Er gaat bij ons gelakt worden in huis -op terpentinebasis- alle deuren, de plinten, de trap... Ik wil die dagen sowieso het huis uit, maar zit te dubben hoe lang ik weg moet blijven om uit de stank te blijven! Er zullen verschillende lagen geverfd moeten worden, dus dat gaat wel even duren, incl droogtijd! Hoe hebben anderen dat aangepakt, want alle ruimtes zijn straks geschilderd, en heb eigenlijk geen zin weken weg te moeten bij wijze van spreken...
Tja, toen ik zelf zwanger was heb ik in de babykamer een grote kast zelf geschilderd. Ik ben nu eenmaal wat secuurder dan manlief en deed het dus liever zelf . Ik heb natuurlijk wel goed geventileerd, en ook na afloop de boel even opengelaten. het was toen wel zomer. Lijkt me dus, dat als je de boel goed ventileert, je echt niet weken het huis uit moet. Die lucht blijft natuurlijk wel even in je huis hangen.
Ik ben zwanger en heb zelf in ons nieuwe huis heel veel gelakt, goed ventileren en niet met je neus boven de verfpot hangen. Maar goed, ik hoef er niet te slapen. Als het 's ochtends gelakt wordt zou ik er persoonlijk 's avonds wel weer gewoon het huis in gaan.