onzeker over mogelijke zwangerschap na curretage

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by wolf, Apr 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wolf

wolf Lid

Apr 10, 2009
    6
    0
    0
    Hoi,

Even een vraag. 4 weken geleden heb ik een curretage gehad. Alles is goed gegaan. snel gestopt met vloeien alleen begon dit een week later weer. Toen met spoed een echo gehad bij de gyn. Dit was vorige week woensdag. Er zat nog een heel klein beetje in de baarmoeder maar dit kon ik negeren. Ook zag ze dat er 2 eitjes zaten die tussen die woendsag en het weekend klaar voor gebruik zouden zijn. Mijn ovulatietest gaf die donderdag de eisprong aan. We zijn meteen aan de slag gegaan.
    Nu, ruim een week later heb ik opeens bruin/rode afscheiding en een zwaar gevoel in mijn buik. Dit had ik de hele week al maar het is nu wat hefiger. Niet zoals mijn normale menstruatiepijn want die was altijd erger.

Nu is mijn vraag: kan dit een innestelingsbloeding zijn of is het daarvoor te laat? Kan het mijn menstruatie al zijn? Of is het heel snel fout gegaan en komt het er direct uit?

Ik herken dit niet van mijn vorige zwangerschappen. Ik heb al een kindje + de curretage. Beide zwangerschappen was ik in een keer zwanger.

Alvast bedankt voor het antwoorden..Groetjes

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

het kan een innestelingsbloeding zijn ja. Maar dat weet je nooit zeker. Afwachten tot je kunt testen! Zo snel na je eisprong een menstruatie is onwaarschijnlijk, zan zou het ook meer bloed geweest moeten zijn.

Mirjam

Share This Page