Hoihoi, Vorige week donderdag heb ik getest. Op de test was een licht, maar duidelijk streepje te zien. De 2 dagen daarna heb ik wederom getest, met 2 verschillende testen. Kruidvat 2v5 en Sensitest (hier heb ik donderdag ook mee getest). Op beide testen had ik een positief resultaat! Omdat alle 3 de testen een vrij lichte streep gaven, wilde ik na het weekend nogmaals proberen, in de hoop dat de streep donkerder werd. Dinsdagavond en vanmorgen heb ik weer getest, met Sensitest. In plaats van een dikke, duidelijke streep, waren beide testen negatief.. Erg vreemd. Ik heb tussendoor ook geen bloeding gehad. Vanmorgen de huisarts gebeld. Hij zei dat het een vroege miskraam is en dat mijn lichaam de 'zwangerschap' heeft afgebroken. Alleen... hoe kunnen mijn testen dan nu al negatief zijn. Er zit dus geen HCG meer in mijn lichaam. Maar de vmk is nog niet op gang gekomen. Ik vroeg dit aan mijn huisarts, maar hij zei dat ik gewoon moest afwachten tot het op gang kwam. Toen ik het hier later met mijn vriend over had, vonden we het allebei eigenlijk erg vreemd dat het HCG mijn lichaam uit is, voor de miskraam op gang is gekomen. Heeft iemand hier een idee over?
Heb je voor je nod getest? Het zou kunnen dat er wel een eitje bevrucht was maar dat het op een zeker moment toch niet is gelukt en het afgestoot wordt. Dit lijkt overigens erg op een menstruatie als het slechts een paar dagen na je nod is. Maar ik zou als ik jou was het bij dezelfde testen houden qua merk. Ze kunnen nogal eens verschillen. Misschien ben je nog wel zwanger.
Mijn NOD was afgelopen zondag. De testen waren dus voor mijn NOD. Ik ben dus overtijd, niet ongesteld geworden, mijn HCG is niet meer meetbaar terwijl dit een paar dagen geleden nog wel zo was, maar ik heb ook (nog) geen miskraam..
Hmmm raar ... Bij mijn eerste zwangerschap teste ik positief maar was er wekenlang niks te zien op echo dus vermoeden miskraam. De verloskundige zei dat testen geen zin had want duurde ongeveer 7 a 8 weken voor HCG uit lichaam was. Zou zoals novaa zegt ook bij dezelfde test houden. Hoop voor je dat je nog wel zwanger bent. Hou je ons op de hoogte? Liefs
hai elles, hier hetzelfde meegemaakt, 2 positieve testen gehad licht streepje maar duidelijk wel een streep, aan verschillende naaste personen laten zien omdat ik dacht dat ik het me verbeelde, o.a. mijn schoonmoeder feliciteerde me al want ze zag duidelijk op allebei de testen een streep wel licht maar goed mij is verteld streep is een streep. 2 dagen erna negatief ik een afspraak bij de huisarts gemaakt om het zeker te weten dmv bloedtest maar dat deed hij niet. ik moest het maar afwachten,toen heb ik 2 dagen gevloeid en zei ook mn huisarts dat mn lichaam het waarschijnlijk afgestoten heeft ik was toen 13 dagen overtijd, nu wist ik dat mijn vriendin die ook aan de slag is een miskraam heeft gehad bij 19 weken en opnieuw zwanger dacht te zijn ze positief testte omdat het hormoon van de vorige nog in haar lichaam zat maar het was negatief nou was ze natuurlijk veel verder in dr zwangerschap maar daarom vind ik het zo raar dat je dan 2 dagen naderhand negatief test terwijl je 2 positieve testen hebt! Deprimerend!!
Dit is wel het lastige aan testen voor je NOD. Stel je had alleen maandag getest, dan had je een negatieve test gehad en gewacht tot je menstruatie er aan kwam of gewacht tot je wel een positieve teste had. Het was allemaal nog zo pril dat het goed mogelijk is dat het hcg dat je had opgebouwd er al uit is. Maar heb je inmiddels nog een kruidvat 2 voor 5 test gedaan? En heb je foto's? Weet je zeker dat afgelopen zondag je NOD was? Sorry voor alle vragen...
Een antwoord kan ik niet geven, maar een eigen ervaring wel. (Eigenlijk dacht ik erover een apart topic aan te maken om te vragen hierover, maar ik plaats het maar hier omdat het eigenlijk dezelfde vraag is.) Vorige cyclus had ik eiwitachtig slijm rond dag 14. Zo'n 2 weken later had ik heel erge honger, een paar dagen pijnlijke borsten, raar gevoel in mijn buik en afkeer van sommige geuren (bijna kokhalzen). Normaal heb ik nooit PMS verschijnselen en zeker pijnlijke borsten had ik nog nooit eerder gehad. Bovendien was mijn temperatuur best wel hoog (rond potentiele eisprong niet kunnen temperaturen). Hoewel ik niet durfde te hopen, heb ik toch tegen mijn man gezegd dat er mss wel een wonder gebeurd was. Ik heb gewacht met testen tot dag 35 (i.v.m. lange cycli) en die test was negatief. Twee dagen eerder waren de rare klachten ook al afgenomen. Op dag 36 werd ik ongesteld, waarbij ik niets geks heb bemerkt. Pas later (na redelijk wat lezen hier) bedacht ik dat er mogelijk toch een bevruchting zou kunnen zijn geweest, maar dat het niet heeft doorgezet. Wat denken jullie?
Ergens vind ik het niet erg om het niet te weten, want als ik het wel had geweten (dmv (vroege) test), was het in een vreselijke teleurstelling uitgelopen, vooral gezien voortraject. Dat het mogelijk toch een bevruchting was, geeft wel aan dat er blijkbaar wel een kans is dat mijn lichaam spontaan zwanger kan raken.
@ TS. Inderdaad, het nadeel van voor je NOD te testen. Waarschijnlijk was je HCG al aan het dalen wanneer je voor de 1ste keer teste. De hoeveelheid HCG is zo miniem in het begin. Waarschijnlijk zal het bij de laatste testen reeds onder het minimum van de test gezeten hebben waardoor die negatief is. Ikzelf het een curretage op bijna 11 weken gehad. Je HCG is rond de 10 weken op zijn hoogst. 2 weken na mijn curretage had ik al een spierwitte test. Het kan dus heel snel gaan... Sterkte!
Snap ik, ik zou ook niet meer testen voor nod. Heb gehoord dat 50% van de bevruchtingen niet goed gaan en dat dat dus heel normaal is. Maar stel dat je iedere keer je bevruchting al zo vroeg opspeurt dan heb je ook grote kans op steeds weer de teleurstellingen.
Vroeg testen zou ik sowieso niet doen en werd me ook afgeraden in het ziekenhuis. Stel dat ik weer dergelijke symptomen zou krijgen, weet ik dat ik hier geen hoop door moet krijgen, omdat het de vorige keer ook niets zei, dus dat voorkomt hopelijk toekomstige teleurstellingen. (Maar ik hoop natuurlijk niet op teleurstellingen, maar op een heel mooie verrassing )
Ik had hier al wel wat rond gelezen en wist wel dat HCG nog in je lichaam kan blijven na een mk. Hier was het dus zaterdag nog wel meetbaar, en dinsdagavond was er niks meer. Nouja, nog steeds geen menstruatie/mk of wat dan ook hier.. Ik denk dat het dan gewoon afwachten is?
Ik heb op Nod positief getest Twee dagen later bijna onzichtbare test Dag daarna negatieve test Pas dag daarna feitelijk bloedverlies