Hét baby/dreumes recepten-topic!

Discussie in 'Voeding' gestart door Lucia, 26 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Vandaag een heel makkelijk receptje uit mijn kookboekje gebruikt en het sloeg goed aan! Dit is een hele makkelijke als je weinig tijd hebt!

nodig:
    - 1 blikje zalm
    - crème fraîche
    - rode pesto
    - pasta

* pasta koken volgens verpakking en klein maken
    * 1-2 eetlepel crème fraiche mengen met 1-2 eetlepel pesto
    * zalm uitlekken en klein maken (even letten op mogelijke graatjes)
    - zalm toevoegen aan mengsel van crème fraiche en pesto
    - warme pasta mengen met koude saus --> geven (je kan de saus ook opwarmen)

Oja, in mijn kookboekje staat "Vanaf 9 maanden" (geen idee waarom 9 maanden maar ik zet het er maar bij voor de volledigheid)

mmmmmh!

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

@zwaantje.... meer meer meer... :)
    Maarre dat klinkt ook nog lekker voor onszelf ook! Hebben jullie hier ook zelf van gegeten?

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee maar het staat er inderdaad bij dat het ook geschikt is om met het gezin te eten :) (ik heb trouwens wel een paar hapjes gesnoept ;) tot groot ongenoegen van mijn zoon)
    Ik ga vanavond zelf sliptong eten en het mannetje eet vanavond waarschijnlijk... sheperd's pie (gehakt-groenteschoteltje met aardappelpuree). Ik zal laten weten hoe het was!

4. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Mmh lekkere gerechtjes lees ik hier!
    Vraagje: Moet je altijd het velletje van tomaat halen voor je baby?

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Jeetje he, jullie kinderen eten ingewikkelder dan ik ;) Koken jullie altijd apart voor jullie kleintjes? Lijkt me enorm veel werk... Zeker als we allemaal pas om 6 uur thuiskomen van werk/studie/kdv.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje eet vaak hetgeen wij een dag ervoor hebben gegeten. Ik (of mijn man) kook dan voor 2,5 persoon zoutloos en voor hem bewaren we het in de koelkast tot de volgende dag. Dit doen we omdat wij altijd een stuk later eten dan hij (rond half acht). Ook maak ik in het weekend potjes. Lekker koken doe ik op mijn gemak en dan vries ik potjes van 200 gram in. Sommige dingen maak ik à la minute maar dan heb ik thuis (bijvoorbeeld op dinsdag = thuiswerkdag of vrijdag = vrije dag en natuurlijk in het weekend)

Nee, dat hoeft niet hoor. Mijn zoontje eet het velletje ook. Zonder velletje is wel wat makkelijker voor de kleintjes.

Vandaag trouwens geen sheperd's pie maar een gerechtje met aubergine uit de Opperdepop. Geen succes maar dat kan ook aan z'n tandjes liggen. We proberen het morgen weer (heb 3 potjes gemaakt)

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ok, hier 1 van mijn receptjes (toevallig vandaag gemaakt)

rijst met biefreepjes en groenten.

biefstuk snijden in in reepjes en marineren in olie, ui en knoflook. Rode paprika snijden in dunne reepjes, haricotjes en champignonnetje snijden in blokjes.
    Gemarineerde biefreepjes lekker opbakken, groente erbij, een beetje boursin cuisine of creme fresh erbij. Gekookte rijst erbij en roerbakken het hele spul. Snijden in kleine stukjes en smullen maar. Heerlijk vond mijn zoontje het.

8. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Weetniet of hij er al op staat maargoed:

Vanaf 6 maanden
    (hier errug favoriet!!)

-1 stronk witlof in stukjes
    -2 el rozijnen (geweld)
    -1 peer geschild in stukjes

Kook de witlof gaar, kook de rozijntjes mee. Kook de peer bij de laatste 1-2 minuten mee. Als het klaar is even afgieten en pureren.

Deel Deze Pagina