Buitenbaarmoederlijke zwangerschap voor de 2e keer??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Annabell, 28 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annabell

Annabell Lid

3 nov 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ongeveer een maand geleden ben ik geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Hierbij is mijn linker eileider verwijdert. Bijna 2 weken geleden voelde ik mijn eisprong, ik heb toen een ovulatietest gedaan omdat ik bijna niet kon geloven dat ik zo snel na de operatie alweer een eisprong had. Maar de test gaf inderdaad 2 dikke strepen aan. Een dag of 3 later voelde ik 's avonds steken op de plek waar m'n rechter eileider zit (misschien de innesteling??). Sinds gisteren heb ik lichte steken en een zeurderig gevoel (zelfde als tijdens de buitenbaarmoederlijke zwangerschap, alleen dan veel milder) aan de rechterkant. Ik weet inmiddels hoe een eileider voelt die op knappen staat en de plek waar het nu zeer doet voelt echt als de eileider. Ik weet (zonder nog positief te testen) heel zeker dat ik zwanger ben, gezien alle symptomen weer terug zijn, zere borsten, erg moe, hoofdpijn, branderige ogen enz. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zit echt heel erg in de stress en ik heb sterk het gevoel dat het weer fout gaat! Alvast bedankt voor de reacties!
    Anna

2. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Ik heb gelukkig geen ervaring mee. Maar ik zou de huisarts even bellen. Je zit nu dus rond je NOD misschien toch even testen?
    Ik weet niet of ze nu al wat kunnen zien op een echo. Aders over een week een echo laten maken om te kijken waar het zit als je zwanger bent?
    Heel veel succes!

3. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

24 aug 2013
    760
    0
    0
    Ik zou eerst eens testen en ben je inderdaad zwanger zou ik gelijk even bellen voor een echo ivm je vorige buitenbaarmoederlijke zwangerschap..
    Spannend hoor!

4. Lukkiemie

Lukkiemie Lid

13 mei 2013
    98
    0
    0
    Verpleegkundige, lactatiekundige
    Noord-Holland
    Ik zou zowieso morgen meteen bellen om te overleggen/een echo te laten maken! Als je (nog) niet positief test, wil dat nog niet zeggen dat je niet zwanger bent, dus even het zekere voor het onzekere zou ik zeggen!

Ik duim voor je dat je zwanger bent, en dat het vruchtje deze keer gewoon lekker in je baarmoeder zit... succes!!

5. Smnee

Smnee Niet meer actief

Testen! En dan bellen. Mij is na de buitenbaarmoederlijke zwangerschap gezegd dat ik bij een volgende zwangerschap eerst onder behandeling van de gynaecoloog kom om te kijken of het in de baarmoeder zit.
    Succes, ik duim voor het beste!

6. Annabell

Annabell Lid

3 nov 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Dat doet me goed. Ik heb vanochtend een test gedaan, negatief. Met een early test zou ik vanaf gisteren kunnen testen. De vorige keer met mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap testte ik pas 6 dagen na mijn NOD positief. De gynaecoloog heeft gezegd dat ik bij de volgende zwangerschap bij 6 weken een echo zou krijgen, omdat er daarvoor nog niks te zien is. Maar dan zou ik dus nog iets langer dan 2 weken moeten wachten en in deze situatie lijken 2 weken een eeuwigheid.

7. 1986cindy

1986cindy Bekend lid

24 aug 2011
    777
    398
    63
    Kapster en ik hou van taarten bakken
    Den bosch
    Hè Annabel bij mij exact zelfde verhaal ook mij linker eileider weg. En zwangerschap van 6 weken. Op 19 okt geopereerd, en 14 dec had ik weer een positieve test was nog nooit zo snel zwanger geraakt. Dat is nu mij dochtertje. Maar zou Indd even bellen ik heb ook heel mijn zwangerschap in het zh gelopen.
    Succes x

8. Annabell

Annabell Lid

3 nov 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cindy, bedankt voor je reactie. Heb jij de keer na je buitenbaarmoederlijke zwangerschap ook pijn gehad dat vanuit de 'goede' eileider leek te komen? Ik weet namelijk niet hoe een normale zwangerschap voelt namelijk... De eerste keer was ik direct de eerste maand zwanger en nu dus waarschijnlijk meteen weer..

9. setje

setje Fanatiek lid

18 jun 2006
    1.989
    0
    36
    Hoevelaken
    Ik moet zeggen dat na mijn operatie, bij mij is de rechter eileider weg gehaald, alles veel gevoeliger was. En dat is ook nog wel een tijd zo gebleven. Mij hebben ze toen wel verteld, dat aan de linker kant alles er goed uitzag, geen verklevingen oid, maar de kans dat je een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is altijd iets groter als je er al 1 gehad hebt... Ik kreeg ook bij 6 weken m'n eerste echo toen ik zwanger was.

10. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36

ik heb 2 maal een buitenbaarmoederlijke zwangerschap achter elkaar gehad (gelukkig kwamen ze uiteindelijk vanzelf los) mn eerste zwangerschap bleek drieling, na miskraam bleek de derde buitenbaarmoederlijk te zitten rechts, ik teste pas 9 dagen na nod licht positief, elke keer kleine beetje bloed verloren rare pijnen

2de zwangerschap ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, dit komt zelden voor volgens de gyn meerdere malen achter elkaar. en ik herkende de pijnen direct wat ervoor zorgde dat ik er vroeg bij was, met 5 wk zijn ze hcg gaan prikken

even later heb ik een laprascopie gehad omdat de hsg niet goed was en is mn r. eileider gefikst, ik werd voor t eerst netjes 2 wk later uit mezelf ongesteld en met instemming van gyn clomid direct gestart
    en het was meteen raak

ik was heel bang voor weer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap omdat veel dingen hetzelfde voelden, alleen geen bloedverlies, met 6 wk echo gehad en gelukkig was direct te zien dat onze dochter op de goeie plek zat :)

11. Annabell

Annabell Lid

3 nov 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had jij 2x een buitenbaarmoederlijke zwangerschap in dezelfde eileider dan? Want ik ben heel bang dat ze bij mij beide niet in orde zijn. Bij hoeveel weken begon je bloed te verliezen? Ik de vorige keer met 5 en halve week. Maar meer buikpijn gehad dan bloedverlies en dat begon al 2 dagen ervoor. Ik hoop echt dat het deze keer goed zit maar het voelt niet goed dat ik alleen maar pijn aan de rechterkant voel..

12. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    ja beide keren in rechter eileider, licht bloed verlies was er eigenlijk al vanaf rond de 4 wk, maar idd wat je zegt weinig vergeleken met de pijnen zou je meer verwachten, als het niet goed voelt bellen! en vraag of ze je willen kijken of je idd zwanger bent met bloedtest en hcg om de dag even bijhouden dan heb je al vrij snel antwoord en duidelijkheid, echo heeft nu nog geen nut

13. Annabell

Annabell Lid

3 nov 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb contact opgenomen met het zkh en moet nog bijna anderhalve week wachten. Mocht ik meer klachten krijgen dan wel weer bellen voor een afspraak. Ze kunnen nu niet zoveel doen. Ik hoop dat die anderhalve week snel voorbij zijn!!

14. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    jeetje slopend :( ik duim voor je

15. 1986cindy

1986cindy Bekend lid

24 aug 2011
    777
    398
    63
    Kapster en ik hou van taarten bakken
    Den bosch
    Hè meid, nee ik heb daarna geen pijn gehad. Maar misschien kont dat wel omdat je lijf nog aan het herstellen is?
    Heb je nog getest ondertussen?
    X

16. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Hoi,

Vervelend die spanning waar je in zit zeg.
    Ik heb ook 2x een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en herken je angst.
    Hebben ze bij de vorige operatie je andere eileider niet bekeken? als die niet goed was hadden ze dat toch wel gezegd neem ik aan? Want dan kom je voor ivf in aanmerking.
    Spannend voor je. Ik hoop dat je zwanger bent en dat het op de goede plek zit

17. Annabell

Annabell Lid

3 nov 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja die onzekerheid is echt heel vervelend! Ja de baarmoeder en eierstokken zagen er prima uit, maar de eileiders kunnen ze tijdens zo'n operatie niet zo goed bekijken omdat ze zo dun zijn. Heb jij in beide eileiders een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en daarna ivf? Fijn dat je nu een gezond kindje hebt!

18. Annabell

Annabell Lid

3 nov 2013
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    He Cindy, ja ik heb vanochtend nog een test gedaan maar nog steeds negatief..het is ook nog wel een beetje vroeg om te testen misschien en ik twijfel er eigenlijk ook niet aan dat ik zwanger ben. Maar met die buitenbaarmoederlijke zwangerschap testte ik heel laat positief dus ik test eigenlijk om mezelf gerust te kunnen stellen..lukt helaas nog niet echt :(

19. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Hoi.

Ik heb 2x buitenbaarmoederlijke zwangerschap in dezelfde eileider gehad.
    1e operatie was eileider besparend en 2e x is de eileider verwijderd.
    Mijn andere eileider zit verkleefd aan mijn blaas door endometriose zo bleek tijdens de operatie. Bleef alleen nog ivf als optie over.

Vervelend dat je nog negatief test. Mocht het toch weer een bbz zijn ben je er wel op tijd bij. Hoop dat je snel uit de onzekerheid bent.

Deel Deze Pagina