4de dktp nog nodig?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Amfy, 16 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

na het andere onderwerp toch maar deze vraag.

ik heb laatst gehoord dat de 4de dktp niet nodig is. dat de eerste 3 genoeg zijn.

nu zal ik binnen kort de vaccinatie moeten bestellen maar ik twijfel.

dus mijn vraag is die nou wel of niet nodig

2. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik heb geen idee of het nodig is of niet. Maar aangezien hij nog in het entingsprogramma zit denk ik dat er nog niet genoeg over bekent is om hem weg te laten anders hadden ze dat vast gedaan.
    Je kunt natuurlijk besluiten om hem niet te geven, maar dan moet je wel goed nadenken of dat is wat je wilt. Zou een beetje zonde zijn als je iets start en niet voltooid en daar later problemen door krijgt.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

wij zitten sowieso al niet in het progamma hoor;)

4. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    De huisarts vertelde mij laatst dat er pas na 4x volledige bescherming is tegen bijvoorbeeld tetanus. Hij wordt niet voor niets herhaald. Als het niet nodig zou zijn, zou de overheid het echt niet vergoeden!

5. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Oke, maar dan nog.
    Uit je verhaal maak ik iig op dat je dus wel de andere 3 entingen voor DKTP hebt gedaan en dan lijkt het me dus het meest logisch dat je hem ook af maakt anders zijn de vorige 3 entingen voor niks geweest. Lijkt me dat je daar ook bewust voor hebt gekozen om dit wel te doen en de stoffen zitten toch al in het lichaam, dus deze overslaan heeft dan ook geen zin. (want als hij overgeslagen kon worden dan werd dat wel gedaan.)

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou waar het mij om gaat is dat er een poosje terug een onderzoek is geweest waar uit bleek dat ze na 3 vaccins al bescherm zijn daar gaat het mij om.dan zou dus die bij 11 maanden onnodig zijn.

daarom wil ik het weten wat er nu van klopt want als het niet nodig is ga ik hem niet bestellen bij de apotheek

7. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik denk niet dat iemand van het forum je daar zo antwoord op kan geven. Misschien zou je bij je huisarts kunnen informeren of de apotheek. Het is natuurlijk afhankelijk van wie het onderzoek heeft uitgevoerd en over welke termijn of het betrouwbaar is of niet. Als je gaat zoeken op internet zul je voornamelijk persoonlijke voorkeuren tegenkomen en dat heeft niks met wetenschap en waarheid te maken. Laat je dus eens goed informeren door iemand die er verstand van heeft of probeer diegene die het onderzoek heeft gedaan te bereiken zodat je wat meer inzicht krijgt in het onderzoek.

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Hoi Amfy,

Weet het niet helemaal zeker maar volgens mij kan Rozemarijke je er wel meer over vertellen.

Ik heb het overigens vaker gelezen dat 3 prikken voldoende is.

9. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Zit net even te googlen er op.
    blijkt dat Het UMC Utrecht, Vaccin instituut en het ziekenhuis in Hoofddorp onderzoek heeft gedaan en dat 3 of zelfs 2 prikken voldoende zijn. In 13 landen houden ze 3 prikken aan.

komt van een ander forum, waar iemand dezelfde vraag stelde

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

die had ik dus ook gevonden maar verder kan ik er niets over vinden

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

niemand??

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0