Meteen zwanger na stoppen pil?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Faith83, 19 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Faith83

Faith83 Lid

13 jan 2010
    95
    1
    0
    Hoi allemaal,

Ik ben net gestopt met mijn pil :), aan het einde van de pilstrip. Heb daarna uiteraard mijn onttrekkingsbloeding gehad. Nu zou ik, als mijn cyclus idd netjes 28 dagen blijft aanstaande zondag mijn volgende échte menstruatie moeten hebben. Maar de vraag is natuurlijk of dit zo is, hoor vaak dat vrouwen na het stoppen met de pil een lange cyclus hebben en dat het ook erg lang kan duren voordat je zwanger raakt. Ben er ook eigenlijk niet vanuit gegaan dat het meteen zal lukken, maar zou wel erg leuk zijn natuurlijk. ;)

Maar nu voel ik me niet zo lekker. Ik heb teruggerekend, denk ik, 1,5 week geleden mijn eisprong gevoeld, kleine steekjes rechts in mijn lies. 3 a 4 dagen daarna werd ik ziek, grieperig, hoofdpijn, verkouden. Misschien heeft dit er achteraf iets mee te maken gehad, of het was gewoon griep, ik weet het niet.
    Dat heeft zo'n 4 dagen geduurd. Me 3 dagen goed gevoeld en nu sinds dinsdag ben ik met vlagen misselijk, buikpijn en soms wat zeurderige krampen die wel echt pijnlijk kunnen zijn (voelt wel een beetje als menstruatiepijn geloof ik), hoofdpijn, obstipatie, opgeblazen buik, en licht gevoel in m'n hoofd. Wel met vlagen dus niet constant en voel me verder wel oke. Af en toe wel een beetje geirriteerd :). Heb trouwens absoluut geen last van m'n borsten.

Is het mogelijk om meteen na het stoppen met de pil zwanger te raken?? Of is dat écht uitzonderlijk? :(
    En kan mijn 'griepje' met de innesteling te maken hebben gehad?
    En kun je al vanaf 5 dgn voor je NOD allerlei klachten hebben? Want zondag zou dan mijn NOD zijn.

Of heeft dit allemaal te maken met het feit dat ik net gestopt ben met de pil? Bestaat ontpillen?

Een hoop vragen, hoop dat iemand hier antwoord op / ervaring mee heeft! Word er wel een beetje onrustig van namelijk, jeetje stel nou dat het wel zo is :$! Kan pas zondag testen ook denk ik?

2. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Het zou kunnen, het kan ook zijn dat je lichaam nog aan het ontpillen is.
    Ik dacht ook dat ik gelijk zwanger was.. werd helaas een cyclus van 43 dagen.
    Ik had toen ook allemaal zwangerschapskwaaltjes en nu ik dat daadwerkelijk ben heb ik bijna nergens last van haha.

Maar ik hoop van harte dat je zwanger bent.
    Succes meis

3. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ja, alles kan natuurlijk! Maar, volgens mij is het wel een beetje uitzonderlijk dat je direct zwanger bent. toen ik stopte met de pil heeft mijn eerste cyclus zelfs 77 dagen geduurd! ben in die periode ook bij de huisarts geweest en die gaf aan dat, als je een lange tijd aan de pil bent geweest je lichaam eigenlijk altijd even nodig heeft om te ontpillen. Heb ook een aantal testen toen gedaan, allemaal negatief. Had ook veel last van buikpijn, ben ook verkouden geweest, griepje gehad, en een opgeblazen buik (die ik overigens helaas nog niet kwijt ben hoewel ik ook nog niet zwanger ben...).
    Wil je absoluut niet ontmoedigen hoor! Want echt, wie weet ben jij wel de uitzondering die de regel bevestid!
    Als je je vermoedelijke NOD gehad hebt en je bent nog niet ongesteld en je denk zwanger te zijn moet je gewoon even een testje doen. Geeft veel duidelijkheid!

Succes!

4. Faith83

Faith83 Lid

13 jan 2010
    95
    1
    0
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik ben ook bang dat het niet zo is, maar hoop natuurlijk van wel!
    Probeer me er niet teveel mee bezig te houden ;).

Misschien had ik toch beter eerst mijn 1e natuurlijke menstruatie kunnen afwachten, en dus ontpillen, tis nu allemaal zo vaag.......

