@alexandra: ik kan er me echt iets bij voorstellen hoe je je voelt meis! Echt! Ik herken dat gevoel van mezelf ook. En dan ben ik nog niet eens zo lang bezig als jullie. Het is de angst vooral hoor! Omdat we 't zelf niet meer in de hand hebben, maar dat het allemaal in de handen van de medische molen ligt. Hele dikke knuffel voor jou. @nanette: prachtige post! Ik weet dat ie voor Alex was, maar ik put er zelf ook een beetje kracht uit, als je 't niet erg vind... @leonieke: ja hoor, dat heb ik ook. Een aantal dagen na ei een gespannen buik. Eigenlijk blijft dat bij mij altijd wel, tot aan m'n ongi. Maar goed, ik heb sowieso een erg lastige buik, dus ja... @mykelti: er komt altijd vocht vrij bij het springen van een follikel. Want dan gaat het blaasje met vocht (follikel) eraf, en blijft alleen het ei nog over. En daar krijg je die ovultatie-pijn van, door dat vocht dat dan in je buik zit. Zo werd het door de gyn tegen mij gezegd. @goof: dat zijn je hormonen lieverd!! Trust me! Je moet gewoon mee!!! Het was de vorige keer ook zo leuk dat je er bij was!! Iedere keer als ik Still Standing kijk, dan moet ik aan jou denken! Hihi. Dikke knuf!! @saskia: wat stom zeg, dat je zelf overal achteraan moet! En maar goed dat je zelf met de clomid bent begonnen idd!
@CM opzich gaat alles nog goed, controles zijn goed, kindje beweegt goed etc. De pijn is nog steeds enorm aanwezig, maar krijg wel wat meer rust nu ik minder werk (hoewel het mij nog moeite kost om ook echt n beetje optijd weg te gaan van mijn werk). Ben ook gestopt met zwanger-fit sporten, dat leverde meer pijn op dan plezier en conditie. Erg jammer, maar wel beter. En hoe gaat het met jou?
@MvD ik heb geen verstand van temperaturen, maar als ik de reacties zo lees ziet het er wel goed uit! @Sas Dat is wel balen dat je er zelf zo achteraan moet zitten.....Maar als het een van de betere ziekenhuizen is......
schudden met hoofd kan misschien ook iets met de oren betekenen....hoop dat de dierenarts meer duidelijkheid kan geven. een van onze katten krijgt trouwens het blikvoer gemengd tot en papje met water...hij heeft bijna geen tanden meer en zo eet hij het wel (is ook bijna 15 jaar)
Minder werken helpt dus, gelukkig maar Saffron! En je afspraken bij de gyn? Heb je nu meer kans op KS na alle complicaties van vorige keer?
Vandaag niet echt mijn dag.....Slecht geslapen, veel rugpijn en hou veel vocht vast vandaag.....Maar even kijken of ik de hele dag werk vol hou en anders maar even stapje terug vandaag. Voor de rest gaat het wel goed hoor, ben niet zo'n klager..... En met jou dan?
dank je wel als ik dat erg zou vinden zou ik geen knip voor mijn neus waard zijn he Ik ben blij dat je het waardeerde en er wat aan had Jij bent lief!
Mvd, mooi plaatje! ziet er heel anders uit, ga zo door. Die lijn kan nog wel een beetje hoger, als het aan mij licht
@hier vandaag ook een offday, heb me "ziek"gemeld omdat ik zo'n last heb van harde buiken en krampen aan de zijkant en daardoor zo slecht slaap. Maar hier thuis krijg ik 0 begrip van manlief. Die zegt doodleuk, je moet in beweging blijven je kan moeilijk de rest van je zwangerschap op bed blijven liggen... grrrrrr.... staan en zitten doet pijn, liggen geeft nog een beetje verlichting. Ik ga morgen "gewoon"maar weer aan t werk daar ben ik tenminste omgeven met allemaal vrouwen die WEL begrip hebben. soms MANNEN AAAAAAAAAAAHHHHH... Straks naar de vk, kijken wat zij erover te zeggen heeft, die zal waarschijnlijk we zeggen een stapje terug doen, maar ja hoe combineer je dat? thuis heb ik ook geen rust... iemand advies?
