Zucht, ben net terug van de dierenarts en ben er niet geruster op geworden. Mijn kat moest heen omdat hij iets in zijn neus heeft wat bijna zijn hele neusgat afsluit. Wij dachten dat hij misschien gevochten had, maar het komt van binnenuit en zit niet aan de neusvleugel vast. De dierenarts had dit nog nooit gezien en wist ook niet zeker wat het was. Het kan zijn dat het gewoon een stukje wild vlees is maar het kan ook een tumor zijn. Dat was nou net hetgene dat ik niet wilde horen. Het beessie is nog maar 2. Donderdag moet hij weer heen en dan gaan ze dat stukje verwijderen. Hopelijk valt het mee. Is dus nog even afwachten. Bah, niks aan. Op naar donderdag....
Hè Dragonfly, wat rot voor je! Ik hoop dat het inderdaad alleen een stukje wildvlees is. Succes donderdag!
He bah...Zulke dingen zijn niet leuk...Ik hoop voor je dat het meevalt. Een huisdier is net een kindje van je. Tenminste, zo voelt het voor mij wel. Gisteravond ook met onze poes (5 jaar) naar de dierenarts geweest. Het arme beestje doet niks anders dan constant op de kattenbak zitten en er kleine plasjes uitpersen (word er zelf nerveus van). Verder iedere keer aan haar onderste slikken. Ik vermoedde dus een blaasonsteking (daar had ze als kitten ook vaak last van). Ze is overigens al jaren op dat dure dieetvoer van Hills wat wij via de dierenarts krijgen. Gisteravond dus naar de dierenarts. Ze heeft een antibioticumspuit gehad en heeft een kuurtje gekregen. Verder moet ik urine van haar opvangen en dat deze week bij de dierenarts ter controle langsbrengen. Ik zag gisteravond wel dat haar urine rood was, dus bloed in de urine. Word je ook niet vrolijk van.... Sterkte met je kat!
Hey BeHappy, jij ook sterkte met je kat. Ik vind het altijd heel zielig als een dier iets heeft/ziek is. Die van ons zijn ook leden van het gezin, ze horen er helemaal bij. Komt vast allemaal wel goed. Groetjes Fly
Onze kat was ook ziek. 2 dagen geleden hebben we hem moeten laten inslapen, hij had FIP en was 2,5 Ik hoop dat het goed komt met je kat Dragonfly
@ Dragonfly: hoe is het nu met je kat? Heeft hij er zelf ook last van? Veel sterkte morgen, hoop dat het meevalt! Wij zijn gisteravond weer naar de dierenarts geweest. Mowgli ging nu overal in de kamer zitten persen (en dus niet meer alleen op de bak) en er kwam telkens maar een drupje uit. We hadden al wat urine opgevangen. De dierenarts heeft dit gecontroleerd en het blijkt dat ze toch weer blaasgruis heeft (dit had ze als kitten ook). Ze had al speciaal dieetvoer, maar nu heeft ze ander dieetvoer gekregen speciaal voor katten met blaasgruis. Ook heeft ze een injectie gehad met pijnstillers en een doosje met pijnstillers voor 10 dagen. Over een maand moet ik haar urine weer laten controleren. Waarschijnlijk komt het door de zakjes vleesvoeding die we onze katten geven. Het kan zijn dat er teveel mineralen inzitten waar Mowgli gevoelig voor is en waardoor ze weer blaasgruis heeft gekregen. Voorlopig dus even geen vlees meer, alleen maar brokjes.
Nee, kat heeft er tot nog toe zelf geen last van. Ziet er verder goed uit en heeft ook nog een gezonde eetlust. Kan ook wel zijn dat het niks is hoor, maar ja, is nog even afwachten. Blaasgruis, vervelend, zeker voor het beestje. Hopelijk slaat het nieuwe dieet aan en is hij er straks weer vanaf. Lijkt me wel heel pijnlijk trouwens. Onze katten krijgen bij hoge uitzondering vlees. Krijgen eigenlijk alleen brokjes en af en toe mogen ze de toetjesschaaltjes 'afwassen'. Groetjes Fly