Hóeveel pijn doet een bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door bordes, 12 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Jaaaaaaaaa! Dan zou ik elke dag wel willen bevallen :D

Maar om even "serieus" de vraag proberen te beantwoorden... Ik heb van 3 uur 's nachts tot 6 uur 's avonds redelijke rugweeen gehad, die waren wel te doen, maar vanaf 6 uur tot 10.00 heb ik een weeenstorm gehad met soms pauzes van slechts een paar seconden (nou dat was dus niet te harden) daarna persen vond ik een rare ervaring, niet echt pijnlijk maar vooral vreemd. Pas toen het hoofdje stond deed het echt zeer, net alsof je van onder in de fik staat... Het grote voordeel: Dat duurt maar heel even!

Pijn? JA het doet pijn maar het is echt waar wat ze zeggen, het is de moeite zeker waard! Wil zelfs een 2de dus dat zegt genoeg :)

2. joyce30

joyce30 Actief lid

7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Ik ben 15 juli bevallen van mijn eerste zoontje .
    Ik ben binnen 5 uur bevallen .
    Het ergste vond ik de persweeen .Ik had thuis al persweeen en dan moet je ze ophouden .
    Het zweet brak me uit pfff .
    Een wee vind ik moeilijk te omschrijven maar je voelt het opkomen en weer afzakken .
    Een heftige kramp die opkomt en weer weggaat .

3. miss piggy

miss piggy Nieuw lid

31 jul 2008
    4
    0
    0
    hoi

toen ik bevallen ging van mijn zoon, was ik zo blij dat hij kwam
    ik was de zwangerschap zo zat dat het heeeeeeeeeeel veeeeeeeeeel pijn mag doen als het hij er uit maar kwam.

jammer genoeg moest ik op het laatst een kiezersnee, want ik had te weinig ontsluiting.

het kan veel pijn doen, maar het is maar even.

groetjes chantal

4. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    de persweeen vond ik juist heel fijn! Ik mocht eindelijk zelf meedoen en de pijn was een stuk minder meteen. Ik mocht wel meteen persen, hoefde ze niet op te houden. Lijkt mee ook bijna onmogelijk :confused:

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    De persweeen vond ik aan ene kant fijn omdat je inderdaad eindelijk iets mag doen, maar aan de andere kant vond ik die scherpe pijn van het hoofdje dat doorheen kwam echt niet leuk. Gelukkig was mijn zoontje er binnen 13 min eruit, maar ik moet er niet aan denken om dat een uur te moten doen.

6. dannyb

dannyb Lid

24 sep 2007
    46
    0
    0
    kapster
    eindhoven
    hahahahah pijn godverdomme ik dacht ik ga dood,
    hahahah maar wel een wolk van een tweeling,

7. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo,

Ik weet dat er vrouwen zijn die zich de pijn niet meer kunnen herinneren...nou ikke wel!
    Ik heb nog nooit in m'n leven zoveel pijn gehad!
    Het is niet voor niks dat ze barenspijn 1 van de ergste pijnen noemen.

Mij weeen waren erg heftig en had meerdere weeenstormen en dat laaste is vreselijk!
    Ik had bij 8 cm al pers-weeen, maar mocht natuurlijk nog niet meepersen, nou dat was echt een hel!
    Stel je moet heeeeel erg nodig poepen, maar iemand zegt tegen je dat het niet mag...nou zo voelt het!

Maar toen is Tamara uiteindelijk geboren na 16 uren weeen en 1,5 uur persen en ze was prachtig...daar doe je het toch voor!
    Ik zou 10 van zulke bevallingen doen, als ik haar maar heb.
    En we gaan binnenkort gewoon voor een 2e kindje.

Moraal van het verhaal...ja bevallen doet zeer...heel erg zeer.
    Maar je krijgt er zoiets moois voor terug, dat je de pijn voor lief neemt.

Liefs Elly.

8. joyce30

joyce30 Actief lid

7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Hallo

Van 01:00 tot 05:00 had ik 5 cm ontsluiting opgebouwd .Om 05:00 kwam de vk en toen heb ik binnen 1 uur 5 cm ontsluiting opgebouwd .
    Om 06:14 ben ik bevallen .
    Ik had net zoals jij een weeenstorm .
    Ik heb 4 min geperst en toen was mijn zoontje geboren .

9. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

hahaha dat schreef ik dus ook al.... ik riep de hele tijd ik moet schijten, ik moet schijten.....
    Zo beschrijf ik de bevalling dus ook.....
    eerst moet je nodig en mag je niet.... daarna mag je en kan je niet.....
    :)

10. joyce30

joyce30 Actief lid

7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Ja dat had ik ook .
    Ik vloog thuis de wc in en zei ,wat is dat nou weer ik moet p..... .
    Ik dacht dat ik gek werd .
    En dan in het ziekenhuis zeggen ze persen maar .
    Dan denk je ,ja dag dat doet zeer .

:)

11. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Ik heb drie dagen lang alléén maar rugweeen gehad om de 3 minuten die niet voor ontsluiting zorgden..En geloof me, die waren echt niet uit te houden! Doorgestuurd naar het zkh, en daar een ruggeprik gehad...Wat was dat een genot zeg..11.00 sochtends in het zieken en snachts om 0.18 is Marit met spoed dmv vacuum geboren wegens wegvallen hartslag..

12. liebrando

liebrando Niet meer actief

bij de eerste vond ik het niet zo erg op de een of andere manier (maar goed duurde ook 24uur)
    bij de tweede duurde het maar 1,5uur en vond ik het echt vreselijk! Na beide bevallingen zei ik NOOIT MEER!
    maar dat ben je zo weer vergeten als je ziet wat je er voor trug krijgt! Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik nu alweer de zenuwen heb haha voor de derde bevalling!

13. talleke

talleke Actief lid

19 okt 2006
    304
    0
    0
    Ameide
    IK vond de ontsluitingsweeen in het begin wel te doen maar toen ik 4 cm had wist ik niet meer waar ik het zoeken moest. Toen ik eenmaal 8 cm ontsluiting had bleef ik daar 5 uur op hangen toen was de pijn het ergst. Persweeen heb ik niet ervaren als pijnlijk. Ze was na 16 minuten persen geboren!

Deel Deze Pagina