Kristel wat balen zeg. Mannen..... Ik heb er ook zoeentje thuis zitten. Maar denk aan je zelf en hoe jij het het liefste hebt. Ik ken genoeg vrouwen die heel veel moesten liggen in hun zwangerschap, als het echt moet is het niet anders. Maar ik hoop voor jou dat het weer over gaat. Iedereen heeft off days om me heen. Misschien staan de sterren gewoon verkeerd! Sterkte!!! Nanette, is inderdaad een prachtige mail. En ik heb trouwens het zelfde gevoel voor Alex. Het is zeker niet onmogelijk, en je bent nog helemaal niet aan het eind van de rit. Ik denk dat het ook wel gaat lukken. Voorjaar is een goede tijd! Mvl, gefeliciteerd, wat een mijlpaal!!!!
He meid, wat vervelend! Misschien toch maar proberen om een goed gesprekje met je man aan te gaan? Het is niet leuk als jij de rest van je zwangerschap je moet gaan verdedigen. Jij kent je lichaam het beste en forceren lijkt me ook niet goed. En hoe komt het dat je thuis geen rust hebt? Ik ben benieuwd wat de vk ervan zegt. Laat je het nog even weten?
Ik weet dat ik nog niet aan het einde van de rit zit, maar ik weet niet of ik die hele rit wel wil blijven zitten. Als mijn cryo's op zijn (dat zijn er 5 als ze allemaal goed ontdooien) dan is dat voor ons een moment om te bepalen of we ermee door willen/kunnen gaan. Ik zou nog 2 puncties kunnen ondergaan en bij eenzelfde mooie resultaat in aantal eicellen (dat is nog maar de vraag) kan ik nog zo'n kleine anderhalf jaar vooruit. Maar ik weet niet of ik dat trek. Er zijn veel mensen die überhaupt het traject niet ingaan, of niet tot het uiterste gaan, omdat ze het te zwaar vinden. Ik moet wel realistisch blijven. Ik ben geen superwoman. Ik ga misschien wel kunstzinnige therapie volgen bij een vriendin van mij. Misschien is dat wel beter dan dat cognitieve theoretische geleuter. Ik ben bang dat mijn depressie en angsten ook de weg naar een zwangerschap voor mij blokkeren.
Kristel, Neem je man me naar de vk! Of laat haar even bellen als je man thuis is.. ik weet het het is niet aardig.. maar had hier ook zo'n man rondlopen. Die vond het al overdreven dat ik moe was... 1 gesprekje bij de vk met man erbij deed wonderen.. En jij: goed naar je lijf luisteren en de rust pakken die je denkt nodig te hebben hoor..! Kom op Kris je bent 26 weken zwanger! Knuf!
Mensen onderschatten denk ik wel hoe zwaar zo'n traject is. Ik heb na talloze echo's, 3 IUI's en nu de IVF voor de boeg al momenten dat me de moed in de schoenen zakt hoor. En ik vind het echt heel fijn dat we hulp krijgen van de medische wereld hoor. Maar het is echt enorm zwaar. Maar meid, wij gaan gewoon door... Weet je waarom? Omdat het alternatief nu nog veel zwaarder is. En dan vloeken we, en tieren we, en zijn we bang en gefrustreerd! En dat mag!! Want het is ook zwaar Alex!! Maar ik probeer de "gedeelde smart is halve smart" nu, en dat we er samen voor gaan! Jij en ik! En we doen gewoon net alsof we superwomen zijn! Want superwoman is ook best wel eens chagrijnig hoor! Je mag mij ook mee komen helpen verhuizen aankomende week?! Dat is ook flinke afleiding zeg ik je! Alleen niet zo leuk als kunstzinnige therapie denk ik.
