Ik ben a.s. zaterdag precies 42 weken. De kleine is al helemaal ingedaald, zit al heel diep. Gek genoeg krijg ik juist nu last van brandend maagzuur. Heb er de rest van de zwangerschap nauwelijks last van gehad. Wie heeft dit ook gehad of weet waar dit door komt? Is het misschien een teken dat de bevalling er aan zit te komen (en dat het inleiden me bespaard blijft )? Of zijn het hormonale veranderingen? Ik heb ook last van pijnlijke darmen als de baby beweegt. Alsof ze een beetje geirriteerd/opgezet zijn. Wie o wie weet waar dit door komt?
Tjah, het is gewoon een zwangerschapskwaaltje. Ik heb het ook niet gehad pas op het einde heel af en toe. Ik denk niet dat het betekent dat de bevalling op gang komt. Het komt uiteraard sowieso elk moment op gang, natuurlijk of ingeleid, maar ik denk niet dat maagzuur daar iets mee te maken heeft. Ik ben 1 dag voor de 42 weken en dus inleiding bevallen. In het ziekenhuis vertelden ze mij dat heel veel vrouwen 1dag voor de inleiding toch vanzelf bevallen. Iets van 70% of zo. Dus een goede hoop dat je niet ingeleid hoeft te worden. Succes!
Ja ik weet dat het een normale zwangerschapskwaal is. Ik vind het alleen zo gek dat ik het juist krijg nu de baby al heel erg ingedaald is. Bij de meeste vrouwen wordt het dan juist minder met het brandend maagzuur omdat de baby dan minder tegen de maag aandrukt. Maar ik hoop dat je gelijk hebt en dat ik niet ingeleid hoef te worden! Dat percentage van 70% is hoopgevend! Thanks!
ik heb het toevallig gister gevragd aan de vk omdat ik ook heel veel last heb van het zuur. en ze zei gister dat de baby al heel diep lag. dus ik vroeg waarom ik dan toch last van zuur had. ze antwoorde dat de baby toch wel tegen je maag aan kan duwen en het had ook iets met hormonen te maken. die je voorbereiden op de bevalling. maar niet dat je erdoor gaat bevallen. want dan had ik weeeeken geleden al bevallen moeten zijn hahaha. sterkte en een voorspoedige bevalling gewenst
Ah, toevallig! Jij dus ook. Ik gooi er straks maar weer een Rennie in.... Maar bedankt voor je antwoord, dat geeft de burger moed!
met mijn 2e zwangerschap heb ik er tot 3 dagen voor de bevalling geen last van gehad maar op zondag begonnen de weeen en kreeg ik last van zuur denk niet dat het wat zegt zal wel toeval geweest zijn.
Ja, je beebje kan dan wel ingedaald zijn, maar is natuurlijk ook gewoon lekker doorgegroeid ! Nog maar een paar daagjes, succes!