Hét topic voor al uw (al dan niet hysterische) voedselvragen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door username, 14 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Julia1979

Julia1979 Fanatiek lid

1 jun 2014
    1.885
    1
    36
    NULL
    Drenthe
    Leverpate vind ik ook erg lekker. Ontzeg jezelf niet alles meid..hoeft echt niet. Ik hou het bij 1 boterham per dag..lekker met curry..yum!

2. Plankje

Plankje Fanatiek lid

15 dec 2014
    1.171
    0
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik mis heel veel etenswaren zeker als vl boodschap heb gedaan en heel lief aan een gezellige avond dacht. toast met filet americain en crème paté dus ik zei super lief dat je dacht aan een gezellig avond maar dat mag je helaas zelf opeten :( en nu heb ik er heeeeeeel veel trek in. Hij wis niet dat ik dat niet mag eten en vind het erg dat hij het gekocht heeft ahhhhhhhh lief. Maar gelukkig was de avond wel heel gezellig 😀😀

3. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Had iemand het in dit topic niet over de worteltaart van de AH? Die is in de bonus.
    Ik zit er nu van te genieten :D

4. Avastar

Avastar Actief lid

25 sep 2012
    245
    9
    18
    Ik heb daar een tijd geleden een hysterisch topic over geopend ( schaam)
    Heel het forum lekker gemaakt voor de carrotcake:p
    Maar goeie tip, ga meteen halen morgen:)

5. Lizzy1985

Lizzy1985 Actief lid

28 mei 2015
    328
    97
    28
    Vrouw
    ik dacht dat het mij mijn hysterie wel meeviel, totdat ik afgelopen dinsdag uit eten ben geweest.
    Het begon al bij de voorgerechten. Ik vroeg aan de serveerster of de gerookte zalm vers was, of uit vacuümverpakking kwam. Ze vertelde dat 'natuurlijk' 'alle' zalm uit vacuümverpakking kwam. Pff dan maar een tomatensoepje, die kan altijd...
    Gauw door naar de hoofdgerechten. Allemaal dingen die ik óf nu niet weg krijg of nu niet mag (vooral veel rood vlees). Voor de zekerheid maar een sate'tje besteld met wat frietjes, ook lekker veilig.
    Dan maar door naar de nagerechten. Allemaal heerlijke chocolademouses, bavoirois waarvan ik zeker wilde weten dat deze niet met rauw eiwit waren bereid. Dus maar weer vragen aan de serveerster. "Nee zijn allemaal gemaakt met gepasteuriseerd eiwit". Mijn volgende vraag: En de Tiramisu? antwoord van de serveerster: "die wordt gemaakt met een heel klein beetje alcohol, maar dat is maar net hoe streng je bent voor jezelf".
    Voor het toetje uiteindelijk ook weer lekker veilig gekozen voor wat vers fruit en een bolletje ijs...

Vooral die reactie van de serveerster over te Tiramisu zette mij aan het denken, is het echt zo hysterisch van mij dat ik er niet eens aan denk om iets te eten waar alcohol in is verwerkt?

6. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    De slager,

Ehh ik kan me niet bedenken dat ze bij iedere klant hun handen wassen, daarbij valt runderrookwost onder sowieso de twijfelgevallen, het wordt op dezelfde manier bereid als metworst/droge worst, en het officieel op het lijstje staat van mag niet, maar veel meningsverschil over is.

Wisselen van een plank met rauw vlees, dat geld zeker weten voor kip ivm samonella, dezelfde rede dat rauwe en zachte eieren en niet mogen. Rundvlees rood zit de er niet op maar in. Je heb geen kruisbesmetting

Gepastaurriseerd eiwit is veillig, dus dat zou toch geen probleem zijn.

Alcohol in toetjes, nee daar maak ik geen probleem van, mede omdat ik amper zulke toetjes eet alleen bij bijzondere gelegenheden,

7. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw

Nee hoor, vind ik helemaal niet! Ik was laatst ook uit eten met vrienden en kreeg idd ook een chocolademousse voorgeschoteld (had geen idee dat die er bij zou zitten). Ik zonder nadenken twee happen van genomen, denk ik: dit smaakt wel HEEL sterk naar drank! Dus ik gevraagd aan de ober: Ja er zit wel een beetje alcohol in, maar dat is te vergelijken met een Radler.
    Nu kom ik zelf uit de horeca en weet dat er in Radler ook 2% alcohol zit! Dus ik kaart dat aan, zegt ie doodleuk: Ja maar dat kan echt geen kwaad hoor.

Dus ik heb het laten staan!

8. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Nee hoor, vind ik niet hysterisch. Ik drink/eet ook niets waar alcohol in zit. Komt later wel weer. ;)

9. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.127
    294
    83
    Geitenkaas mag gewoon toch? Vanavond uiteten en heb nu al zin in die salade. Hopelijk blijft hij er in #misselijk.....

10. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Geitenkaas mag zeker hoor

11. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Inderdaad, ik had er zo'n zin in door je topic. Was vandaag weer in de AH maar heb de verleiding van de carrotcake kunnen weerstaan ;) jij er nog van genoten?

12. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Donuts van de AH... Vriendin vertelde mij dat het niet mag, maar zelf heb ik daar nog nooit van gehoord!

13. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.697
    5.726
    113
    Ik ben er nog niet overuit wat ik van droge worst moet denken.. verloskundige wist het niet. Is gerookt maar of dat alles dood?

Las ook laatst iets over softijs, daar had ik totaal geen idee van dat het niet mag..

14. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Laatst ergens gaan eten (tapas) waar ze dus een zwangerschapskaart hebben. Perfect! Rauwe producten waren doorgestreept en medium werd doorbakken.

15. Teletubbie

Teletubbie Niet meer actief

Droge worst raadt mijn vk af, omdat het inderdaad rauw vlees is.
    Schepijs mag wel, softijs beter van niet - ivm bacteriën die in het apparaat achter blijven. Dit is wat vk mij vertelde.

16. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik kan werkelijk niet bedenken wat er mis zou zijn met donuts.

17. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik heb er gisteren nog lekker 1 op :)!

18. Wendy blesing

Wendy blesing Actief lid

8 nov 2014
    305
    0
    0
    NULL
    NULL
    Softijs mag wel, mits je het koopt bij een zaak waar het veel verkocht wordt en goed schoon wordt gemaakt. Vk zei dat het gewoon mag. Ik zou het alleen niet bij mc donalds kopen. Heb daar gewerkt, en als het druk is, werd daar de machine te warm. De ijsjes en milkshakes waren echt niet goed op temperatuur meer. Toch werden ze verkocht.

19. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.697
    5.726
    113
    Geen mac flurry dus :( maar klinkt logisch door de bacteriën. Vroeg mij altijd al af hoe dat schoongemaakt word. Zit er toch constant in..

20. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Volgens mij doen ze die machines toch iedere avond schoonmaken? Hoe weet ik ook niet... :p

Deel Deze Pagina