Hallo allemaal, Gisteren heb ik eitjes van Gyno Daktarin van de arts gekregen voor een vaginale schimmel. Maar deze week had ik het idee dat er misschien een innesteling plaats kon vinden. Nu staat er op de verpakking dat het ook gebruikt kan worden tijdens de zwangerschap. Maar ik heb zoiets van ja, maar er staat nergens iets over of het ook gebruikt kan worden bij een innesteling. Dan is de baarmoeder immers nog niet afgesloten voor de 'buitenwereld'. Ik heb het de gynaecoloog gevraagd en hij zegt dat het geen kwaad kan, maar toch vind ik het eng. Vanmorgen was het geen fijn gevoel na een hele nacht zo'n eitje in gehad te hebben. Nu moet ik vanavond en morgenavond ook nog zo'n eitje inbrengen. Ik hoop dat de gynaecoloog gelijk heeft. Anders zul je nooit weten... Heeft iemand dit wel eens meegemaakt tijdens de innesteling waarbij het dus goed gegaan is?
Weet je waar ik dan weer boos om kan worden. Dat die man je eitjes mee geeft terwijl er ook pillen zijn die je kan nemen. Onvriendelijke vent is dat dan om daar niet over na te denken. Had jouw dit gevoel ook gespaard gebleven.
ben helemaal niet nieuwsgierig hoor maar wat zijn dat dan voor eitjes is dat levend iets wat je erin stopt ofzo. heb dr namelijk nog nooit van gehoord. wel meiden die zalfies smeerden maar eitjes of pillen tegen schimmelinfectie dat ken ik niet.
Het is een medicijn in de vorm van een ei. Deze breng je in je vagina en hij lost daar dan langzaam op. Het is een ouderwetse manier om van een schimmeltje af te komen Het leuke van die eieren zijn dat het enorm kan gaan jeuken enzo. De arts die deze nog voor schrijft moet zelf zo´n ei in zijn hol stoppen want er zijn veel vrouw vriendelijkere middelen om hetzelfde probleem op te lossen.
Kimmeding, Nou inderdaad, als het de volgende morgen eruit loopt dan jeukt en prikt het! Brrr. Niet normaal zeg. Gelukkig gaat het na een uur wel over, maar dat is toch wel een hele tijd. Vannacht nog 1x. En dan ben ik er weer van af. Ik hoop niet dat ik het weer krijg. Bah. Ja en ik baal er ook enorm van dat ik me druk heb moeten maken hierover. Had het liever anders gehad. Het is niet goed voor je. Nou voor de volgende keer weet ik het.
ik heb ook 3 pillen gehad die ik vaginaal in moest brengen en een zalfje. Er pijn deed het niet een klein beejte prikken wel en dat gaf mij juist een bemoedigend gevoel dat het werkte. Ik was ook ff bang hoor want ik had net me ei Over 4 dagen weet ik meer of het niks uitgemaakt heeft of dat het gewoon niet zo had mogen zijn
Die orale medicijnen mogen juist NIET tijdens de zwangerschap. Daarom heeft ze waarschijnlijk vaginale tabletten voorgeschreven. Ik ken die eitjes ook, zelf vind ik Canesten veel gemakkelijker en prettiger in het gebruik, zeker met inbrengstaafje. Daar zou je een eventuele volgende keer naar kunnen vragen, ik weet natuurlijk niet of dat voor jou ook zou kunnen (ben geen arts). Het gevoel wat je omschrijft de volgende dag, ken ik trouwens bij geen van beide tabletten. Oh, en volgens mijn huisarts, apotheek en gyn. mag je ze echt gebruiken tijdens een zwangerschap/innesteling (ik vertrouwde het eerst ook niet)
Ik heb precies hetzelfde probleem! toevallig! Denk ook dat ik misschien een innesteling heb gehad en heb ook een de 'eitjes' gekregen voor een schimmelinfectie. Mijn arts zei ook dat dit absoluut geen kwaad kon. Ik ga daar dan dus maar vanuit! Nu maar afwachten..... spannend he..
Er zijn meerdere medicijnen tegen schimmelinfecties, maar de Gyno Dactarin zijn de enige die je tijdens je zwangerschap kan gebruiken. Ik heb ze zelf meerdere malen gebruikt, het opstaan ermee is niet prettig maar de effectiviteit ervan vind ik erg goed. De zalfjes werken meer aan de buitenkant, vertelde mijn verloskundige. Ik weet dat zwangere vriendinnen ook allemaal dit medicijn kregen van huisarts of gynacoloog. Bel anders eens een andere arts of verloskundige voor een second opinion. Succes