Ik heb bij de belastingdienst een proefberekening gemaakt. Ik twijfel alleen of ik het wel goed heb ingevuld, dus zouden jullie eens willen kijken? Zijn er misschien mensen hier die (ongeveer) dezelfde inkomsten hebben en wat krijgen jullie dan aan kinderopvangtoeslag? Wij hebben samen een bruto jaarinkomen van 46800. Dat is een schatting voor 2014. We willen straks ons kindje 2 dagen naar een kinderdagverblijf of gastouder brengen. Ik heb een gemiddelde prijs van 6,50 p.u. gerekend. Is dat gemiddeld? Voor twee dagen zouden we dan 468 betalen, en zouden we 324 aan toeslag krijgen. Dan betalen we zelf uiteindelijk dus 144 voor twee dagen opvang. Kan dit zo kloppen? Of heb ik ergens verkeerde bedragen ingevuld? Bedankt alvast!
Heb je nog aftrekposten? Eigen huis bijv.? Dat veranderd je inkomen. Verder kan er weinig misgaan aan de berekening lijkt me...
De bedragen zien er niet heel gek uit. Alleen kan je voor een gastouder maximaal 5,37 terugvragen en voor een kinderdagverblijf maximaal 6,70. Maximumuurtarief
Is 6,50 dan een gemiddelde uurprijs voor een kdv? Nog geen eigen huis, maar we zijn we aan het dubben of we misschien tch nog gaan kopen. Wat voor verschil maakt dat?
Heb je er ook rekening mee gehouden dat je op veel kinderdagverblijven de volle dag betaald, en niet alleen aanwezigheid? Bij ons neem je verplicht 11,5 uur per dag af a 6,95 per uur. Dat is 100 uur per maand voor 2 dagen ... Waar woon je? Dat bepaald vaak wel een beetje de uurprijs namelijk!
Kinderdagverblijf prijzen heb ik geen idee van maar dat verschilt nogal. Ik zou online zoeken naar een kinderdagverblijf bij jou in de buurt en kijken wat de prijzen zijn. Gastouders vragen gemiddeld 5,- euro per uur. Als ik het goed heb dan is je toetsingsinkomen lager wanneer je een koopwoning hebt.
6,50 is wel hoog vind ik. Wij betalen bij de gastouder 4,10 per uur incl toeslag voor het gastouderbureau maar dat zal weinig uitmaken vooe je berekening. Als je uurprijs lager is wordt je toeslag ook lager dus zal het per saldo weinig uitmaken.
Bedankt allemaal! Ik vond zelf dat we veel kinderopvangtoeslag zouden krijgen, vandaar dat ik me afvroeg of ik het wel goed had ingevuld. Ik woon in regio eindhoven, en het valt me op dat de prijzen van kinderdagverblijf en gastouder niet vaak vermeld worden op de website. Dat willen ze dan in een gesprek vertellen. (Dan zal het wel duur zijn, denk ik dan)
ik vind het bedrag van het totaal erg laag. Heb je er rekening mee gehouden dat je de vaak hele dag betaald bij kdv en niet de uren die je afneemt . dus 7.15 uur op en en 18.15 dicht is 11 uur per dag = 22 uur per week x 52 weken =1144 uur :12 = 95,3 uur per maand = 95 uur vaak betaal je alle maanden i.p.v. de vakantie maanden niet. 95 x 6,50 = 617,50 .. dat lijkt me logischer eigenlijk. ga er maar vanuit dat 1 dag kdv per kind ong. 300 euro per maand kost. 6,50 is wel een gemiddelde prijs bij een kdv. Bij gast ouder liggen de uur kosten lager en ook aantal uren , maar dus ook wat je terug krijgt. dus dat hoeft niet veel uit te maken.