Ik ben toch in de war over mosselen hoor... Mag het nu wel of niet? Straks met vriendinnen op restaurant dus ik hooooop dat het geen kwaad kan. En vertrouwen jullie gerookte zalm van de visboer wel helemaal?
Waar je eten? Bij de Sumo staat het nl. per dingetje aangegeven of het mag als zwangere. En anders moet je even op de site van de sumo de kaart op zoeken en daar kijken naar 1tje met die oranje viseitjes zal het ook niet zo 1-2-3 weten. Mosselen, mogen wel goed doorkookt maar ik sla ze wel over omdat je in een restaurant niet weten hoe goed ze zijn gekookt
Gerookte zalm van de visboer zou moeten kunnen, maar het hangt af van hoe vers die zalm is. Persoonlijk heb ik het er niet op gewaagd, hoewel ik zo'n zin in zalm had tijdens m'n zwangerschap. Ik ben niet hysterisch met eten als ik zwanger ben, maar omdat ik er ook zonder kan heb ik het er niet op gewaagd.
Hoi, Je mag tijdens zwangerschap wel vis, mits het goed doorbakken is. Maar nu heb ik vacuumverpakte pangasiusfile, ik heb hem goed doorbakken (hij valt uit elkaar, dan is hij goed doorbakken toch?) Heb hem iets van 10 minuten op laag vuur gebakken.
Ik herhaal m'n vraag nog even. Ik weet namelijk wel dat gerookte kip gegaard is, maar hoe zit het met de manier van verpakken? (Gevacumeerd en dus een risico?)
Oke, ik heb ineens een tik. Ben ineens gek op bitter lemon. Drink het nooit. Alleen mijn man. Nam een slokje van hem eergister en sindsdien wil ik steeds een glas. Jummie! Heb er nog maar 2 op. Maar in mijn hoofd gaat er een belletje: Bevalling opwekken: drink bitter lemon. (en ananas en seks etc) Maar die dingen zijn toch ook weer fabel??? Hoeveel bitter lemon kan ik drinken op een dag dat het nog acceptabel is? Was niet van plan liters te nemen maar waar zouden jullie de grens trekken? Toch dat 'fabeltje' blijft in mijn hoofd spoken. En dan nog eentje: ben gek op aloe vera drankjes. Kon dit nu krampen geven van de baarmoeder of niet? Heb het tot nu toe nog laten staan maar zou best weer eens een fles in huis willen... Zo...draag ik ook nog ff bij aan de hysteria
Veel vlees vragen... Ik schakel als vegetariër even door naar de kaas daarom 😉 Rauwmelkse kaas zou niet mogen. Heb ik me braaf aan gehouden tot nu toe, maar hoorde onlangs dat dit alleen zou gelden voor zachte kazen en niet voor harde rauwmelkse kaas... Heb ik nou al maanden voor niets enorm geleden door mezelf de verse parmazaan te ontzeggen???
Helaas wel. De bacteriën kunnen niet overleven in harde kazen waardoor rauwmelkse harde kazen wel mogen
Ik heb het risico niet genomen. Kip kun je ook heel makkelijk koken of bakken en dan weet je zeker dat je goed zit.
Hier tegen het einde een hele fles naar binnen gegoten, geen resultaat :x... nu zou ik inderdaad geen hele flessen gaan drinken maar een of twee glazen kan in mijn ogen wel. Over de aloë vera drankjes heb ik geen idee, eigenlijk nooit gelezen dat het niet mocht. Ik zou in deze het voedingscentrum aanhouden. Als ze er niets over zeggen is het ook niet gevaarlijk maar natuurlijk ook dit met mate drinken. (Maar dat is eigenlijk altijd wel)
Bitter lemon en tonic drink ik ook zo graag! Altijd al, maar nu helemaal. Helaas hebben ze het hier bij de Aldi niet, dus nu maar wat andere. Maar ik denk dat een paar glazen per dag toch geen kwaad kunnen? Als ik het in huis heb, drink ik wel twee grote glazen met lekker veel ijsblokjes.
Die kip kan volgens mij prima. Het voedingscentrum heeft het zo expliciet over vacuüm verpakte vis en niet kip. Listeria | Voedingscentrum Als je het zelf niet fijn vindt: die kip heb je ook niet vacuüm verpakt.
In principe geen probleem omdat bij het warm roken er geen Listeria meer hoort achter te blijven. Bij AH worden ze trouwens niet vacuum verpakt maar zijn gerookte kipfilets gewoon verpakt onder beschermde atmosfeer en beperkt houdbaar, net als alle andere verse vleeswaren. Ik heb eerlijk gezegd nog nergens vacuum verpakte gerookte kip gezien...
Ik heb inderdaad gewoon gerookte kip van de AH gegeten tijdens m'n zwangerschap. Gerookte zalm is een risico, gerookte kip niet.
Hai hier ook een vraagje.. Vanavond lekker eten bij t zusje en daar hebben ze toastje paling en een garnalencoctailtje. Mag dit of beter van niet? Vorige keer heb ik het wel gegeten omdat ik er toen niet bij heb stil gestaan dat het niet zou mogen.
Wat ik me altijd heb afgevraagd: kun je biefstuk rosé eten als het ingevroren is geweest. Want ik las dat toxoplasmose daar niet tegen kan. Listriose dan weer wel, dus helaas voor de gerookte zalm zou het sowieso niet opgaan. Weet iemand dit? Dan zou ik de volgende keer als ik zwanger ben het vlees eerst invriezen en dan bakken . Dit kan dan misschien ook met de lekkere rauwe hammetjes ( of was daar het gevaar nu weer listriose?)
Ik dacht dat je bij het invriezen de bacterie stopt met groeien/vermenigvuldigen. Maar dat het bij ontdooien weer doorgaat... Maar weer het echt niet zeker dus ga niet op mijn antwoord af Hmmm bedankt voor de antwoorden! Ga van de week de bitter lemon op mijn boodschappenlijstje zetten wel de schweppes hihi en misschien een fles aloe veertje...