Heb 12 jaar de pil geslikt, microgynon, en voordat ik met de pil begon was m'n menstruatie wel vrij regelmatig. Maar volgens mij zegt dat ook niet veel.

Afwachten maar.... dat is het enige wat ik kan doen helaas.... en zondag een testje wagen als ik niet ongi word.

5. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    En als dat testje negatief is zondag over een paar dagen nog een testje doen als je dan nog niet ongesteld bent, dan weet je het zeker meis.
    Succes en sterkte met wachten.

6. Faith83

Faith83 Lid

13 jan 2010
    95
    1
    0
    Heb zojuist een test gedaan want kon niet wachten; POSITIEF!
    Kruidvat test, 2 streepjes, weliswaar niet zo donker als de controlestreep, maar dat hoeft ook niet toch?
    Kon m'n ogen niet geloven!!!! :$ Voor de zekerheid nog een 2e test gedaan van Clear Blue digitaal en ja hoor ZWANGER staat er op het scherm. :p Zit nu 1 dag voor mijn vermoedelijke NOD.

Jeetje, kan het niet geloven, en durf eigenlijk nog niet blij te zijn. Wat moet ik nu doen?? Mijn huisarts is komende week met vakantie.... Kan ik nu het best over een paar dagen nog een testje doen?

Ivyyy vindt dit leuk.
  7. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Super gefeliciteerd! Je kan voor de zekerheid nog een testje doen natuurlijk maar goed je weet nu dat je zwanger bent. Ik zou maandag een VK praktijk bellen bij jou in de buurt. En daar hoor je dan wel wat je verder moet doen. Er zal dan een afspraak worden gemaakt voor een intake geloof ik en daarna maken ze vaak een nieuwe afspraak voor je 1e officiele echo.

Geniet ervan!

8. Princesse

Princesse Lid

9 feb 2010
    16
    0
    0
    Gefeliciteerd, je hebt wel een mooie cyclus gehad. Ik ben ook meteen na het stoppen zwanger geraakt. Ik ben twee jaar geleden begonnen, en toen ik stopte heb ik de eerste dagen ontpillingsverschijnselen gehad en op dag 29 mijn ei gehad. Een paar dagen geleden positief getest. Dus soms duurt de cyclus wel lang na het stoppen maar je kan wel zwanger raken meteen, ik hoop dat het goed gaat.

9. Samama

Samama Niet meer actief

Ik was direct na het stoppen van de pil zwanger. Het heeft bij mij nog geen maand geduurt, terwijl ik al 11 jaar aan de pil was. Dus ja, het kan.

10. shining

shining Actief lid

25 mrt 2008
    150
    0
    0
    Gefeliciteerd Faith! Zo zie je maar dat het bij iedereen anders is. Mijn zus werd ook tot 2 keer toe direct zwanger en mijn beste vriendin trouwens ook. Niet iedereen hoeft lang te ontpillen, bij mij duurde het wel een paar jaar, maar is het nu gelukkig ook raak!

11. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hoi
    Ik was ook direct na het stoppen met de pil zwanger. Begin april had ik de strip leeg en niet weer met een nieuwe begonnen. Een ontrekkingsbloeding gehad. Eind april vloede ik mij ook ineens niet zo lekker, buikpijn, geen lekker gevoel. Testeje gedaan; negatief(ik denk is ook te mooi om waar te zijn). Volgende maand ½ mei, paar dagen beetje bloedverlies gehad, ik dacht dan zal dit mijn normale menstruatie wel zijn. Wist ik veel. Volgende maand half juni, wachten op menstruatie, kwam maar niet. Na 4 dagen overtijd testje gedaan: Positief!!!. Ik naar de HA (als nieuwbakken zwangere) verwijzing gekregen voor een echo, ik dacht zelf een week of 9 te zijn toen ik die echo kreeg, dat bleek dus al 12 week te zijn.

12. Jettebel

Jettebel Lid

21 feb 2010
    45
    0
    0
    SPH'er of te wel hulpverlener (persoonlijk begelei
    Alphen aan den Rijn
    Wow! Gefeliciteerd!
    Zo zie je maar dat deze keer je gevoel gewoon goed was :)
    Ik zit ook in mijn eerste maand na het stoppen met de pil. Hopelijk heb ik net zo veel geluk als jij. In ieder geval ben jij het levende bewijs dat het wel echt kan dus:)

13. Faith83

Faith83 Lid

13 jan 2010
    95
    1
    0
    Bedankt voor al jullie reacties!!! :)
    Iedereen die zwanger is GEFELICITEERD! En degene die bezig zijn: heel veel succes, hoop dat het snel raak mag zijn!!

