@ Alex: *knuffffffffff* @ Suus: Sluit me aan bij een aantal andere kippies: Welke gegevens hebben ze daarvoor?? Heb je thuis al iets gemerkt?? etc etc @ Leo: Fijn bericht!! ei gespot @ Elba: Balen meis.. Weer een jaar proberen... Wel goed dat ze verder niets hebben gevonden... Kan je niet nog een gesprek met ha aangaan ofzo?? (ik ben er helemaal niet in thuis, dus weet niet of ik nu iets stoms voorstel hoor...) Ennuh....... Ik doe mee met de grouphug!!! (of is ie alweer over?!?! ) *GROUPHUG*
Allereerst: 40% progressief beweeglijk zaad is goed hoor! (Ik weet niet of je met die 40% ook echt alleen klasse A (=progressief beweeglijk) of klasse A+B samen bedoelde, maar 50% in klasse A+B is goed.) V.w.b. het verplichte vrijen; Ondanks het trage zaad van mijn lief hebben wij wel altijd nog onze kansen getracht te pakken of te vergroten door ook nog zelf te blijven proberen. Al een hele lange tijd nu dus. Hoe houden wij het vol? Ook wij waren wel eens moe, maar gingen er dan toch voor en hielden het dan kort. Wat mij opvalt, en wat denk ik een groot verschil is, is dat jij zegt dat jij hém elke maand voor het blok zet. Ik denk dat de dedicatie van twee kanten moet komen, want als jij hem er telkens bij moet slepen is het voor jou zeker niet leuk. Misschien een idee om van hem wat meer initiatief te vragen? Mijn lief weet altijd wel ongeveer wanneer het weer tijd is en checkt dat dan even bij mij. We spreken dan een paar dates af en daar gaan we voor. Hij wil ook echt niet overslaan, zelfs niet als hij moe is. Ik voel mij daardoor aangemoedigd en ik heb dat zetje zelf soms gewoon nodig. En verder, het helpt enorm om de juiste voorwaarden te creëren: lekker muziekje, aangename temperatuur, aandacht voor elkaar, je mooi voelen, kaarsjes aan etc. En be careful what you wish for, als jullie hulp nodig zouden hebben, dan betekent dat echt dat jullie kansen kleiner zijn. Zijn zaad is goed, dat is pure winst. Je maakt je zorgen dat er toch iets met jou aan de hand is? Is dat echt een reële angst? Praat er dan over met je gynaecoloog of vraag een second opinion. (Heb ik ook eens gedaan.)
Ja, dank je Alex, be careful what you wish for, je hebt gelijk! Het is natuurlijk bij ons wel wat anders proberen met potjes en spuitjes dat wel. Maar goed ja, verder heb je wel gelijk. En ik zet mijn man ook niet voor het blok. Maar het voelt voor mij zo, als ik zeg, ik heb een pos ovu testje, wanneer zullen we? Ik voel me dan gewoon de bedelaar. En dat voelt vervelend. Iets meer initiatief van zijn kant zou welkom zijn. En we hebben het daar natuurlijk wel over gehad, maar mijn lief is niet zo initiatiefrijk, normaal ook niet. Hij moet het meer van andere dingen hebben. Hij is grappig bijvoorbeeld. Maar goed kaarsjes enzo, ja daar moeten we meer aandenken. Al is het met een kleintje, zowie so wel eens moeilijk om een geschikt momentje te vinden, zeker sochtends, ben je net bezig, hoor je gehuil door de muur. (Mopper mopper, (het is een lieverd hoor) maar ik ben in een niet zo beste stemming. Sorry
ben ik nog op tijd voor de grouphug???? @suus, ik sluit me helemaal aan bij de anderen, kijk zelf eens kritisch naar je oudste en kijk dan of school het misschien goed heeft. Maar het ligt absoluut niet aan jou opvoeding lieve meis... dat weet ik zeker!! liefs rieanne
Alexandra: wat ontzettend K*T weer! Mykelti wat een waardeloos nieuws, hoop dat jullie vandaag toch een mooie dag hebben. Hier net gebeld door ziekenhuis, vanmorgen bloed geprikt voor HCG, helaas negatief, dus nu maar weer wachten tot ongi weer komt en dan joepi IUI 2.
