Ik had een vraagje misschien weet iemand het antwoord hierop. Met mijn eerste zwangerschap was ik medisch en liep dus gewoon in het ziekenhuis omdat ik meerdere miskramen had gehad voordat mijn kleintje bleef plakken hihi. en toen heb ik ook tijdens mijn eerste zwangerschap gewoon in het ziekenhuis onder controle gebleven omdat ik veel last had van bloedverlies en misselijkheid(9mnd lang). Maar nu ben ik weer zwanger en wil heel graag weer onder controle onder het ziekenhuis blijven maar ik ga dit keer naar een andere ziekenhuis ivm praktischer(ka en dermatoloog van de kleine zitten hier) Maar zal ik weer onder medisch vallen of zal het dit keer anders zijn. Ik hoor het graag
Ik denk dat als je een miskraam en dergelijke heb gehad, je altijd onder controle blijft bij het ziekenhuis! & als jij liever het ziekenhuis hebt, kun je dat altijd aangeven. Daar hebben ze wel begrip voor..
Ik zou het ook met je huisarts bespreken, want in het ziekenhuis kom je alleen op medische indicatie. Als je nu graag weer graag naar het ziekenhuis wil zal je een doorverwijzing nodig hebben van je huisarts of de verloskundige.
Vanwege mijn trage schildklier (overgehouden na mijn 2e bevalling) werd ik in mijn derde zwangerschap overgedragen naar de gynaecoloog en moest ik ook in het ziekenhuis bevallen. Inmiddels ben ik weer zwanger en tijdens de intake bij de vlos bleek er een notitie "medische indicatie" in mijn dossier te staan. Echter na goede bloeduitslagen en overleg met de gyn, mag ik gewoon weer bij de vlos onder controle blijven. Ik was er eigenlijk wel al helemaal op ingesteld dat de controles en de bevalling dus weer in het ziekenhuis moesten plaatsvinden. Wel moet ik zorgen dat ik regelmatig bloed laat prikken om mijn schildklier in de gaten te houden. Maar dat gaat via de internist. Eerlijk gezegd vind ik het toch een beetje verwarrend. Nou snap ik eigenlijk niet meer zo goed waarom ik toen perse bij de gyn onder controle moest. Ik vond het verschrikkelijk, iedere keer in de wachtkamer te zitten bij vrouwen die naar alle waarschijnlijkheid iets ernstigs mankeren of hebben meegemaakt. Bij mij was alles gewoon goed. En nu weet ik eigenlijk niet wat ik ervan moet vinden. De eerste twee zwangerschappen heb ik gewoon bij de verloskundigenpraktijk gelopen, de derde dus bij de gyn en nu met de vierde voelt het alsof ik met hangende pootjes terugkom bij de vlos. Zo raar... 't Moet nog allemaal een plekje krijgen. Ik heb tenslotte vandaag ook pas te horen gekregen dat ik gewoon bij de vlos mag blijven. Maar kan je niet gewoon even contact opnemen met je oude gyn? Als je inderdaad nog een medische indicatie hebt, dat je dan gewoon in het andere ziekenhuis terecht kan.