Hoi allemaal, Ik lees op internet vaak dat een bevalling pijn doet, te doen is, mee viel etc. maar waar ik juist mee zit (en waar ik erg tegenop zie) is hóeveel pijn doet een bevalling. Waar moet ik me op gaan voorbereiden? Ik stel nu een vraag die eigenlijk niet te beantwoorden is, maar ik hoop dat jullie me toch iets meer kunnen vertellen. Heftige menstruatiepijn verschilt ook per persoon. Of is het vergelijkbaar met heftige buikkrampen als je darmen van slag zijn? Groetjes Emma
Hoi Emma, Je vraag kwam mij bekend voor en ik heb dan ook even gekeken en de topic gevonden die hierover ging http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... ?p=2641587 Groetjes, Giegel
Pffff, hoeveel pijn, nou heeeeeeeel veeeeeel pijn, haha. Ik weet het niet meer precies. Vantevoren had ik me dat ook heel vaak afgevraagd. Tijdens het laatste stukje van het persen had ik heel even een minuutje geen wee en toen heb ik echt heel bewust gedacht: dit is erger dan ik me ooit heb kunnen voorstellen. Tien tellen later was de baby eruit en nog eens 10 minuten later kon ik me niet meer precies herinneren hoe erg het nou was. Alleen nog dat ik dat dus dacht. En nu weet ik helemaal niet meer hoe het voelde. En aangezien ik net voor de tweede keer zwanger ben, zal het dus achteraf toch wel meegevallen zijn, anders had ik dat vast niet aangedurfd, haha.
Ik weet het eigenlijk ook niet meer precies. De weeen vond ik in eerste instantie wel meevallen, had echt zoiets, nou als dit het is piece of cake. Toen werden ze wel wat heftiger en dat deed wel zeer ja, vooral toen ik in een weeenstorm terecht kwam. Je weet van voor niet meer dat je van achter leeft. Dacht bij mezelf, dit gaat over dit gaat over, straks heb ik daar geen last meer van. Werkt dus niet. De 'uitdrijving' heb ik eigenlijk weinig van gevoeld. Maar het moet echt onwijs zeer hebben gedaan. Ik moest met persweeen met spoed naar het ziekenhuis en toen binnen 1 perswee, met 2 vrouwen die op mn buik stonden te drukken, is ze geboren. Maar toen ze net geboren was, werd het zwart voor mn ogen en viel ik bijna flauw. Maar denk omdat ik zooo bang was voor die kleine en het allemaal zo snel ging, dat ik er niets van heb gevoeld...
Hmmm, het klinkt erg raar maar eigenlijk heb ik nauwlijks pijn gehad, alleen de persweeeen heb ik als vervelend ervaren., dat kwam ook meer omdat het me overviel en deze hebbben 5min geduurt. Ik denk een droom van bijna iedere vrouw. Maar wat ik me hebben laten vertellen moeten de weeen een van de ergste pijnen zijn, die men kan waarnemen. Maar ik kan je daar geen verdere antwoord op geven, volgens de gyno was mijn bevalling uitzonderlijk.
