Héérlijk! Dikke vinger naar de dress code op het werk!

Discussie in 'De lounge' gestart door SushiLover123, 17 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    eerlijk? kleuterachtig

2. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Ik vind het eigenlijk ook niet kunnen.

Er zijn bepaalde verwachtingen op je werk waar je je aan hoort te houden tot de laatste dag. Of je nou met klanten in contact komt of niet.

Gefeliciteerd met je nieuwe baan.;)

3. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Haha ik heb juist een probleem als ik geen badpak aan heb :D

Maare ts sorry ik vind het ook een beetje vreemd,
    Heb je het wel naar je zin gehad op je werk? Het komt een beetje over als een soort van naaaaaaaaaaananananaaaaaaa

Wel gefeliciteerd :)

4. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Heb gelukkig geen dress code - werk vanuit huis. Zit dus regelmatig met pyamabroek en sloffen achter mijn bureau. :)

Ik stond vroeger toen ik nog op kantoor in Londen werkte wel bekend om het feit dat ik niet altijd volgens de dress code gekleed ging. Ik heb toen op de eerste 'dress down Friday' juist voor de vorm een mantelpakje aangedaan terwijl iedereen in spijkerbroek liep. Die vond ik ook wel grappig...

5. Amare

Amare Niet meer actief

Ik had het persoonlijk nooit gedaan, net of je ze een beetje te k*kken zet en je weet maar nooit waarvoor je ze nog eens nodig hebt.

Maar bovenal: gefeliciteerd met je nieuwe baan!

6. Sandy01

Sandy01 Bekend lid

5 okt 2009
    727
    306
    63
    Eerlijk gezegd vind ik het kinderachtig en ik snap niet wat je hiermee wil bereiken in je laatste week. En je laat een slechte indruk achter.

7. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik vind het zelf nooit doen. Dresscode hoort bij de afspraken die zijn gemaakt. Zij komen hun afspraken ook netjes na zoals het betalen van je loon.. Zou wat zijn als zij de regels ook aan hun laars lappen.

Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk :)

8. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Haar leidinggevende en collega's vinden het misschien juist hartstikke leuk om iets persoonlijks van haar te zien in de laatste week. Als te verwachten is dat ze zich er aan storen is het niet zo netjes, maar ik vind dat velen hier snel een oordeel klaar hebben. Zo erg is het toch niet...

9. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0

Als dit zo is dan zou er toch geen dresscode zijn? En als te verwachten zou zijn dat ze zich er niet aan storen dan zou iedereen de dresscode aan zijn laars lappen.

En wanneer de leidinggevende dit niet bepaald maar hogeraf, en dit wel toestaat dan vind ik de verantwoordelijkheid eerlijk gezegd bij de leidinggevende liggen en niet bij ts.

10. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Haha, ik vind je actie wel leuk :) Maar ik heb het sowieso niet zo op dresscodes.. Gewoon netjes kleden is voor mij genoeg.

En gefeliciteerd met je nieuwe baan!

11. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

IK vind een dresscode ook veel van het goede en, gewoon netjes kleden..eens! Maar dat shirt wat ze aanhad, valt bij mij niet onder de categorie netjes.

Ik vindt referenties erg belangrijk, en had de eer lekker aan mezelf gehouden.

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik vind het leuk. Maar ik heb sowieso niet zoveel met dat voegen naar een bedrijfscultuur of (dress)code. Dat is ook de reden dat ik geen carriere maak waarschijnlijk :D

In de sector waar ik werk is eigen persoonlijkheid ook nog belangrijk. Dus zie je heel veel verschillende mensen. Ook wel 'uniformen', in de zin van: wij laten eens zien dat het ons geen moer uitmaakt wat we aanhebben. Dus loopt 7 man op dezelfde dag in een afgeragde spijkerbroek, curduroy jasje alsof ze er in geslapen hebben en afgetrapte bruine loafers. Dan mist het de lading weer.

Ik ben zelf altijd wel netjes gekleed, maar dat is mijn stijl en doe ik thuis ook. Veel jurkjes en rokjes, absoluut geen hoge hakken en strakke pakken, maar gewoon vrouwelijk.

13. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Ah joh, het gaat om de laatste week zonder klantcontact. Als ze zich verder altijd netjes er aan heeft gehouden en haar werk goed en professioneel afrond dan gun je je collega toch om er heel even lekker comfi bij te lopen. Zo lang het niet ordi is of zo...

14. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0

Ik snap heel goed wat je bedoelt hoor, maar dan krijg je weer het verhaal waar trek je de lijn. Of een dresscode wel of niet nodig is, is hier niet zo van toepassing volgens mij ;) want die is er en dat is een feit. Dat zij het niet "nodig" vindt is een heel ander verhaal..
    En gekeken naar de titel van dit topic vind ik het zelf gewoon niet zo netjes richting de werkgever in het algemeen.

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

Kom op, dit is duidelijk een topic met een knipoog. Het is haar laatste week, ze heeft geen klantencontact meer, direct leidinggevende vindt het prima en zal goede referenties opgeven.

Moeten we dan altijd als soldaten en houten klazen in de pas lopen van een of ander bedrijf? Brr...

16. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Lekker doen inderdaad ;)

17. rums

rums Niet meer actief

Totaal niet mijn aanpak. Een bedrijf mag nou eenmaal regels stellen ook als het pas een half jaar naar een reorganisatie is.
    Je had ook naar je leidinggevende kunnen gaan een keer en het aankaarten.

Veel plezier bij je nieuwe baan! En hopelijk veranderen ze niet na een jaar de dresscode :p

18. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Ik weet ook niet of het zo verstandig is om te doen, maar dan had je het wel gehoord van je leidinggevende als ze er een probleem mee hadden.

Ik weet nog dat je in de IT sector werkt. Dan is het inderdaad zo dat de managers met klantencontact er tot in de puntjes bij lopen. Maar voor developers en designers niet, die doen dan wel eens iets nets aan als ze ook aanwezig zijn bij een meeting met een klant.

Goed dat je een andere baan hebt, bij een bedrijf zonder kledingvoorschriften.

Ik snap wel dat je in je laatste week een beetje lak hebt aan de regels. Voor mij is het ongeveer hetzelfde nu de komende 2 weken, daarna heb ik ook een nieuwe baan. Normaal verdedig ik altijd mijn keuzes in mijn voorstellen en opleveringen als mijn leidinggevende en collega's iets wilden veranderen. Nu maakt het me niets uit en doe ik het gewoon, zelfs als ze een geanimeerde gif van een glitter kitten erin willen hebben.

19. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.669
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Haha geweldig :D

20. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Ik had t zelf niet gedaan maar snap t wel en zou zelf zo'n geintje wel kunnen waarderen.

Bij ons is geen dresscode, maar als ze klanten ontvangen zijn ze in pak.
    De rest van de organisatie niet ;)

Dus tja, of t dan nog nuttig is?
    Externen zien dan ook de rest van t volk lopen in korte broek/spijkerbroek en op slippers :D

Deel Deze Pagina