Dikke hug suussuus, Het ligt niet aan je opvoeding of aan jou. Ik begrijp dat het je van het stuk brengt. Maar misschien valt het mee. OF is het zelfs niet zo. Ik heb ook wel leerlingen met zoiets in de klas. Sommige kunnen er prima mee omgaan en doen het later ook goed, gewoon normaal leven met partner ect. Toch sterkte!
Dank je wel kippetjes, voor jullie lieve reacties naar mij! @alex; ik had je blog op hyves al gelezen ja. Mooi geschreven weer hoor. Dappere meid! @elba: ik zou ook voor een second opinion gaan. Ze kunnen op z'n minst een cyclus monitoren, om te zien of je een goede eisprong hebt etc. Dat hebben ze bij mij ook gedaan. Ik vind het wel bot gezegd van die gyn, dat je 't nog maar eens 'n jaar moet proberen. Had je ook een HSG gehad trouwens? Maar verder heeft Alex ook wel een punt! Dat er niks mis is, is ergens ook fijn natuurlijk!
Nee, ik heb geen Hsg gehad. In de zomer mogelijk een kijkoperatie. Maar in eerste instantie proberen maar.
Vreemd hoor! Dat zit bij ons standaard bij een fertiliteitsonderzoek. Net als kweken, uitstrijkje, bloedprikken, follikelmetingen, semenonderzoek. Ik zou toch nog een ander ziekenhuis raadplegen als ik jou was.
Het is maar net in welk zkh je zit... heel raar eigenlijk! Je zou toch zeggen dat er een protocol voor is.. verzekeringen vergoeden immers alle zkh's (enkele speciefieke zaken daargelaten) Toch maf dat elk fert. onderzoek dan andere handelingen bevat..?? Elba, jeetje nog en jaar proberen... kan me voorstellen dat dat niet de reactie was die je voor ogen had...
zo ik heb me er even tussen gezet NOD 12-02 - Saskia33 -34 jaar - ronde 19 - 1 kindje 14-02 - beschuitje - 32 jaar - 1e kindje - ronde 6 15-02 - Nanette - 33 jaar - ronde veel - 2e kindje - 5 mk vanaf jan 2009 18-02 - Karine - 30 jaar - 2e kindje - ronde 11 21-02 - Anita - 31 jaar - 1ste kindje - ronde 15 22-02 - Leonieke - 33 jaar - ronde1 - 2e kindje (Pim*) 24-02 - suussuus- 42jaar- 3ekindje- ronde 13 27-02 - MamaVanDewi - 32 jaar - ronde 21 - 2e kindje 01-03 - knuffel - 35 jaar - ronde 15 - 1e wondertje 05-03 - elba-30 jaar -ronde 12-2e kindje 09-03 - Alexandra - 34 jaar - bezig sinds 2008, ICSI-traject - 1e kindje 12-03 - Mykelti - 32 jaar - ronde 20 - ronde 9*/19* -1ste kindje ??-?? - jippiejee - 30 jaar - ronde 20 - 1e kindje ??-?? - Eternity - 31 jaar - ronde 12 - 1e kindje Pauze- Bieb - 31 jaar - ronde tel kwijt - 1e beeb Afspraken: 07-02 Sprokkel afspraak VK 10-02 MVL afspraak gyn 10-02 CM1978 afspraak gyn 11-02 Twijfel suikertest 12-02 Sanne1975 3d/4d pretecho 15-02 MVL nekplooimeting en uitslag combitest 16-02 Twijfel controle gyn 21-02 Sanne1975 afspraak vk 28-02 Knuffel afspraak gyn 28-02 CM1978 afspraak vk 01-03 MamaVanDewi controle gyn Clomifeen 16-03 Mykelti gyn 01-03 Twijfel nekplooimeting en bloedonderzoek 31-03 CM1978 32 weken echo t.b.v. placentalocalisatie 07-04 Natas79 20 weken echo Bevaldata: 14-11 - Snoetetoet - 34 jaar, 2e kindje --> Coen! 01-12 - Femke32 - 34 jaar - 2e kindje --> Lucy! 04-12 - Shadowcat76 - 34 jaar - 1e kindje --> Valerie! 