Er ging voor mij een wereld open toen ik die testen ging doen. Ik voelde ook altijd mijn eisprong dacht ik. Bleek toch dat ik ernaast zat.
Als je zeker een eisprong op had 20 december dan zou je inderdaad vorige week op 7 weken gezeten hebben. Dan zou je wel iets moeten kunnen op de echo... Wbt berekeningen van de gyn, ik moest ook altijd rekenen vanaf de laatste menstruatie terwijl ik wist dat mijn eisprong later kwam.
De periode tussen je eisprong en je ongie is 10-16 dagen, met soms een uitschieter naar 18. Langer niet, tenzij je zwanger bent of er een probleem is. Ik denk dus dat je helaas je eisprong toch niet voelt. Als ik jou was zou ik gaan temperaturen en eventueel ovulatietesten. Als je dat een paar maanden doet, dan begin je een beeld te krijgen van je cyclus. Het klinkt namelijk alsof er iets niet helemaal jofel is met jouw hormoonhuishouding en dan wordt het zwanger worden ook erg lastig. Een second opinion doe je trouwens bij een andere arts. Niet bij de arts van de 'first opinion'
ik voel me eisprong duidelijk....zwanger worden moeilijk? ik ben na 5 maand nadat ik gestopt ben met de pil zwanger.
Je eisprong 'voelen' zegt niks. Je vertelt zelf dat je ongi soms pas wéken later komt. En dat kan dus niet. Punt. Dan heb je óf de eisprong niet goed 'gevoeld' of je hebt een ander probleem. En je bent nu zwanger, maar of het goed zit moet nog blijken helaas.
Precies, je ei kan niet wekenlang ronddwalen in je baarmoeder als het niet bevrucht is. Dan word je gewoon ongesteld. Dus ga er maar vanuit dat je je eisprong niet voelt. En meid, dat is dus goed nieuws he want dat maakt die termijn gewoon plausibel. Veel vrouwen denken het te voelen en dat blijkt de groei van het follikel te zijn. Niet de eisprong.
Eisprong voelen is onmogelijk. En net als wat Hilly en Nuage zeggen, een onbevrucht ei gaat geen weken zweven, dus je voelt echt iets anders. Wat opzich niet negatief is, want dat maakt je termijn van nu onzeker. Mag ik vragen waarom je op een fertiliteitspoli loopt als je pas vijf maanden met de pil gestopt bent?
de gyno zat er dus dik naast.... zijn net terug van ziekenhuis van een andere gyno. die heeft hartaktie gezien, en wij ook! zijn 6 weken en 4 dagen.... al die tijd dus me kop gek gemaakt omdat me toe is gezegd dat het een miskraam werd.
Gezien je echo heb je dus toch niet al ergens in december een eisprong gehad (en gevoeld) maar pas rond 10 januari. De vorige gyn is op jouw verhaal afgegaan en dan had hij wel gelijk dat het niet goed zat, want hij ging toen al uit van 7 weken en dan was je nu dus 9 weken geweest. Het feit dat je dus een verlate eisprong hebt gehad, geeft nu dus wel hartactie. Fijn dat het toch geen miskraam was en geniet van je zwangerschap.
wij zijn de 18e van december boj fertilliteitskliniek geweest en daar was een eitje te zien die op knappen stond.... dat kan die avond zijn geknapt, dag erna of 2, maar ook wel een week....het is allemaal best vreemd....nu ja vreemd, we zijn super blij maar er klopt ergens iets niet van de berekening.