Ow en die persweeen, die vond ik in eerste instantie heel vervelend, want ik kreeg deze al met 8 cm en dan mag je er nog niets mee. Maar vond toen ik uiteindelijk mocht persen echt een 'verademing' Ok, het is natuurlijk niet het gevoel op het strand van curacao te liggen en door vin diesel gemasseerd te worden
ik weet nog dat ik constant naar de tijd vroeg omdat het zooon pijn deed en de tijd zoo langzaam ging daardoor je moet het over je heen laten komen, dan is het nog te doen en wachten... niet helemaal gaan flippen want dan duurt het allemaal nog langer achteraf valt het altijd wel mee
Jup! En wat ook heel belangrijk is (althans dat vond ik) Dat rare zuchten dat je op tv enzo ziet, dat verlicht de pijn echt wel! (doet alsnog zeer hoor)
Jee moeilijke vraag als je hem aan mij stelt ben ik nu al bang voor wat er weer gaat komen . Heel veel pijn dus . Maar de ene heeft veel pijn en de andere doet het met een kopje koffie
ja maar die kans is wel heeel klein hoor... ik denk toch echt dat de meeste vrouwen ontzettend veel pijn ervaren ik dacht aldoor, het is maar voor 1 dag, het is maar voor 1 dag morgen is alles weer normaal, dat was ook wel een gerust stelling voor mij vond ik
bij mij deed het vreselijk pijn! ze zeggen vaak dat als je je kindje hebt de pijn zo vergeten bent! nou....Nicky is nu 6 maanden geweest, en ik ben de pijn nog niet vergeten...... een tweede zouden we ooit nog wel graag willen... maar wat mij tegenhoudt is de bevalling! ik wist niet dat iemand zoveel pijn kon hebben!
ik heb dan ook wel een HEL van een bevalling gehad hoor! 6cm al persweeën....7 uur lang persweeën wegpuffen en uiteindelijk een pomp erin.....en dan duurde het NOG 3 persweeën.....
Wat voor de ene pijn doet, stelt voor de ander niets voor. Denk dat het heel persoonlijk is en ook per bevalling verschillend.
Inderdaad. Mensen zeiden ook altijd, bereid je voor op de ergste pijn dan kan het alleen meevallen. Ik dact altijd: hoe kan ik mij voorbereiden op het ergste als ik niet weet wat het ergste is. Ik vond het in ieder gval heel erg meevallen. Nu heeft die van mij ook maar 1,5 uur geduurd. De ontsluitingsweeen had ik heel licht en dacht dat het gerommel was. De persweeen deden verrekte zeer, ik had ze in de rug en het stopte maar niet. Een auto over me heen laten rijden doet minder zeer had ik het gevoel Maar je moet niet aan anderen vragen hoe het voelde, als mensen drie bevallingen hebben gehad, waarvan er 1 echt zwaar rot was, dan vertellen ze die is mijn ervaring . Zoals je kunt zien ben ik een paar weken geleden bevallen en ik zeg nu al dat ik het zo over zou doen. Als je ook kijkt wat je ervoor terug krijgt is het allemaal de moeite waard!
Dat verschilt natuurlijk heel erg per persoon. Niet alleen heeft de ene een hogere pijngrens dan de ander, maar bij de een zal het ook 'moeilijker'gaan dan bij iemand anders. Om heel eerlijk te zijn, ik vond het ondraaglijke pijn! Menstruatiekrampen, maar dan 1000 keer zo erg. Ik was ingeleid met een infuus en moest verplicht op mijn rug op bed liggen, dat maakte het natuurlijk allemaal ook niet minder pijnlijk.
hahaha... nee inderdaad, zo voelt het niet! maar je moet het inderdaad maar niet aan anderen vragen. Bereid je voor op pijn en weet dat het ophoudt... Wat ik mezelf voorhield? Miljoenen vrouwen zijn mij voor gegaan, dus ik kan het ook! gewoon over je heen laten komen. Succes
Ik merk dat veel mensen het ondraaglijk vonden. Door jullie verhalen heb ik wel het idee dat het per persoon verschilt. Ik houd me maar voor wat ik ervoor terug krijg en ik zal proberen het een beetje van me af te zetten. Groetjes Emma
dat hielp bij mij totaal niet, ik verging echt letterlijk ik liep ook te schreeuwen dat ik dacht dat ik dood ging en moest en zou een verdoving krijgen... toen alles achter de rug was, besloot ik nooit meer kinderen te krijgen maar nu 2 weken later, denk ik er toch wel anders over
Nou ik moet zeggen dat ik de eerste dagen na de bevalling erger vond . Lopen ging moeilijk deed allemaal zeer, gek he na het uitpersen van een kind ik liep krom omdat mijn rug zeer deed en liep echt stapje voor stapje :S. Ow ja en dan zitten