Gynecoloog en ziekenhuis

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Oliviastress, 22 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oliviastress

    Oliviastress Actief lid

    27 nov 2022
    246
    92
    28
    Vrouw
    Hoi

    ik kan maar niet kiezen waar ik wil bevallen of welke gynecoloog ik wil. ik heb nu 2 afspraken bij verschillende gynecologen gepland staan in verschillende ziekenhuizen. Kunnen zij dit zien van elkaar ?
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Nee hoor en het maakt voor hun niets uit. Als je moet bevallen is t maar de vraag of je gyn én ziekenhuis naar keuze beschikbaar zijn ook. Ik heb ook meegemaakt dat er geen plek op de verloskamer van ziekenhuis A was en dus de dames naar B werden verwezen. Mijn schoonzus moest zelfs naar ziekenhuis C toe: was helemaal niet haar voorkeur maar die hadden wel direct plek
     
    Vero0504, Suzi98 en Oliviastress vinden dit leuk.
  3. iMum

    iMum Bekend lid

    24 okt 2019
    641
    564
    93
    Vrouw
    Ik zou je niet teveel vastpinnen op de gynaecoloog.
    Qua ziekenhuis kun je je wel goed oriënteren waar je je het prettigste bij voelt, maar qua afspraken kan het zo maar eens zijn dat je regelmatig een andere treft.
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Zou gewoon kiezen waar je je t prettigst voelt en de ander (als die ook oke is) als achtervang hanteren.

    Vraag ook even na wat hun gebroken vliezen protocol is. Hier verschilt t tussen dordt en rotterdam dus 24 uur. Zou zondags in dordt moeten wezen, die had geen plek, en maandags in rotterdam. (Goddank kwam meneer zelf en werd t alsnog dordt)
     
  5. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    2.987
    3.070
    113
    Vrouw
    Van welke factoren wil je het af laten hangen/ wat vind jij belangrijk?

    Je bevalplan wordt nog uitgebreid besproken met je verloskundige eind 29 / begin 30 weken, dus volgens mij heb je nog even. Ik zou vooral kijken naar faciliteiten (kraamhotel, bevalbad, pijnbestrijding, opzet van het team -heeft je verloskundige praktijk ook gynaecologen in dienst etc.) De kans dat je een van de twee gyns treft met wie je nu een afspraak hebt acht ik namelijk niet zo heel groot...
     

Deel Deze Pagina