Van de week heb ik eindelijk de knoop doorgehakt en de dokter gebeld.. Hoe kan het dat 2 gezonde mensen na 7 maanden nog steeds niet zwanger zijn?! Eigenlijk had ik me voorgenomen om dit jaar af te wachten, maar de ene na de andere vriendin komt vertellen dat ze zwanger is en wij zitten maar aan te tobben... Gelukkig snapte mijn dokter ons gevoel en heeft hij ons een verwijskaart meegegeven... Ik weet dat 7 maanden op zich niet lang is, maar wil gewoon zeker zijn dat er met ons niets mis is.. En als blijkt dat dat wel het geval is, dan zullen we of naar een oplossing moeten kijken of we moeten er ons erbij neerleggen. Spannend dus.. Helaas hebben ze een erg lange wachttijd in het ziekenhuis en zijn we pas 10 december aan de beurt.. Maar goed, in ieder geval een fijn gevoel dat er nu actie wordt ondernomen en ik heb nog steeds stiekem hoop dat we de afspraak over een maand mogen annuleren omdat het toch raak is... wordt vervolgd dus...
7 maand? En dan al naar de dokter stappen? Vind ik persoonlijk wel erg snel hoor... Ik was bij mijn dochter pas in de 11e maand zwanger......nou niks mis dus, duurde alleen wat langer. Alles binnen een jaar is normaal hoor.
was al wel bang dat mensen dat zouden vinden.. Maar waarom zou ik mezelf nog 5 maanden lang moeten kwellen? Ik wil gewoon zekerheid over "onze" lichamen..
hoi, Ik kan je onzekerheid wel begrijpen. Helaas kan je vanaf de buitenkant niet zien of het binnen allemaal wel goed zit. Wat fijn dat je ha je heeft doorgestuurd! Alleen wel jammer dat het nog even duurt voor je terecht kan. Ik zat ook "vrij snel" bij de ha om te vragen of ik naar de gyn mocht. Mijn moeder had een vergroeing in beide eierstokken en meedere miskramen gehad. Dat maakte mij onzeker. Ik ben blij dat ik het gedaan heb en niet langer heb gewacht, want wij hebben te horen gekregen dat wij niet vanzelf zwanger kunnen worden! Ik hoop dat jullie binnenkort de afspraak mag annuleren! Als je begrijpt wat ik bedoel
Ik begrijp het ook wel. Kan gewoon een oergevoel zijn bij je. Ik heb wel een beetje hetzelfde, maar ik ga persoonlijk wel proberen het eerst tot eind van het jaar "zelf" te doen. (heb ik m'n vriend moeten beloven.. haha) Wel een geluk met zo'n ha trouwens! Zijn er maar weinig die je zo doorsturen, zonder een jaar zelf doen en tempkaarten en zo. Ik hoop dat het allemaal niet nodig is voor jullie en idd lekker kan afbellen zo!
heel herkenbaar! Ik ben ook 'pas' 9 maanden bezig maar krijg aanstaande maandag na een gesprek met mijn HA ook een verwijsbrief. Nou moet ik er wel eerlijk bij vermelden dat er een optelling is van een aantal factoren en ik er een 2 maanden bij heb gesmokkeld en dat ik voor andere klachten toch als kijkdoos moet fungeren. Ik vind die verwijsbrief een hele opluchting
wij waren ook na 10 rondes naar de ha geweest en die had zoiets van ik stuur jullie door. Helaas wil de gyn nog niks doen bij ons. Ik moet echt wachten tot januari (1 jaar na de mk...) helaas. Succes! Liefs Inger
Ik moet volgende week ook naar de gyn, maar dat heeft meerdere factoren. Ik ben pas een half jaar pilloos, maar ondertussen al 2,5 jaar niet ongesteld geweest. (prikpil) En ik heb al een primolut kuur gehad en een dubbele pildosis 2 pillen per dag 10 dagen. En niks heeft geholpen. Mijn HA had ook zoiets van, tja moeten we hier nu mee. Dus hij heeft toch maar een doorverwijzing gegeven. Gewoon dingen uitsluiten en ik denk dat ik geen eisprong heb, ovu en temp testen hebben ook niks opgeleverd dus ik hoop dat de gyn wat voor me kan betekenen en kijken wat er "mis" is. Lange wachttijd inderdaad, je kan een ander ziekenhuis bellen, dat heb ik ook gedaan. Hier was er min 10 weken wachttijd en in een stad verderop kan ik volgende week vrijdag al terecht. Succes!
