Hoi hoi Ik heb 14 juli een mirena spiraal laten plaatsen op de eerste dag van mijn menstruatie. Toen heb ik flink gebloed erna wat ik normaal vond. Het kon tot 6 weken aanhouden, deze bloedingen. Nu zijn we inmiddels 3,5 maand verder en ik ben nog geen dag bloed-vrij geweest. De ene dag meer als de andere, soms een halve dag niet, soms ineens een vol inlegkruisje. Op mijn werk heb ik nu steeds tampons omdat ik nooit weet hoeveel bloed ik ga verliezen. Soms is hij vol als ik hem eruit haal, soms nog wit. Heeft iemand hier ook zo'n last van gehad na het plaatsen van de spiraal? Zou het alleen daar aan liggen of zouden er achterliggende redenen kunnen zijn? Bijv. tekort aan vitamines ofzo? Ik heb nu 2 weken geleden een extra pil erbij gekregen zodat ik een maand rust zou hebben van het bloeden, dan een stopweek en dan zou het moeten stoppen, zo niet, dan moet ik weer bellen. Nu ben ik niet gestopt met bloeden na het begin van deze pil, ik bloed nog steeds hetzelfde, dus het werkt helaas niet. Ik maak de strip wel gewoon af maar daarna bel ik maar weer. De spiraal laten verwijderen zou een optie zijn, maar als het daar niet aan ligt en ik blijf bloeden heb ik even 400 euro weggegooid, dat zou ik heel erg kl*te vinden. Het leek zo'n goed idee, maar ik heb er echt spijt van dat ik een spiraal heb laten plaatsen.. het pessarium vond ik niet fijn, condooms wil mijn vriend niet en ik wilde liever niet aan de pil dus dit was de beste optie maar als ik zo blijf bloeden hoeft het ook niet meer.
Ik heb ook veel bloedverlies na het plaatsen. De mijne zit er sinds begin februari in. Nu moet ik erbij zeggen dat ik altijd al veel last heb van tussentijds bloedverlies, maar na de spiraal werd het wel meer. De menstruaties zijn wel minder hevig geworden. In de loop der maanden is het tussentijds bloeden ook minder, maar ben er nog niet tevreden over. Stiekem hoop je toch op die verhalen als geen menstruatie meer enzo. Ik sprak toevallig vorige week een collega hierover en die gaf aan dat het na 1 jaar opeens weg was bij haar. Ik houd nog even hoop, ben nu toch al zo lang bezig. En anders maar eruit, helaas.
Eerste keer mirena nergens last van, tweede keer naar mijn eerste zwangerschap het zelfde als jij nu beschrijft, uit eindelijk hystroscopie maar alles was goed. Uit eindelijk nu naar de tweede zwangerschap een ellende kwa bloedverlies en blijk er of een vleesboom of poliep te zitten. ' hebben ze hier bij jou al naar gekeken?
6 weken is ook wel kort. 6 maanden was er tegen mij gezegd en dat klopte ook wel. Na een paar maanden werd het tussentijds bloeden wel minder en ook niet meer continu. Ik heb trouwens nog wel een cyclus, maar de pijn (reden voor de mirena bij mij, anders had man zich laten steriliseren) en bloedverlies zijn veel lichter. Ik bloed ook niet meer tussendoor. Voor je bloedverlies (nu en later als je nog menstrueert dan) zou ik je menstruatie ondergoed aanraden, ik vind het ondergoed van femtis.de bijvoorbeeld heel fijn. Lijkt me namelijk niet fijn tampons bij onregelmatig bloedverlies.
Ik heb altijd begrepen dat je het minstens een half jaar de kans moet geven wat mirena betreft, omdat bloedverlies in begin gewoon lang kan aanhouden. Na het plaatsen duurde het bij mij 3 maanden, een tijdje later kwam mijn eigen cyclus op gang. Toen ik stopte met BV kreeg ik last van langdurige menstruaties en tussentijds bloedverlies, wat iedere maand een beetje erger werd, tot het moment dat ik 3 van de 4 weken bloedverlies had. Gyn zei simpelweg, bekende bijwerking: oplossing pil erbij gaan slikken. Maar dat mocht ik niet ivm ernstige bijwerkingen van pil in verleden. Dus toen heb ik mijn mirena omgeruild voor een koperspiraal... Achteraf bleek ik nog veel meer bijwerkingen te hebben van mirena, voelde me een stuk beter zonder. Ik had zo gehoopt op de 'nooit-meer-ongesteld!', zoals een vriendin had bij mirena, maar bij mijn lijf werkte het dus toch echt wel anders...
hmm dat klinkt wel hoopvol idd... duurt nog wel lang... zodra we een huis gevonden hebben wil ik namelijk weer stoppen met alles omdat we wel een tweede kindje willen. in deze woning past het gewoon echt niet.
nee dat niet, maar dat is toch ook wel te zien met een echo of niet? ze hebben vorige keer wel inwendig een echo gemaakt namelijk en toen zei de arts dat alles er goed uit zag. of kijken ze daar op een andere manier naar?
maar dan moet ik wel veel ondergoed kopen haha want ik bloed helaas dagelijks nog.. vind ik dan ook weer zonde van het geld. dat is een inlegkruisje ook wel oke. alleen op het werk draag ik een tampon voor alle zekerheid (werk nu ongeveer 3 avonden en 1 of 2x een ochtend dus valt mee qua lengte ook)
ik had ook echt gewoon koper moeten nemen maar ze rade me echt mirena aan en ik ging er mee in zee. voor een koperspiraal moet ik dan weer tussen de 300 en 400 euro betalen, dat gaat me echt te ver helaas
Hier duurde het 5 maanden dagelijks, daarna kreeg ik een regelmatige cyclus met de Mirena. Dus gewoon 3 weken niks, 1 week bloed. Hier was ook gezegd dat ik het minimaal 6 maanden een kans moest geven en dat klopte in mijn geval dus ook wel. Maar het was die 5 maanden de beste anticonceptie ooit
Hahaha oke dit klinkt wel hoopvol inderdaad.. het is inderdaad de beste anticonceptie op dit moment ja, gebeurd echt niks xD