Ik zit nu in m'n losse capri, converse t-shirt en birkenstocks op kantoor. En ben nog wel secretaresse Hier mag dat gewoon. Ik zie geen klanten. Ik werk binnen een GGZ-organisatie en hier geldt een minimale dresscode (geen uitdagende kleding, korte rokjes of laag decollete). Ik vind het geweldig dat mijn werkgever zo makkelijk is hierin. Veel succes je laatste week en gefeliciteerd met je nieuwe baan!!
Prima toch. Vind zo'n strenge dresscode zelf zwaar overdreven, ik hecht echt geen waarde aan wat andere mensen aantrekken. Of behalve dan wat hierboven wordt genoemd: een overdreven decolleté bijvoorbeeld.
Dit dus, vind dat je een slechte indruk achterlaat zo! Stel dat ze nog eens referenties opvragen in de toekomst.....wel gefeliciteerd met je nieuwe baan.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet heel netjes vind. Toen je deze baan aannam heb je hiermee ingestemd toch? Snap wel dat et voor jouw functie niet nodig is, maar toch. Ook kan je baas nog gevraagd kan worden voor een referentie. Maar goed geniet lekker van je nieuwe baan! Gefeliciteerd. Hopelijk vind je er snel je plekje.
Mis ik iets? Ik heb hier nooit mee ingestemd. Toen ik in dienst kwam, werd er naar de situatie gekeken. Die nieuwe dress code is opgelegd na de overname. Werd ook pas gecommuniceerd toen we al een half jaar of zo waren overgenomen. Als het goed is, gaan ze alleen mensen bellen, die ik als referentie opgeef. Mijn directe leidinggevende zal hier absoluut geen probleem van maken en hij zal gewoon eerlijk zeggen, dat ik een expert ben in mijn vakgebied. De lui boven hem hebben geen benul hoe goed of hoe slecht ik ben. Eéntje kent mij wel, omdat hij in ons team heeft gezeten, maar de rest weet niet eens hoe ik er uit zie.
Ik wist niet wie of wat Iron maiden was , dus ff googled. Laten we het er op houden dat me dat toch niet zo geschikt lijkt om te dragen naar je werk, dresscode of niet . Iig heel hartelijk gefeliciteerd met je nieuwe baan en veel werkplezier gewenst.
Nou ik snap het wel. Als je dag in dag uit die verplichting hebt is het best lekker als je die een dag niet hoeft te hebben. Simpelweg omdat je niet naar een klant gestuurd kunt worden. Dat je een slechte indruk achter zou laten vind ik overdreven. Ze kan de muziek wel mooi vinden en ondertussen erg degelijk voor de dag komen in haar nette pak.
was een geintje, omdat er zoveel gezegd wordt dat dit haar laatste week is. ohja maar duhh dit is haar laatste week, ik las het anders, kippig haha
Ben ik blij dat ik geen dresscode heb op 't werk. Ik kan rustig in eender welke broek en t-shirt gaan werken. Zolang het maar niet bloot is, ik niet in mijn badpak kom werken en dergelijke. En ja, ik doe secretariaatswerk en spring regelmatig in bij het onthaal. Mijn baas komt overigens bij heet weer in zijn korte broek werken . En heeft standaard een zwart t-shirt en een fleece-trui aan en een zwarte jeans. En mijn andere bazin loopt ook de helft van 't jaar rond in een sport-fleece met een gekleurd t-shirt onder en een gekleurde broek of jeans. Die t-shirt had ik zelf niet direct gedaan, maar ik hou dan ook niet van zulke t-shirts ... Maar als jij je goed voelt in je jeans en je werkt er nog welgeteld 2 dagen ... Waarom niet.
Weet je na jouw uitleg snap ik wel waarom je het niet eens bent met de dresscode. Maar maak daar eerder een punt van, vind het eerlijk gezegd nogal kinderachtig om het nu te doen met een andere baan in het vooruitzicht. Je laat je nogal kennen zo vind ik Als je mijn collega was zou ik er nu wel een bepaald gevoel bij hebben.
Dresscodes zijn er niet alleen voor derden.. ik vind het ook kinderachtig maar gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Haha heerlijk om dat eens te doen op kantoor lijkt mij, leuke actie, gefeliciteerd met je nieuwe baan
Vind het niet netjes. Dat je iets minder formeel gekleed gaat, kan ik nog begrijpen als je niet naar klanten hoeft. De t shirt vind ik erg overdreven. Zou als leidinggevende not amused zijn.