Tips autovakantie zuid-frankrijk

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door ZaZou, 17 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZaZou

    ZaZou Fanatiek lid

    18 nov 2010
    2.456
    0
    36
    n.a.v het topic over een autovakantie naar Italië.

    Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Zuid-Frankrijk, in de buurt van Argelés-sur-Mer. De overnachting is geboekt. Nu op zoek naar tips voor de leukste stopplaatsen, wat moeten we absoluut mee nemen vanuit Nederland, tips voor onderweg, tolwegen, etc!
     
  2. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.331
    113
    De beste tip die ik nu even kan bedenken: genoeg klein geld voor onderweg ivm toiletbezoek. Bij een aire kan je gratis plassen, maar is meestal ranzig en zo’n ‘gat-in-de-grond-wc’. Wij gaan tegenwoordig altijd bij een tankstation, dan kost het iets van €0,50 ofzo, maar zijn de wc schoon en een stuk prettiger.
     
  3. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Bij tankstations is het gratis hoor, geen idee waar je hebt moeten betalen?
     
  4. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.331
    113
    Hmmm is misschien verandert, maar 2 jaar geleden nog geld in zo’n automaat moeten gooien om door poortjes te kunnen lopen. En dan kwam er een bonnetje uit waarmee je weer korting kreeg als je iets kocht. Dat noem ik niet gratis.

    Edit: dit jaar voor het eerst in 2 jaar weer naar Frankrijk op vakantie, en we hebben dus al klein geld klaarliggen :roflmao:
     
  5. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    die heb ik persoonlijk nooit meegemaakt, en ben best wel in veel tankstations geweest in Frankrijk. maar het kan natuurlijk van de regio afhangen.
     
  6. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.331
    113
    Dat zal het dan zijn, of ik ben compleet gek geworden en laat mijn brein me in de steek haha
    Maar ik kan je vertellen dat het voor mij wel een ding is, want ik moet altijd plassen en extra veel onderweg (zal wel psychisch zijn). Dus vandaar dat dit me bij is gebleven, vooral op de grote tankstations waar veel toeristen voorbij komen.
     
  7. Noukje

    Noukje Fanatiek lid

    14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Ik heb geen tips, lees even mee. Wij gaan na jaren Italië weer eens een keer naar Spanje. We overnachten in Lyon.

    Verwar je Frankrijk niet met Duitsland? Daar is het idd zo geregeld dat je moet betalen en een bonnetje krijgt voor korting in de shop. Voordeel is dat de wc's (bijna altijd) schoon zijn.

    Ik kan me herinneren van jaren terug dat de wc's in Frankrijk heel vies zijn, ook bij de benzinepomp :( Ik hoop dat het tegenwoordig anders is.
     
  8. Ster27

    Ster27 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    2.903
    254
    83
    Een Tolbadge aanschaffen bij de ANWB, hiermee kun je bij de tolpoortjes gebruik maken van een speciale laan en kun je zonder te stoppen doorrijden, kan je erg veel tijd schelen. Wij vonden het erg relaxt.
    Bij de meeste stopplaatsen langs de tolwegen hebben ze wel een speeltuintje voor de kinderen.
     
  9. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.177
    386
    83
    In België is dathet. Frankrijk is gratis plassen!
     
  10. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.177
    386
    83
    Je kan googlen op kindvriendelijke aires. Aire de jugy is een bekende, wij komen die tegen lunchtijd tegen als t goed is. Verder nemen wij alleen eten en drinken voor de eerste dag mee, franse supermarkten zijn voor mij een walhalla! Zoveel lekkers en zoveel keus.
     
  11. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.331
    113
    Aah thanks, dat is het dus. Ik dacht al dat ik gek geworden was :roflmao:

    @ ts, mijn tip over plassen bij een tankstation blijft staan, alleen dan zonder het kleine geld dus :D
     
  12. ZaZou

    ZaZou Fanatiek lid

    18 nov 2010
    2.456
    0
    36
    Thnx! Wij vertrekken op een doordeweekse dag, zou het dan ook nog zo druk zijn?

     
  13. ZaZou

    ZaZou Fanatiek lid

    18 nov 2010
    2.456
    0
    36
    Leuk ik ga eens kijken!
     
  14. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.357
    775
    113
    Vrouw
    Frankrijk is zeker niet altijd gratis plassen hoor wij hebben ook vaak zat 50cent moeten betalen (kinderen kunnen dan gratis door zo een gat lopen)
    Bonnetje van de wc kun je dan inleveren als je iets koopt en krijg je korting.
     
  15. Ster27

    Ster27 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    2.903
    254
    83
    Tsja, wanneer gaan jullie? In de zomervakantie? Lijkt me dat het dan ook doordeweeks wel druk kan zijn, maar heb er zelf geen ervaring mee. Wij gingen in juni en vonden het toen al erg prettig.
     
  16. avr87

    avr87 Lid

    3 nov 2011
    41
    23
    8
    Vrouw
    Wij hebben ook een tolbadge. Druk of niet... sowieso ideaal!
    Je kan zo doorrijden.
    Mij overkomt het nog weleens dat ik net niet met mijn arm bij de automaat kom... dan moet ik half uit het raam hangen :roflmao:
    Nu niet van toepassing :p
     
  17. Sneeuwvlokjes

    Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    2.130
    1.209
    113
    Vergeet niet een milieustikker te bestellen voor Frankrijk!
     
  18. Sneeuwvlokjes

    Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    2.130
    1.209
    113
    Ah iemand met een tolbadge! Ik las in het tijdschift vd anwb dat een tolbadge eigenlijk alleen handig is als je regelmatig naar frankrijk gaat. Is dat zo? Hoe werkt het?
     
  19. Gymgirl

    Gymgirl Fanatiek lid

    17 jan 2018
    1.848
    888
    113
    Vrouw
    Wij hebben 4 jaar geleden zo'n tolbadge gekocht. Ideaal!! Wij rijden met een gangetje van 30 km per uur door het poortje heen. Het apparaat pak het signaal al snel op en je kan zo doorrijden. Erg fijn.

    En plassen: wij moeten ook bij zeer grote benzinestations (met zo'n mega restaurant) betalen voor het plassen. Precies zoals @Adje schreef.
    Omdat de wachtrijen daar soms nog erg lang zijn plassen wij maar gewoon in onze caravan. Wij pakken zo'n Aire, die zijn meestal erg rustig. Daar kunnen we onze auto met caravan makkelijk parkeren waar we dan lekker op ons gemak gaan lachen. Stoeltjes naar buiten, bal mee voor de kids. Op die grote parkeerplaatsen is meestal niet eens een plek voor zo'n lange combinatie. Staat vol met vrachtwagens.

    Deze ervaring is trouwens gebaseerd op vakanties in het hoogseizoen. Wij nemen de Autoroute du Soleil.
     
    Adje vindt dit leuk.
  20. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.331
    113
    Toch dus! Oké, ik ga gewoon mijn muntgeld mee nemen. Baat het niet dan schaadt het niet. We kunnen er altijd nog een ijsje voor kopen :D
     
    Beheer vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina