Hallo Allemaal, Ik heb al 3 maanden geen ovulatie gehad, dat komt omdat mijn prolactine te hoog is 1100. Nu heb ik andere medicijnen gehad om de prolactine te verlagen. Ik heb deze maand wel een eisprong gehad, maar er zit nog prolactine in mijn lichaam na 3 maanden gaat ie omlaag. Ik vroeg me af of jullie daar ervaringen mee hebben. De feritliteitsarts zegt ook dat het zwanger worden niet lukt daardoor, maar ze zijn bezig om hem te verlagen en heb weer een eisprong gelukkig. kom maar op met jullie verhalen..
Ik heb ervaring inderdaad Je prolactine is niet veel te hoog, maar wel te hoog, wat inderdaad de oorzaak zal zijn van het uitblijven van je ovulatie. Is er onderzoek gedaan naar de oorzaak van je te hoge prolactine? Ikzelf ben enkele jaren bekend met te hoog prolactine (rond 3000) als gevolg van een kleine goedaardige tumor in de hypofyse (microprolactinoom) Na verwijderen van de mirena werd ik niet ongesteld, uiteindelijk parlodel (bromocriptine) gekregen en 6 weken later voor het eerst ongesteld (totaal 10 mnd na verwijderen mirena). De volgende ronde was ik zwanger, dus gestopt met parlodel. Na 2 jaar borstvoeding nog altijd geen menstruatie en prolactine weer rond de 3000; borstvoeding gestopt en nu via endocrinoloog met dostinex (cabergoline) gestart. Weer daalde het prolactine snel (na 4 weken was het weer normaal) en had ik na 6wk de eerste menstruatie. Nu opnieuw in de volgende ronde zwanger en dus weer gestopt met medicatie. Als ik klaar ben met borstvoeding weer aan de medicatie. Uiteindelijk zal dit minimaal 5 jaar moeten om van het microprolactinoom af te komen. Welke medicatie gebruik je? Heb je veel last van de bijwerkingen? Die kunnen flink zijn. Wat bedoel je met na maanden gaat prolactine omlaag? Want de medicatie werkt eigenlijk vrijwel direct, bij mij dus binnen enkele weken genormaliseerd terwijl mijn waarde een stukje hoger was dan bij jou. Ook jij zegt weer een eisprong gehad te hebben dus je prolactine zal al fors gedaald zijn. In principe zal je de medicatie blijven gebruiken, kun je gewoon zwanger worden nu je cyclus weer op gang is en stop je met de medicatie zodra je zwanger bent