Hè bah, volgende week weer werken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mowtom, 10 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    :( Bah ik moet volgende week weer gaan werken! Ik vind het zo vervelend. Ik heb best zin om weer aan het werk te gaan maar ik zal Jesper zo ontzettend gaan missen! Ik zou hem gewoon het liefste mee willen nemen. Ik ga dalijk de ene week 2 dagen en de andere week 3 dagen werken, dus niet zo heel erg veel maar toch. Ik ben best wel bang dat ik alle mooie momenten ga missen met hem Dalijk zegt hij daar voor het eerst mama of zet hij zijn eerste stapjes daar?!?!?!?! Ja dat lijkt me zo erg. Maar ja mama moet echt gaan werken. Als het niet nodig was zou ik denk ik er toch voor kiezen om het eerste jaar thuis te blijven, maar ja dan zou ik het ook moeilijk vinden om weer te gaan beginnen. Waarschijnlijk heb ik het de eerste maand moeilijk en dan ben ik er misschien wel aan gewend...hoop ik dan maar.
    Ik heb gelukkig leuk werk en ik mis de kindjes van mijn werk ook wel hoor maar toch...
    Ben toch langer dan een half jaar thuis geweest, is dan wel weer een hele stap om weer te gaan beginnen.
    Ooooooo ik mis hem nu al als ik er alleen al aan denk hahaha

2. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    pfff jij ook al...ik heb ook nog niet echt veel zin om te beginnen. Maar ik zal er toch aan moeten geloven in het nieuwe jaar...achja als ik eenmaal begonnen ben zal het wel weer leuk zijn!

Lonneke

3. Lucky1979

Lucky1979 Actief lid

6 nov 2006
    314
    0
    0
    Ik ben volgende week ook weer aan de beurt. Ik heb er echt geen zin in.
    Ik wordt altijd bij verschillende bedrijven gedetacheerd. Dat geeft soms veel reistijd. Vroeger vond ik dat geen probleem maar nu moet ik er niet meer aan denken. Ik wil snel weer bij mijn mannetje kunnen zijn.
    Ik weet ook nog niet waar ik naar toe moet volgende week. Die onzekerheid vind ik ook maar niks terwijl ook dat vroeger geen probleem was.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm ik moet er vanaf de 18e wer aan geloven van het uwv
    echter.. geen werk dus dat geeft wat respijt gelukkig

vind het ook maar niks hoor

5. maaike4

maaike4 Actief lid

14 sep 2007
    141
    0
    0
    Hier het zelfde, ik moet begin januari weer beginnen, dan is de kleine al bijna 5 maanden, dus ben lang thuis geweest, maar toch.... zie er enorm tegenop.
    Hoe hebben andere moeders dit ervaren?

6. Saskia78

mja ik zie het eerljk gzegd niet echt zitten op het moment

ten eerste niet omdat anne nog steeds continu huilt
    en ik het dus geen prettig idee vind dat ze "weg" zou moeten nu

en omdat ik geenwerk heb.. valt er geen ouderschapsverlof op te nemen of iets dergelijks.

en ten tweede vreet dat huilen zo aan je.. dat ik me nou op het moment geen nieuwe baan zie oppakken
    ben echt op

7. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Oh ik moet ook weer beginnen, de 27e december! Wie verzint die datum?
    Ik zelf dus met mijn stomme kop..... maar ja, mijn verlofdagen zijn helemaal op. Ik heb nog een half uurtje staan.
    Nou lekker dan. :)

Ik ga 2,5 dag werken. En mijn schatje gaat naar de oma's. Ik zie er als een berg tegenop, we hebben net een goed ritme, ze lacht en praat veel. Dadelijk herkent ze me niet meer :cry:

8. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    mama26 ben jij ook zo bang dat je van alles gaat misse straks? Ikke wel dalijk loopt ie los zonder dat ik het heb gezien of zoiets dergelijks...bah!

9. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Ik ben nu alweer 6 maanden aan het werk en het bevalt nog steeds niet. Mis mijn mannetje ontzettend en ben blij als ik weer thuis ben!
    Nu is het wel zo dat ik een klote baan heb ....
    Toch vind ik het wel lekker om er even uit te zijn. Ben hard op zoek naar een nieuwe baan maar dat wil nog niet erg vlotten.

Laatst las ik in het schriftje (KDV) van mijn zoon dat hij had liggen tijgeren, achteruit, voor het eerst! Toen moest ik wel even slikken.

10. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Omg eindhoven
    Kan het me voorstellen Toys....het geluk heb ik dan dat ik mijn werk erg leuk vind...tenminste voor ik Jesper had hahaha

11. Saskia78

dat lijkt me inderdaad het ergste toys
    je mist zoveel als je er niet bij bent

en ik ben bang dat ik zelfs de huilbuien zal missen

12. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ik ben ook bang dat ik vanalles mis en dat ze bij oma vanalles leert enzo.

Ik vind het mijn collega's wel leuk, het is altijd gezellig, maar het werk opzich boeit me eigenlijk helemaal niet echt. Hopelijk valt het wel mee, maar ik zie er nu echt wel tegenop. Nu ligt ze b.v. lekker in de box te kletsen en net zijn we gaan wandelen en als ik dan in de wagen kijk krijg ik altijd een big smile van haar.

