wanneer is je menstruatiecyclus weer op gang?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door sdeterink, 4 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sdeterink

sdeterink Actief lid

4 apr 2008
    136
    0
    0
    Overijssel
    Hoi, hoi.
    Begin maart ben ik gestopt met de pil.
    Ik heb ongeveer 10 jaar microgynon 30 geslikt.
    Voordat ik met de pil begon was ik (zover als ik me kan herinneren) rond de 5 weken ongesteld.
    Nu heb ik op dit moment "bruin bloedverlies" betekent dit dat ik ongesteld wordt of is dit wat anders?
    Hoe lang duurt het ongeveer voordat je cyclus weer op gang is.
    Ik dacht altijd dat de microgynon 30 een lichte pil was.
    Alvast bedankt voor de reacties

2. madeliefjuh

madeliefjuh Bekend lid

16 sep 2007
    637
    0
    0
    hallo sdeterink
    toen ik stopte met de pil werd ik 67 dagen niet ongesteld. ik slikte 2 jaar diane. tussen door verloor ik geen bloed. ik dacht ook dat ik zwanger was heb veel testen gedaan allemaal dunne streepjes je kon ze bijna niet zien ik was zoo onzeker deze tijd. toen ik een bloeding krijg leek mijn bloed op het bloed als bij een bloedneus. achteraf denk ik dat ik een mk heb gehad ... dit is wat mijn ervaring was met ontpillen. ook had ik allerlei zwangerschaps symtonen. het ontpillen is verre van leuk. ik wil je absolut niet bang maken maar enkel alleen vertellen at mijn ervaring was gr. mij suc 6!

3. parel1988

parel1988 Bekend lid

2 apr 2008
    524
    0
    0
    hoi hoi,
    ik heb ook de microgon 30 geslikt ongeveer 4 jaar,
    ben vorig jaar aug gestopt
    maar mijn cyclus was meteen heel normaal.

4. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    ik ben 15 maart gestopt met de pil en heb gisteren 2 x wat bruinige afscheiding gehad. Ik moet 15 april weer ongesteld worden. Dus ik wacht maar af.

5. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Bij mij is ie ook niet op gang gekomen. Twee ellenlange rondes gehad met een 'lucky strike' op het einde. ;)

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik ben op 17 oktober 2007 gestopt met de pil en pas sinds vorige maand is mijn cyclus weer enigszins op orde.
    Daarvoor een paar lange cyclussen (langste 50 dagen), of juist te kort (9 dagen, die reken ik eigenlijk ook niet als 1 cyclus), een paar keer geen eisprong gehad, of een late eisprong met een te korte periode tussen eisprong en menstruatie. Kortom: één puinzooi :)
    Maarrrr...deze maand heb ik mijn eisprong op dag 11 gekregen. Ook weer niet echt volgens het boekje, maar tenminste wel een keertje vroeg!

Al met al heeft het bij mij dus een half jaar geduurd. En ik ben dus ook nog niet zwanger voor zover ik weet.

Succes ermee en niet ongeduldig worden. ;) Bij veel meiden komt het gewoon meteen allemaal weer op gang. Het is gewoon per persoon verschillend.

7. Natascha78

Natascha78 Actief lid

8 nov 2007
    101
    0
    0
    Assistent Belastingadviseur
    Brunssum
    Ik ben in november 2007 bij de gynaecoloog geweest en hij vertelde mij dat er geen ontpillen bestaat. Als dat wel zo zou zijn, dan hoefden wij vrouwen niet elke dat de pil te slikken. Als je een dag de pil vergeet kan je al zwanger worden.

Als je stopt met de pil moet je lichaam de cyclus wel zelf weer overnemen. Dat zou eigenlijk maar 28 dagen moeten duren, en in die periode krijg je gewoon je ei. Als je er langer over doet dan 28 dagen, dan snapt je lichaam niet wat er aan de hand is.

Bij mij duurde het meteen 28 dagen, en ik was de eerst maand meteen zwanger. Helaas is deze zwangerschap ge"eindigd in een MK.

Ik hoop dat je iets aan deze info hebt.

Groetjes

Natascha

8. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Maar dát is dan toch ontpillen :(: :(:

Mijn huisarts beweerde ook dat ontpillen niet bestaat, maar waarom zijn er dan zoveel meiden met een ontregelde cyclus nadat ze met de pil zijn gestopt?

9. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Volgens mij bestaat ontpillen wel degelijk want bij veel vrouwen duurt het langer voordat de hypofyse weer gaat werken.

10. Natascha78

Natascha78 Actief lid

8 nov 2007
    101
    0
    0
    Assistent Belastingadviseur
    Brunssum
    Mikki77,

Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat je, volgens de gyn, meteen zwanger kunt worden, als je gestopt bent. Maar bij heel veel vrouwen komt de cyclus niet meteen op gang, en dat noemen wij ontpillen.

Groetjes

Natascha

11. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Aaah oké, ik snap het...

12. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik was er dus zo een,na jaren microginon 30 ,stopte ik en werd niet meer ongesteld,..gelijk zwanger! je kan er dus weinig over zeggen...succes hoor!

13. jes1

jes1 Fanatiek lid

26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    ik was ook snel zwanger, helaas MK. Mijn ongi begint wel altijd met bruinverlies, alleen de laatste cyclus wel 8 (!) dagen! Mijn cyclussen wisselen erg, vandaar dat ik binnenkort naar de gynaecoloog mag.

14. sdeterink

sdeterink Actief lid

4 apr 2008
    136
    0
    0
    Overijssel
    Ik geloof dat mijn cyclus nu op gang is. Ben nu ongesteld. maar wat is dan dag 1 van je ongesteldheid? Het bruine bloedverlies of als je echt rood bloed verliest?
    Zit namelijk 2 dagen verschil in.

15. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    rood bloed is dag 1

16. sdeterink

sdeterink Actief lid

4 apr 2008
    136
    0
    0
    Overijssel
    oke bedankt.

17. sillybilly

sillybilly Actief lid

24 feb 2008
    461
    0
    0
    Ik heb zo'n 10 jaar mycrogynon 30 geslikt. Ik ben in Januari gestopt. Na 4 dagen kwam meteen mijn ongi, en heb ook meteen een vrij regelmatige cyclus. (tussen de 24 en 27 dagen)

Ik had de eerste maand na het stoppen wel wat 'kwaaltjes" en heb erg veel buikpijn gehad. Ik denk dat dat bij mij het "ontpillen" was.

groetjes Sylvia

18. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Ben begin maart gestopt, en nu op 4 april al ongesteld geworden!
    Heb zo'n 9 jaar Microgynon30 geslikt.

19. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Ik ben 2005 met Microgynon 30 gestopt, na ca 8 jaar slikken. Hield het toen nog niet allemaal zo bij, maar voor mijn gevoel ben ik toen alleen de 2e cyclus bijna 1 week 'overtijd' geweest (achteraf gezien vermoedelijk gewoon een langere cyclus gehad), verder altijd zo 1x per maand (= ca 28-30 dagen). Ook qua ongi-klachten bleef het net als met pil (dus géén klachten :D , voor de pil altijd veel rugpijn gehad) en na 5 maanden 'maar wat aanrommelen' was ik toen zwanger.

Na m'n bevalling ben ik aan de mini-pil gegaan. Heb ik uiteindelijk nog geen jaar geslikt en toen zijn we er weer voor gegaan. Nu houd ik wèl m'n cycli bij en blijkt dat ze nu ook weer gelijk min of meer regelmatig zijn - of iig met een bepaalde regelmaat :). Vanaf de 3e cycli ofzo is nu ook de rugpijn van vòòr de pil weer terug, gelukkig alleen meestal niet meer zò sterk.

Alleen nu, na 8 rondes alles bijhouden en 'doelgericht rommelen' :), helaas nog steeds niet gelukt...

20. vrouwtje80

vrouwtje80 Actief lid

15 mrt 2008
    325
    0
    0
    Heb zelf ook ongeveer 10 jaar microgyon 30 geslikt. Mijn cyclus was eigenlijk direct normaal (29/26/26) maar heb nog steeds een beetje last van het ongesteld worden. Het is nog steeds heel licht en heel veel oud bloed (waar dat ineens vandaan komt) mijn huisarts vertelde me dat je eigenlijk dat je direct weer zwanger kunt worden als je maar een cyclus hebt tussen de drie en vijf weken. Volgens hem maakte het niet uit dat daar een of twee dagen verschil in zat per maand. Succes dus!

Deel Deze Pagina