@ Inger: Onze ha heeft ook gezegd dat er een kans is dat de gyn niets wil doen, omdat je nog geen jaar bezig bent... (maar volgens hem is die kans klein, omdat de afspraak toch al staat) Maar als dat toch bij ons ook het geval is, mogen we terug naar onze ha. Want die kan in ieder geval sperma controleren op vruchtbaarheid. (wist ook niet dat hij dat kon) Misschien een idee voor jullie? Kunnen jullie tenminste 1 ding (hopelijk) uitsluiten.. Succes!
ik had eigenlijk zoiets van laat maar zitten. We wachten het af en ik probeer positief te blijven Maar 10 december is wel heeeel erg lang, kan je niet naar een ander zh? Succes! Liefs Inger
hoi, Wij zijn ook al 11 maanden bezig, heb bij 8 maanden ook een verwijsbrief gekregen. De gyn heeft een inwendige echo gemaakt en daar zag alles er goed uit. Nu moesten we 3 maanden proberen en als het niet gelukt is gaan ze een spermaonderzoek doen. Helaas is het nog niet raak Hoop dat wel iets wijzer te worden. Groeten
@ inger Ja, 10 dec is wel ver weg, maar dat geeft ons toch nog 2 kansen voor die tijd... Hoop er nog steeds op dat ik voor die tijd kan afbellen met goed nieuws! Geef de moed niet op, het gaat je (en mij ook hopelijk) vast wel lukken! liefs Brigith
Wij hebben met 4 maanden al een verwijsbrief gekregen En ben er blij om ook! Want als ik niet naar de dokter was gegaan was ik er nooit achter gekomen dat ik een schildklierziekte heb. En omdat het al 8 jaar onbehandeld is heb ik dus kans dat ik verminderd vruchtbaar ben. Nou moet ik wel zeggen dat ik niet naar de dokter ging voor een verwijzing hoor. Ik ging erheen voor mn man zn zaad te laten testen ivm verleden. Maar toen de dokter mijn klachten hoorde (die voor mijn gevoel dus los stonden van de zwangerschapswens) heeft ze ons meteen doorverwezen. Inmiddels ben ik al bij een internist geweest en moet ik 10 oktober naar de gyn. Moraal van het verhaal: volg je eigen gevoel! Als jij met 7 maanden naar de dokter wil om alles na te laten kijken is dat je goed recht. In België is het doodnormaal om je te laten controleren vantevoren volgens mij en hier word er zooo moeilijk over gedaan. Zou idd even een ander ziekenhuis proberen. En succes alvast! Laat je niet gek maken door wat anderen erover zeggen hoor, het is jouw lijf en jouw leven, dus jij bepaald
ben ook erg benieuwd wat ik aanstaande maandag bij de huisarts te horen krijg en wat hij evt eerst zelf wil testen. Hij wilde namelijk eerst zelf de klachten die ik heb bekijken maar ik vind het wel gescheten. Als ik dan toch een kijkdoos ben dan wil ik dat wel gelijk bij de juiste persoon die er verstand van heeft. (ik heb niet zo'n hoge dunk van huisartsen) Ik vind dat ik met mijn medische achtergrond goede redenen heb om door gestuurd te worden. Ben erg benieuwd hoe het zal gaan verlopen.