
    112
    43
    Vrouw
    ja gelukkig wel, me lichaam hield me zo in de gek, ben pas een maand gestop dus leek me ook wel sterk hoor! maar goed, je weet het nooit he! Hoelang ben je al aan het wachten? Ik hoop het ook voor je! Vind het allemaal wel spannend hoor. Bereken jij ook warneer je eisprong is enz? of laat je de "natuur" zijn gang gaan?
     
  14. Smeetjuh1990

    Smeetjuh1990 Bekend lid

    11 mei 2014
    974
    0
    16
    Hey wat fijn! Op naar de volgende ronde! Heb je een korte/normale cyclus gehad?

    Zelf test ik op mijn eisprong :) Wil weten of mijn hormonen al goed werken en maakt het gerichte klussen iets makkelijker haha.
     
  15. nic25

    nic25 Actief lid

    15 okt 2012
    431
    0
    16
    invalleerkracht basisonderwijs
    Limburg
    Ik ben 2 augustus gestopt en heb nog geen bloeding gehad.. toen ik voor de eerste aan t proberen was werd ik pas na 42 dagen ongesteld en de keer erna 68... dus Jan w88 is wel bekend hahah.
    Daarom ben ik toen ook begonnen met ovulatie testen en tada toen werd ik zwanger...
    Dus heb goede hoop als ik straks ongi ben geweest de ovulatietesten heb ik al in huis ;)
     
  16. metans

    metans Actief lid

    28 aug 2014
    349
    112
    43
    Vrouw
    nou mischien ga ik dat ook maar proberen dan. Probeer er niet teveel mee bezig te zijn, ander eet ik mezelf helemaal op haha! We hebben zelfs al kindernamen bedacht :p whaha.. hebben we opgeschreven! dus daar gaan we dan uit kiezen! :p
     
  17. metans

    metans Actief lid

    28 aug 2014
    349
    112
    43
    Vrouw
    Voordat ik stopte met de pil had ik een normale cyclus. Toen ik gestopt was, heb ik 42 dagen dus 6 weken moeten wachten op mn ongesteldheid! ik hoop dat het nu snel weer normaal is! Spannend allemaal hoor!! zelf willen wij eigelijk de natuur beetje z'n gang laten gaan.. ben pas 1 maand gestopt met de pil, dus kijken eerst aan!
     
  18. metans

    metans Actief lid

    28 aug 2014
    349
    112
    43
    Vrouw
    hoop dat dat snel verschijnt. ik heb 6 weken moeten wachten, maar ben gistere ongi geworden!... hopen dat het snel regelmatig wordt!
     
  19. Hummeltje 1

    Hummeltje 1 Fanatiek lid

    6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL

    Als je aan de pil bent heb je altijd een normale cyclus ;). Die fout maakte ik ook toen ik voor de eerste keer zwanger was. De verloskundigen vroeg toen aan mij hoe mijn cyclus was, dus ik vertelde dat mijn cyclus altijd 28 dagen was, "net als toen ik nog de pil slikte" Toen vertelde ze mij dat als je de pil slikt je lichaam gestuurd wordt door de hormonen, en dus je cyclus altijd geregeld is :) maar dat even terzijde.

    Super leuk dat je bezig bent voor een kindje. Hopelijk wordt je snel zwanger.
    Wij zitten nu in ronde 1 voor ons tweede kindje. We hebben al een zoon van net twee jaar. (ik ben trouwens 31)
    De spanning begint nu toch wel een beetje te komen, al kan ik heel goed mijn tijd afwachten om te testen.
    Doen jullie het echt op goed geluk, of bereken je wel je vruchtbare dagen
     
  20. nic25

    nic25 Actief lid

    15 okt 2012
    431
    0
    16
    invalleerkracht basisonderwijs
    Limburg
    Aaahgr nog steeds aan t w88 op ongi.... wordt gek...
    Als ik net als jou Metans 6 weken moet w88 dan moet ik nog twee weke... pfffff lange zit...
     

Deel Deze Pagina