ok hier is mijn verhaal ff in het kort.. mijn bevallingsdatum was bij de 8-weken echo 20 juli. bij mijn 3 maandenecho heeft de gyneacoloog hier dus een foutje in gemaakt en heeft er per ongeluk 22 juli van gemaakt. ik vond het al vreemd dat ze er niks over gezegd had tegen mij en dat het zomaar veranderd was. heb inmiddels wel op mijn zwangerschapsverklaring die ik op het werk heb afgegeven 22 juli staan. nu ben ik gisteren naar de gynaecoloog terug gegaan voor de 20-wekenecho en kwam ze dus er achter dat dit per ongeluk was en heeft het weer veranderd in 20 juli. dus ik belde vandaag naar de receptioniste van de verloskundige of ik een nieuwe verklaring van de zwangerschap voor de werkgever kon krijgen waar 20 juli op stond. maar ze wilde hier niks van weten, ze zei ja als je 2 dagen eerder stopt moet je ook 2 dagen eerder beginnen. echt vriendelijk was ze ook niet, liet me niet uitpraten...zei dat na 20 weken de datum niet meer veanderd kon worden.(hij is niet veranderd, hij is alleen verkeerd ingevoerd door de gyneacolloog in het systeem)anyway ik kwam er niet aan uit met haar. dus ik zei: de verloskundige krijgt toch het verslag van de gyneacoloog gefaxt dus dan ziet ze zelf dat het een fout van de gynaecoloog was. en wat de officiele datum is, en kan ik het met haar er verder over hebben. nu denken jullie bij jullie eigen wat zeikt dat mens misschien maar voor mij scheelt dit 4 werkdagen (incl. een weekend) en omdat ik best zwaar werk verricht, lijkt het me alleen maar fijner dat ik dan een halve week eerder kan stoppen.mij intereseert het me niet dat ik dan ook eerder moet beginnen want dit had officieel gewoon zo gemoeten... wat vinden jullier hier van, nog tips en adviezen? liefs miralda
Tjah, die kleine komt toch wanneer ie wil Als je het werk niet meer aankunt moet je sowieso stoppen, ongeacht je uitgerekende datum. 2 dagen lijkt me eerlijk gezegd niet echt de moeite om zo'n "probleem" van te maken. Dit bedoel ik niet lullig hoor....wie weet komt je ukkie wel veel eerder, of later. Elmo
Bij mij is dat ook gebeurd alleen wel in mijn voordeel. Ze zei eerst dat ik 1 juli uitgerekend zou zijn en nu is het opeens 3 dagen eerder. Weet niet waarom, maar vind het wel goed zo.
Zou me er ook niet druk om maken. Zoals Elmootje zegt moet je toch stoppen met werken als het je te zwaar wordt. En die beeb komt echt niet op de data die jij aangeeft eruit hoor (tenzij je bij die 4% zit ;D)
Lekker laten gaan die datum en je er niet meer druk om maken. Wordt het te zwaar voor je, dan meld je je ziek. Dat is heel simpel. Je moet nu aan je kindje denken en de mensen waarom het gaat (artsen, vlos etc) die zullen je alleen maar steunen hierin.