Begin nu een beetje aan het idee te wennen..... maar het is nog zo onwerkelijk! Heb inmiddels 4 testen gedaan ;).

Ben best bang dat het nog misgaat..... hoe groot is eigenlijk de kans op een vmk of een buitenbaarmoederlijke zwangerschap of een leeg vruchtzakje?? Heb steeds zo het gevoel dat dit gewoon te mooi is om waar te zijn, zou dat wel goed gaan?
    Misselijkheid en buikpijn zijn sinds gister wat minder en soms voel ik me gewoon goed, dan denk ik meteen: jeej zou het er nog wel zitten of zou het toch niet goed zijn? :( Het is ook zo pril..... 4 weekjes.

Mijn huisarts is er komende week niet en wil niet naar een ander gaan dus zal nog moeten wachten voor het bloedonderzoek. Maar hoe weet ik dan of ik nog wel zwanger ben? Moet ik dan om de paar dagen een test doen? Maar na een miskraam blijft het hcg natuurlijk ook nog even in je urine aanwezig, dus eigenlijk valt het niet niet echt te meten zelf toch?

Word hier erg onzeker van!!! Maar dat hebben alle aanstaande moeders denk ik, zeker bij de 1e zwangerschap. Zucht..... ;)

14. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Ik was ongeveer 12 jaar aan de pil, en ook binnen een maand zwanger toen ik was gestopt, het kan dus wel.

xxxxx

15. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    o zie dat je zwanger bent, gefeliciteerd

16. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    meis!!!!!!!!!!!!!

wat een geweldig nieuws!!!!!!
    gewoon je gevoel volgen en zie je?dan ben je gewoon zwanger wat leuk!!!!!!!!
    gefeliciteerd en houd ons op de hoogte he????

17. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wow! Gefeliciteerd joh! Wat een fantastisch nieuws! Geniet er goed van! zo zie je maar; alles kan!;)

18. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Hoi hoi,

Ik zit een beetje met hetzelfde verhaal.
    Ik ben begin januari gestop met de pil, halverwege een strip. Ik slik de pil nu zo'n 6 jaar. Ik ben aan de pil begonnen voor de hormonen, klopte bij mij niet helemaal.
    Het laatste half jaar kreeg ik 'last' van de hormonen. Nergens zin in enz.
    Dus na zoeken op internet besloten om te stoppen met de pil.
    Mijn vriend en ik hebben het al vaak over kinderen gehad en we willen een kindje.
    Nu merk ik goed dat de hormonen uit mijn lijf zijn, voel me veel lekkerder in mijn vel!
    Alleen.. Nu ben ik na het stoppen van de pil dacht ik niet meer ongesteld geworden, ik heb het niet goed bijgehouden omdat we niet perse NU een kindje willen. We zien wel zeg maar.
    Alleen denk ik dat ik nu maar even moet testen, of zou dit het ontpillen zijn dat mijn ongesteldheid er steeds niet is?
    Wat denken jullie??

19. Eriva

Eriva Niet meer actief

Hoi,

Ook ik heb dit meegemaakt, alleen is het bij mij vannacht verkeerd afgelopen. Januari ben ik halverwege de pilstrip gestopt, toen onttrekkingsbloeding gehad. Geen flauw idee hoe lang m'n cyclus zou duren. Heb dik tien jaar de pil geslikt, alleen begin vorig jaar een aantal maanden gestopt geweest en had toen een redelijk korte cyclus. Dus... afgelopen woensdag gaan testen omdat ik vermoedde dat vorige week zondag m'n nod was. Nou woensdag licht positief getest 1x met CB + en 1 x KV (2v5), donderdagochtend weer iets donkerder met KV en vrijdag helaas de melding met een digitale CB niet zwanger. Dus behoorlijk in onzekerheid gezeten. Heb trouwens zeker 2 weken last gehad van zwangerschapskwaaltjes. En vannacht dus flink gaan bloeden... anders dan een gewone menstruatie. Ben bang dat het voorbij is, afwachten en dan op naar ronde 2...
    Voor iedereen veel succes gewenst!

20. winnietje

winnietje Niet meer actief

Hier ook gelijk zwanger na het stoppen van de pil. Heel veel geluk :D

Deel Deze Pagina