Ik heb een vraagje. Ik ben vandaag voor het eerst bij de gynaecoloog geweest daar kwam uit dat ik pco heb. Nu wel bloed enz moeten laten prikken die het definitief moeten gaan bevestigen maar in ieder geval heb ik klachen genoeg ervoor. Alleen nu word ik gelijk door gestuurd naar een fertiliteits arts. Wie heeft nog meer deze ervaring en wat kunnen wij verwachten bij deze arts??? We vinden het best spannend vooral omdat je ook niet weet wat je kan verwachten.
Ik ben toevallig deze week voor het eerst bij de fertiliteitsverpleegkundige geweest. Bij mij is de diagnose PCO (nog) niet gesteld. Ik moest van haar een temp curve gaan bijhouden om te kijken of ik wel zelf een eisprong heb. Daarnaast moet ik uitgebreid bloed prikken en vriendlief moet zaad inleveren. Een inwendige echo moet de diagnose bevestigen en daarna wordt met medicatie gestart werd mij verteld. Verder weet ik er ook (nog) niet zoveel van. Er zijn wel wat forums hier op de zwangerschapspagina waar meiden op zitten met PCO!
Dank je wel voor je reactie. Bij mij heeft de echo het al wel bevestigd vandaar. En ook gebruikte ik al ovulatietesten waar ik ook geen eisprong mee vond ja 3 keer maar verder niks en ook dit aangegeven. Verder ga ik eens zoeken hier of ik wat kant vinden. Jullie al lang bezig???
Ik heb ook pcos en ben nu in de 5e ronde met clomid (hoogste dosering) zwanger. Om de symptomen te verminderen is het ook goed om een koolhydraat- en zuivelarm dieet te volgen. Succes!!
Hey Marytje, ik ben je geregeld tegen gekomen op andere topics. Wauw, wat een goed nieuws joh. Proficiat!!