Hallo dames, K heb vandaag gyno daktarin gekregen op dokters recept. Volgens de dokter en apotheker heeft deze medicijn geen invloed op zwangerschap of op een eventuele zw. K heb gegoogeld en kom ook veel berichten tegen van vrouwen die na gebruik een mk hebben gehad. Nu ben ik erg bang en twijfel om t te gebruiken. Het is maar 1 capsule?! Ik wil woensdag pas ern zw test gebruiken. Ik heb 4 weken geleden een spontane mk gehad. Hebben jullie een tip en/of ervaringen?! Alvast bedankt Grtjes Pino
Hoi Pinar, Heel raar dat je een pil hebt gekregen. Ik had vorige week een schimmeltje en de dokter wist dat we bezig zijn met proberen. Daarom heeft ze vaginale tabletten voorgeschreven, die werkte meteen. Had je aangegeven dat je bezig bent? Ik zou het toch even contact met de dokter opnemen. Dit pilletje kan schadelijk zijn voor een eventueel vruchtje en je weet nog niets zeker aangezien je nod nog moet komen. Succes!
Dat pilletje wat ze heeft gehad is wel vaginaal maar t is een soort eitje wat je in moet brengen. Volgens mij (maar ik weet t niet zeker, ben ook maar apothekersassistente) mag het wel maar alleen in overleg met de arts.. Nou dat heb je gedaan toch?? Je moet je eigen natuurlijk wel afvragen, komt die miskraam (wat je gelezen hebt) echt wel door de gyno daktarin?? Het zou wel toevallig zijn.. Ik denkt zelf nl niet.. Zoals DLight ook schreef heeft de dokter expres een vaginaaltablet voorgeschreven... Succes!
Goeie morge dames, K heb de recept via ha assistente niet dat ha het heeft bekeken daar beneden. K vroeg duidelijk of het een invloed zou hebben en dat k volgende week kon testen. Volgens hun was t geen probleem. Toen ik de medicatie op haalde had k t nog aan de apothekersassis. Gevraagd die gaf ook aan dat k het kon gebruiken. Als k niet had gegoogeld zou k t gewoon inbrengen, maar nu twijfel ik wel. K ga maandag weer bellen.
Ik snap dat je twijfelt.. zou ik zelf ook doen.. Voor jouw eigen geruststelling moet je gewoon maandag even bellen..
Ha Pinar, Ik had precites hetzelfde voor mn NOD en bleek dus achteraf zwanger te zijn. Inmiddels ben ik nu ruim 35 weken zwanger dus ik denk niet dat het kwaad kan en je er een mk van kunt krijgen. Maar bij twijfel/onrust kun je altijd nog even met ja ha overleggen. Succes!
@Sappie Volgens mij krijgen zwangere vrouwen dit ook voorgeschreven? Of toch alleen inwendige creme? Ik neem aan dat het niet helemaal de baarmoeder bereikt. @Pinar Goed dat je even wacht met gebruiken! En hopen op een posi uitslag volgende week
ik heb deze situatie ook eens gehad en toen zei de dokter ook dat het echt geen kwaad kon.. de vrucht zit namelijk in de baarmoeder en is goed beschermd. de gyno daktarin doet zijn werk in de vagina (daar zit de schimmel) . hoop dat je hier wat aan hebt.
ik heb hem gebruikt bij 39 weken zwangerschap. Volgens de ha en vk kan het absoluut geen kwaad. Ik ben heel blij dat ik het gedaan heb, was na 2 dagen van de klachten af, en een week later een gezond zoontje geboren
Dames, K dank jullie voor jullie reacties! K ga hem toch gebruiken vanavond! K heb van morgen licht bloed geveegd, daarna niets meer. Of het komt door de infectie zo ja dan wil k er echt van af! Anders is het een teken van ongi worden dan kan t ook gewoon dr in. Kan ik lkkr 'schoon' beginnen voor de volfende ronde . Grtjes