Ik had urine ingevleverd omdat ik twijfelde of ik een blaasontsteking had. Nu heb ik net gebeld naar de assisitente van de huisarts. Ik heb geen blaasontsteking. Ze hebben ook geen ontsteking gevonden maar had wel een klein spoortje van eiwit in de urine. Ik roeg wat dat precies inhield. Ze legde het uit en ze zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken omdat het zo weinig was (1 spoortje eiwit had ze het over)Ze zei dat ze mijn vk even zou bellen om het toch even door te geven en die zou misschien nog vragen om urine over een paar dagen om te kijken of er nog eiwit in zit. Eiwit kan duiden op een beginnende zwangerschapsvergiftiging. Ik begrijp dat asl het erg was geweest of de kans groot was geweest ze dat echt wel gezegd zou hebben en ze zei dat ze me begreep dat ik me zorgen maakte maar dat dat niet hoeft. Toch spookt dit nu door mijn achterhoofd omdat ik bang ben dat ik toch zwangerschapsvergiftiging oploop of mijn babytje schaad. Wie herkent dit? en wie heeft er daadwerkleijk later wel een zwangerschapsvergiftiging opgelopen? Kan er wat aan gedaan worden anders?
Je kan door heel veel oorzaken eiwitten in de urine hebben, het kan ook duiden op hoge bloeddruk, diabetes en nog veel meer. Zwangerschapsvergiftiging gaat vrijwel altijd gepaard met hoge (onder)bloeddruk en vocht vasthouden. Alleen een spoortje eiwit duidt niet op zwangerschapsvergiftiging!
In je zwangerschap worden de "doorlaatgaatjes" in je nieren groter, daarom kan het weleens voorkomen dat er een verdwaald eiwit of glucosemolekuul doorheen piept zonder dat dat meteen wil zeggen dat je dan zwangerschapsvergiftiging of diabetes aan het ontwikkelen bent. Hoe was je bloeddruk? Liefs Monique
In afscheiding zit ook veel eiwit hebben ze mij verteld, als je moet plassen voor blaasontsteking moet je daarom eerst een straaltje en dan pas gaan opvangen. Anders kan er wat afscheiding inzitten. Weet niet helemaal zeker hoe het zit, maar op deze manier vertelde mij gynaecoloog het me.
Nee dat weet ik. En als het erg was geweest hadden ze me wel gelijk doorgestuurd. Ik ben toch pas gerust als ik opnieuw urine heb ingeleverd en ik daar de uitslag van heb dat het goed is. Ik ben nu gewoon al veel emotioneler ook omdat ik al een week ziek ben (buikpijn, misselijk, obstipatie) maakt het ook allemaal niet makkelijker. Ik hoop dat de vk me vanmiddag even belt.
Bloeddruk weet ik niet. De vorige keer bij de vk (2 week geleden was het goed maar ja dat is 2 week geleden. Ik heb ook eerst een beetje geplast voor ik in het potje deed.