Ik heb eigenlijk geen tijd nu, maar ik kom net terug van de gyn en alles was goed dat wilde ik toch even laten weten. Ik probeer morgen weer bij te lezen. Sorry, ik hoop dat ik nu niemand voor het hoofd stoot... Kopie van de babysite: Vanmiddag weer bij de gynaecoloog geweest en alles was weer prima! Bloeddruk was 115 / 65 en de kleine lag ook weer goed te spartelen. (Tja, volgens mij doen ze daar niet aan hartje luisteren, maar maken ze steeds een snelle echo; ook leuk natuurlijk.) Ik heb wel een recept meegkregen tegen de misselijkheid want 24 uur per dag misselijk zijn, breekt inmiddels wel een beetje op eerlijk gezegd. Ik er wil iig 's avonds een nemen, zodat ik tenminste weer goed door kan slapen. Overdag zie ik dan wel hoe het gaat. De volgende afspraak is weer over 4 weken bij mn eigen gyn. op dinsdag 15 maart.
Zeker is het alternatief zwaarder, voor nu. Maar je kunt dan ook weer verder, want je weet waar je aan toe bent en je begint aan een proces van acceptatie. Als puntje bij paaltje komt, denk ik dat ik tot het bittere eind doorga, maar ik heb ook regelmatig echt momenten dat ik denk van "That's it. Ik ga gewoon mijn leven weer oppakken en proberen het leuk te hebben, samen met mijn lief. Opzouten met dat medische gedoe en stoppen met de hoop en de wanhoop." Afijn. Zover ben ik nog niet. Gedeelde smart is inderdaad halve smart. Maar ik ben denk ik wel wat jaloerser aangelegd ben dan jij. Als ik op ZP banners zie van meiden die binnen een paar maanden zwanger waren dan denk ik "Aaarghh! Waarom jij wel en ik niet. Het is MIJN beurt!" Oh wat zou ik graag willen dat zwanger worden gewoon ging zoals bij de bakker: je trekt een nummertje en als iedereen vóór je al een kind heeft gekregen ben jij aan de beurt. En als iemand dan voor wil dringen dan zeg je "Pardon! Volgens mij was ik aan de beurt." En als je dan aan de beurt bent zeg je "Eén kindje alstublieft. Geslacht? Nou u heeft wel een morbide gevoel voor humor zeg. Nee, geslacht maakt niet uit. Ja hoor, mag best een onsje meer zijn. Nee, ik spaar geen zegeltjes want die kaart krijg ik toch nooit vol. Ja meteen meenemen graag, want die ooievaars bezorgen toch niet meer op maandag. En bedankt he. Tot ziens hoor!" Waarna je dus fijn met je little bundle of joy op huis aangaat.
Oh, wat zou dat fijn zijn! Zullen we even een berichtje sturen aan wie dan ook???? Misschien kunnen we wat regelen... Maar zonder dollen, ik herken sommige zaken zeker, al ben ik nog lang niet aan IVF toe....petje af voor jullie!
@CM: wat sneu voor je kat. Klinkt als een ontstoken kies. Krijgen ze ook oorpijn van (geflaper) en uiteraard gaan ze daarvan slecht eten. Hoop dat het daarmee op te lossen is! Enne, zonder kiezen zal een kat niet boeien...mijn ouders hebben een tandeloze die de grootste hondenbrokken kapot bijt. Haar kemel is, door gebrek aan kiezen, gewoon zo mega hard geworden... @Twijfel: fijn dat het zo goed gaat met de beeb. Nu de misselijkheid nog! @Kristel: meis, heb hier een heel begripvolle man, dus kan niet zeggen dat ik weet wat je doormaakt, maar ik zou ook even een pittig woordje met hem wisselen, want dat hoef je niet te pikken...