Ik heb een vraag nav mijn cyclus. Ik ben eind september gestopt met de pil en na de onttrekkingsbloeding ben ik de maand erop netjes na 31 dagen ongesteld geworden. Ik was blij verrast want ben ooit eerder met de pil gestopt en toen was er na 4 maanden nog geen menstruatie. toen ben ik maar weer begonnen met de pil. (er was toen nog geen zwangerschapswens) daarna heeft elke cylcus netjes 31 dagen geduurd. exact het aantal dagen wat ik al vanaf mijn 1e menstratie op mijn 13e had. Ik was direct super regelmatig. Maar sinds januari is het ineens anders. Toen werden het 34 dagen. niks om je zorgen over te maken natuurlijk maar wel gek in mijn geval. februari heeft 38 dagen geduurd en inmiddels zit ik alweer op dag 33 en is er voor mijn gevoel nog niets gaande wat op een menstruatie lijkt. Als het goed is heb ik op de 22e dag mijn eisprong gehad. Ik heb hele erge buikpijn gehad (kon amper lopen). Mijn huisarts vindt er niets raars aan dat mijn cyclus nu ineens zo wisselend is. Maar ik ben toch heel benieuwd hoe dat kan, nadat je eigenlijk áltijd superregelmatig was?
Hallo Frupje. Je hormoonhuishouding moet zichzelf gaan regelen. En dat heeft tijd nodig voordat daar een beetje regelmaat in zit. Sommige dames blijven onregelmatig ongesteld. Er is helaas niet altijd een reden voor. Wacht het gewoon even af. Groetjes Ineke.