Hét baby/dreumes recepten-topic!

Discussie in 'Voeding' gestart door Lucia, 26 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    V.a. 9-10 maanden. Pannekoeken van mamamelk.
    Benodigheden: mamamelk, meel,eitje.
    Tijdens het bakken kan je bijv. rozijntjes of appelschijven toevoegen. Banaan prakken op de pannekoek of een heel klein beetje jamcompote.

Was hier een groot succes.

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    voor dreumessen;

bak een pannenkoek.
    Maak een mengsel van spinazie, champignons en roomkaas met kruiden. Doe dat in de pannenkoek.

Mijn dochter heeft dit zojuist gegeten en zeker een opscheplepel groente gegeten. Normaal moet ik daar meer trucjes voor uithalen ;)

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ik heb vandaag trouwens, witlof, gekookt met appel en aardappel aan sasha gegeven. Las ik volgens mij ook op dit topic. Echt top! Ze vond het superlekker!

4. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Dit heeft Jamila vanavond ook gegeten en ook zij heeft er van gesmuld :-D Sta er echt van te kijken hoeveel ze op kan. Soms ben ik bang dat ze teveel eet ;)

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

geweldig topic! ik zet er morgen weer eentje bij!

6. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Wat Alyna ook erg lekker vind:

Spaghetti met spinazie(zonder room oid), beetje kruidenkaas en stukjes ham! :D

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ham voor op de boterham? Daar zit veel zout in toch?

8. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ja, ham voor op de boterham.
    Ze krijgt het ook niet vaak. ;)

9. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Kennen jullie "opperdepop" van de AH? Dat is een erg leuk kookboek. Daar staan hele leuke lekkere en simpele recepten in. Hier al heel veel uit gemaakt en het is elke keer weer een succes.
    De recepten vanaf 1 jaar zijn voor de hele familie. Zo kan je kindje al snel met de pot mee eten.

10. wendyp

wendyp Niet meer actief

@boney.. ja heb laatst bij een vriendin dat boek doorgelezen. Als ik weer een beetje beter bij kas zit, wil ik dat boek ook aanschaffen. Er staan ook dingen in, waarvan ik zoiets heb, dat klinkt lekker.

11. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik heb al van het boek gehoord, maar helaas hebben we geen Albert Heijn in België...

Ik ga er volgende keer als ik in NL ben aan proberen te denken!

12. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Groenteballetjes! Is wel even werk, maar je kan er een heleboel tegelijk maken en dan invriezen. Uit de vriezer bak je ze in 5 minuten met een stukje vlees zo klaar.

http://www.kookjij.nl/recept-groente-ba ... it-rusland

Ik doe er wel minder kruiden en knoflook in..

Je hebt ze ook kant en klaar bij de AH in het vegetarische vak..

13. wendyp

wendyp Niet meer actief

Dit gaan wij vanavond proberen. Alleen dan met een klein beetje kip ipv gehakt.

Ben benieuwd wat zij ervan vindt. :D

14. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Gehakt schijnt niet zo ideaal te zijn, het bestaat vaak uit restanten.

Zelf ben ik een beetje lui als het om koken gaat en ben dus geen keukenprinces maar waar mijn dochtertje dol op is dat zijn aardappeltjes met wortelen, verse zalm en scheutje olijfolie.
    Ik geef het liefst seizoensgebonden groenten. Courgettes en tomaten zijn nu bijvoorbeeld uit seizoen, minder smaakvol en best prijzig.
    Diepvriesgroenten koop ik bijvoorbeeld niet en iets invriezen is ook niet aan mij besteed.

Ik ga dit topic even doornemen om nog ideetjes op te doen 8)

15. marjan123

marjan123 Actief lid

10 feb 2007
    171
    0
    0
    Hier is ook witlof/appel/aardappel al maanden favoriet (Opperdepop recept). Ook macaroni met spinazie en spekjes kan hij wel waarderen (zonder boursin overigens, wel klein beetje room). Onze man houdt verder van spruitjesstamppot met geruld gehakt er doorheen (ook een Opperdepop recept). Volgens mij is het overigens niet zo dat gehakt restanten bevat, het rundergehakt bij mijn slager niet in elk geval ;). Even denken, verder gaat wortel/rijst/kabeljauw er makkelijk in.

Tomaten zijn hier niet zo'n succes, net als aubergine en avocado, dat krijg ik er niet in. Ook bloemkool is geen favoriet. Grappig he, dat ze al vroeg een voorkeur hebben.

Ik kook eigenlijk met name uit Opperdepop, en af en toe verzin ik zelf iets om ervoor te zorgen dat meneer zo langzamerhand echt met de pot mee eet. Vandaag aten wij bijvoorbeeld gewoon avg, sperzieboontjes met gehaktballen en aardappels, dat at onze man dus ook. Deels gepureerd (nog wel wat stukjes) maar tussendoor heeft hij heel wat hele sperzies naar binnen gewerkt. Dat doen we nu ook bij worteltjes enzo, vindt hij heerlijk. Alles zelf doen tegenwoordig :)!

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Helaas is Opperdepop bij ons niet meer te krijgen... jammer, jammer.
    Ik had gezegd dat ik nog een receptje zou plaatsen...Niet eerder gedaan omdat ik even wilde kijken of meneertje het ook echt lekker vond. Nou, hij vond het heerlijk:

Pasta met tonijnsaus

- pasta koken volgens verpakking
    - uitje heel klein snipperen (ik heb een sjalotje gebruikt)
    - klein beetje knoflook
    - uitje + knoflook fruit in een pannetje met een beetje margarine / olijfolie
    - tomaatje ontvellen, ontpitten en in blokjes snijden
    - tomaatblokjes bij de knoflook / ui doen + een eetlepel tomatenpuree
    - beetje Italiaanse kruiden (optioneel)
    - blikje tonijn (oliebasis) toevoegen

pasta en tonijnsaus klein maken en klaar!
    Het mannetje vond het geweldig!

17. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Dat klinkt goed Zwaantje!
    Wij hebben eigenlijk nooit tonijn in huis omdat ik het zelf niet lust, maar ik zal het eens gaan halen. :D

Weet iemand misschien nog een lekker recept met pompoen?

18. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ik las hier verschillende keren witlof met appel. Maar hoe maak je dat nou precies klaar? De enige manier waarop ik namelijk wel eens witlof klaar maak is met ham en kaas uit de oven.

@ Lucia: Geen recept met pompoen hier. Meneertje eet het zo uit het vuistje a la rapley, met stukken aardappel erbij, hij is er echt dol op. Verder gaat mijn inspiratie wat betreft pompoen niet, dus inderdaad, als er nog iemand een lekker recept mee weet...

19. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    courgette met appel tauge en rijst.

Ik had nog courgette met appel in de vriezer(recept van keukenkikker)

we aten zelf nasi dus heb ik wat roergebakken tauge en wat wiite rijst erbij door gedaan.

De staafmixer erop en meneer vond het heerlijk.

heel simpel eigenlijk maar toch gezond.

20. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Taugé...dat zijn sojascheuten, toch?

Deel Deze Pagina