Ik weet wel dat ik die dagen dat ik thuis ben ik niet ga poetsen, ik ga dan lekker leuke dingen met haar doen! (niet tegen mijn man zeggen :) )

13. Saskia78

en dan heb je nog het idee dat ze het straks misschien wel zo leuk vind bij kdv/gastouder dat ze ons heel niet mist

reden nr. 2 om te balen van dat ik straks toch echt wel weer werk moet gaan zoeken

nieuw werk ook.. ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik echt werk vind dat leuk genoeg is om minder last te hebben van wat ik allemaal mis

14. Isis75

Isis75 Fanatiek lid

7 jun 2006
    1.768
    0
    0
    Meiden allemaal succes met het weer werken.
    Tot nu toe doet Tessa de meeste "eerste"dingen toch thuis. Elders of met anderen is ze te afgeleid om allerlei nieuwe dingen uit te proberen :)

15. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    En waar ik ook tegen op zie is mijn direct baas, zij heeft geen kinderen, ze is 40 jaar en ze heeft ooit gezegd dat ze kinderen haat.
    Mijn andere collega heeft 2 kinderen van 9 en 11 jaar, en onze baas vind het dus altijd irritant als zij vrij neemt als haar kindjes ziek zijn of vrij hebben ofzo. Dus ik ging dan altijd werken voor haar ofzo zodat zij vrij kon hebben. Maar dat doe ik nu ook niet meer, niet voor mijn collega, maar ik heb zelf nu ook een kindje en meer dan 2,5 dag wil ik niet werken.
    9 jan. b.v. moet ik naar het CB want dan krijgt ze een spuitje en dan wil ik met haar gaan en niet mijn schoonmoeder of moeder. Ik wil haar dan troosten. En ik kan hier alleen op woensdag en donderdag naar het CB, net de dagen dat ik moet werken. Ja daar kan ik ook niets aan doen.

Ben dus wel benieuwd hoe het gaat. Anders ga ik toch wat anders zoeken, ik hoop het niet want mijn andere collega's zijn allemaal erg aardig. En mijn baas trouwens ook wel, maar ze kan zich ook niet inleven hoe het is om kinderen te hebben.

Even een heel verhaal maar ik zie ik dus ook tegenop.

16. Nex

Nex Fanatiek lid

5 dec 2006
    1.553
    0
    0
    Gelderland
    Ik zie er ook heeeel erg tegenop om weer te gaan werken.

Ben ook doodsbang dat ze straks de eerste dingen op het kdv gaan doen of als ze met papa thuis is ( ze gaat 2 halve dagen naar kdv en is 1 hele dag bij papa.

Heb ook ontzettend zitten janken toen ik aangenomen was (en niet bepaald van geluk ;))

17. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Nou theleski fleski,

Ik heb ook totaal GEEN zin om te werken! En ik vind het ook niet leuk dat jij al eerder moet gaan werken dan ik.
    ik vind het niet leuk dat ik geen controle meer heb over de situatie met Jasmijn en dat dingen anders gaan dan thuis. Want zoals je weet doe ik altijd alles het beste en weet ik ook alles het beste, hahaha. Nou we steunen elkaar wel!

Voor iedereen heel veel succes met het weer gaan werken!

18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.279
    36.143
    113
    Ik ben vorige week weer begonnen en zag er ook heel erg tegenop, maar om heel eerlijk te zijn is het me alleen maar meegevallen. Natuurlijk mis ik Jesper wel, vooral de 1e dag, maar ik was ook afgeleid door het werken. En Jesper doet het goed op de creche, dus dat is helemaal super! Ik werk nu nog 2 dagen en vanaf januari 3 en dat kanik denk ik best volhouden.

19. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    ja ik ook, 2 januari 's middags ben ik ook weer aan de beurt. gelukkig hoef ik de eerste week alleen maar 2 middagjes te werken. dat scheelt een beetje... zit vanaf begin augustus thuis...

20. Saskia78

Hmm het CB hier is daar wel makkeiljker in geloof ik.
    Je kunt namelijk hier opgeven op welke dagen je werkt zodat ze de afspraken op een andere dag kunnen plannen.

@han: dat kan ik me voorstellen hoor
    ik heb zojuist een aanbod afgewezen ivm te weinig salaris
    als ik dan toch ga werken.. dan moet het wel de moeite waard zijn he
    en ergens diep van binnen... vind ik het niet eens heel erg

daarbij vanmiddag van de huisarts gehoord dat het beter is als ik nog even wacht met werken tot anne uitgehuild is.
    dus ik hoop dat ik de arboarts daar ook van kan overtuigen
    en buiten dat ben ik bang dat nu gaan werken eigenlijk alleen maar het vergooien van kansen is
    want mijn hoofd staat echt niet naar informatie opnemen op het moment.. dat gaat gewoon nog niet.
    enige wat mijn hoofd doet is zich afsluiten voor alle herrie op de achtergrond :)

Deel Deze Pagina