Hallo, Ik heb in augustus een miskraam gehad en ben nu alweer zwanger, ongeveer 7 weken. Vandaag een echo gehad en zag een mooi kloppend hartje, ze kwam zelf uit op 6w5d maar dat kon ook komen omdat het lastig opmeten was zo vroeg in de zwangerschap. Ik maakte mij wat zorgen omdat ze de vorige keer toen ik 7w5d was op 6w uitkwam ongeveer dus was bang dat het feit dat het vruchtje kleiner lijkt dan zou moeten zijn een teken is dat het weer misgaat. Maar ze zei dat opmeten nu niet belangrijk is en ook niets betekent omdat het moeilijk meten is met 7 weken dus de volgende keer gaat ze echt meten en daar moest ik mij geen zorgen om maken. Ze vroeg ook naar hoe ik mij voelde en ik zei dat ik mij prima voel alleen de hele dag door misselijk zodra ik iets eet maar niet overgeven alleen wel vreselijke pijn aan mijn borsten, echt zo erg dat mijn man er niet eens meer naar kan wijzen bijna zonder pijn. Volgens de vk was dat een heel goed teken en ze was daar heel erg blij mee want zolang ik dat heb gaat het goed met de zwangerschap. Is dat zo??? Ik ben een beetje bang dat ik nu de hele tijd ga voelen of ik nog wel pijnlijke borsten heb en natuurlijk lijkt het nu wat minder te worden ineens (tussen de oren waarschijnlijk) maar is dat perse een teken dat het misgaat dan??? Bij mijn dochter had ik nergens last van en toch gewoon een gezond kind gekregen. Mijn vk is overigens erg goed en kundig verder, ze is een begrip in de stad waar ik woon want bijna iedereen die hiervandaan komt is door haar gehaald dus ben verder heel tevreden. Ik mag ook over twee weken weer terugkomen om te kijken vanwege de mk wat ik heel lief vind. Maar hier twijfel ik toch echt aan, of dat klopt... Liefs Tess
Goedenavond, het is inderdaad lastig om bij 7 weken een vruchtje op te meten. Je kan er dan een paar dagen naast zitten. Dus daar hoef je echt geen zorgen om te hebben. Vorige keer was je 1,5 week minder ver bij de echo en nu maar 2 dagen. Daarnaast heb je het hartje zien kloppen. De kans dat het goed gaat met de zwangerschap is 95%. Het hebben van wel of geen zwangerschapssymptomen zegt niets over het verloop van de zwangerschap. Dus als je een dagje minder symptomen hebt, hoef je echt niet gelijk ongerust te zijn. Wel fijn dat je over 2 weekjes weer een echo krijgt. Goede zwangerschap toegewenst! Groetjes Monique
Hahaha gelukkig want ik loop de hele dag aan mijn borsten te voelen of ze nog wel pijn doen 😁 Maar de vorige keer zag ik ook een kloppend hartje dus dat neemt mijn zorgen voorlopig niet weg hoor... Groetjes en bedankt Tess