17-12 - Leonieke - 33 jaar - 1e kindje --> Pim* 23-12 - Goofychick - 35 jaar - 2e kindje --> Toine! 04-01 - Hexje - 33 jaar - 1e kindjes --> Marouscha en Elvira! 27-04 - Sanne1975 - 35 jaar - 1e kindje 29-04 - Saffron - 35 jaar - ronde 7 - dochter 4, zoon 2 02-05 - Rieanne - 33jaar - ronde 4 - 2e kindje 12-05 - Femmelepem - 31 jaar - ronde 11 - eerste kindje 16-05 - Sprokkel - 34 jaar - ronde 2 - 1e kleintje 22-05 - Kristel79 - 31 jaar - ronde 20, 2de kindje 27-05 - CM1978 -32 jaar - ronde 3 - 1e kindje 13-06 - Jel1978 - 32 jaar - ronde 28 - eerste kindje 23-08 - Natas79 - 31 jaar - ronde 8 - eerste kindje 28-08 - Mvl- 36 jaar - 4e kindje- 3 MA nov09/ mei10/ okt10 04-09 - Twijfel - 36 jaar - 4e kindje
@anita, van mij ook een warm welkom !!! @all, bedankt voor jullie super lieve reacties !!! Ga even met suusseman samen zitten en vertellen wat er vandaag allemaal gezegd is. Even laten bezinken, en zoals jullie zeggen me niet gek laten maken ! Het is trouwens niet zo dat de school zelf dit gezegd heeft maar het CLB (centrum voor leerlingen begeleiding) . Mijn oudste heeft concentratie problemen , maar dat wisten we al langer en dat is thuis ook zo. We proberen hier thuis veel 1 op 1 aandacht te geven, voor zover dat lukt, en dan merk je dat het beter gaat. Daarnaast heeft hij soms moeite met inleven in leeftijds genootjes waardoor hij eigenlijk weinig vriendjes heeft. Maar goed we vinden wel op de een of andere manier iets, als het mannetje zelf maar happy is ! @alex, jou K situatie heb je zo mooi verwoord in je gedicht (werd er helemaal stil van ! Dikke knuffel @leo, zo blij met je gevonden ei !!! @elba, ik zou ook ergens anders eens informeren ! @de rest, dikke knuffel
@Alex Ik weet echt niet meer wat ik moet zeggen.......Woorden schieten tekort..... @Elba Dat is wel raar dat je het nog 1 jaar moet proberen? Gaan ze niet bij jou verder met onderzoeken? @Leo Eindelijk weer wat goed nieuws!
Nee, nee, nee, nee, nee! :x Ik word hier zo boos van! Oww, meid houd je goed vast hoor aan wie je ook kan, zodat je niet verder door de grond zakt nu. Ik krijg er gewoon rillingen van. En wil niet weer sterkte hoeven te zeggen tegen, ik kan ook alleen op scheldwoorden komen.... @Suus, hoe is het op school gegaan? Fijn dat hij goed uit de narcose is gekomen, wanneer weet je meer?
Het was evenh zoeken, maar ik heb positief nieuws gevonden in het kippenhok!! Leo, wat fijn dat je een positieve ovulatietest hebt! Hopelijk springt er ook echt een ei en heb je alweer een kans deze maand. Op tijd op je stok dus jij vandaag
Leo, een ei gespot, dat is mooi. Je cyclus weer op gang! Elba, hmm vind nog een jaar proberen ook wel makkelijk weggestuurd, als ze bij jou bijna niets hebben onderzocht. Wel fijn dat de resultaten van Elbaman goed zijn! Saskia, bah wat verdrietig...sterkte