Ik ben benieuwd welk ritme de baby's hebben hier is het normaal sdat ze de ene keer haast 4u slapen en de andere keer 3u wakker zijn? Komt dat vanzelf in orde? Als ik mijn dochter wakker maak dan slaapt ze half en drinkt ze slecht. Als ik haar laat slapen dan drinkt ze meestal goed maar met meer dan 60cc doet ze t niet. Speen met 1 gaatje kost moeite omdat ze dan meestal snel in slaap valt. Leegdrinken dus met moeite. Speen met 3 gaatjes is te snel en dan spuugt ze. Alles meer dan 70cc redt ze niet. Wanneer komt er een ritme in? En zo ja hoe vind ik die? Nog tips? Oja boeren doet ze haast niet
Rustig aan... Komt echt wel goed.. Ze is pas 1 week.. Mijn zoon is 3 maanden en heeft nog niet eens echt een ritme.. Ik zou ook geen speen met 3 gaatjes gebruiken.. Dat is echt teveel. Een andere fles met een gaatje kun je wel proberen..
Het ritme komt vanzelf. Hier rond de drie maandennmaar ik hoor ook vaker later. Dat slaoen blijft hier een beetje ritme loos maar ben al lang blij dat er een ritme in zit met de flessen en naar bed gaan en oostaan tijd. Het ritme kwam met het doorslapen....
Als ze zo klein zijn hebben ze geen ritme.. Volg je kindje zou ik zeggen En de meeste kindjes blijven een tijdje hangen tussen de. 70 en 100 cc Ook volstrekt normaal dus Vergeet niet dat je kindje pas een week jong is he
Ja ik weet t, ze is nog maar n week. Ze drinkt bijna 400cc per dag. Toch is ze weer gegroeid sinds ze uit het zkh is. Ze zit nu op 3060 en haar geboortegewicht is 3185. Op zich best netjes maar ik zou niet willen dat ze afvalt. Ik hoor allemaal dat ze nu onderhand 90 mag maar dat redt ze gewoon niet! En huilen om meer voeding doet ze niet dus ze lijkt voldoende te hebben neem ik aan.... mss ben ik grwoon te bezorgd.....
Mijn meisje deed en doet t ook niet volgens t boekje hoor! Met 1 week dronk ze pas 50 cc. Met 2 weken 70. Haar laagste gewicht was 2380 op dag 3. Nu drinkt ze 165. Ze weegt nu 4500 gram. Ritme is er nog niet echt qua slapen
Als je dochtertje niet goed kan boeren, raad ik je infalcon aan! Mijn zoon boerde hier super op, en ze kunnen ook beter scheetjes laten, zo kunnen ze de lucht goed kwijt. De flessen van Dr brown zijn ook ideaal, gebruiken wij ook er druppelt dan langzaam melk uit, wat heel natuurlijk is, dat is heel fijn drinken voor je kleintje, en er zit een ventiel in wat de overtollige lucht eruit haalt. En idd ze is pas een week oud, een ritme vind je vanzelf dat duurt even, ik dacht zelf ook toen mijn zoontje pas geboren was; waar is dat ritme, maar dat moeten ze eerst nog leren, dat komt vanzelf, verder zou ik rustig afwachtten wat ze zelf wil drinken en vooral niet puschen, ik zeg niet dat je dat doet hoor, maar dat helpt niets, af en toe de fles voorzichtig wat in het mondje draaien, en haar handje zachtje openvouwen helpt ook om wakker te blijven en het flesje leeg te drinken Sucses!
het enige ritme wat je zou kunnen krijgen is door overdag er niet langer dan 4 uur tussen te laten zitten. Maar als er 3 uur tussen een fles zit is dat ook prima, maar overdag niet langer dan 4 uur. en dan is er dat moment dat ze niet meer in slaap vallen direct na een fles...en soms zijn ze dan zomaar tot de volgende fles wakker. je ukkie moet gaan leren zelf in slaap te vallen en dat is helemaal niet makken. Google maar eens op slaapsignalen baby. Bij de eerste signalen kan je je kleintje op bed leggen en dan is de bedoeling dat je ukkie gaat slapen...maar dat is niet makkelijk. t kan ook zijn dat ze mamahonger hebben en lekker bij je willen zijn. geniet er lekker van....
Kinderen kunnen geen klok kijken en kinderen zijn geen machientjes. Elke vier uur een voeding is iets dat niet van nature bij mensenkinderen hoort, als ze zo jong zijn snappen ze nog niet dat dat van ze verwacht wordt. Het idee van op schema, vaste tijden, vaste hoeveelheden voedingen geven komt oorspronkelijk uit de veeteelt: mestkalveren en biggetjes werden eerder slachtrijp als ze op die manier gevoed werden. En toen hebben dokters (mannen! nooit zelf een kind gevoed!) zo'n 150 jaar geleden verzonnen dat je die 'wetenschappelijke' manier ook wel bij mensenkinderen kon toepasssen. Tegenwoordig weet de wetenschap meer over natuurlijke voedpatronen bij mensenkinderen...die zijn gebaat bij heel vaak, heel kleine hoeveelheden. Bij voorkeur op verzoek van het kind.
Denk dat daarom de cb's nu ook het voeden op verzoek weer aanraden... Wij hebben ook altijd op verzoek gevoed (wel een beetje zo om de drie uur aanhouden en nu om de vier uur maar eerder honger is eerder honger! En niet meer willen is niet meer willen). Bij ons ging het juist iets te snel en zat de kleine tot hij een week of 13 was steeds boven wat hij hebben mocht. maar hij deed het er goed op en nu krijgt hij gewoon de aanbevolen hoeveelheid zeg maar. Het trekt dus allemaal weer bij, welke kant dan ook op. Ik denk altijd maar zo: die max en min hoeveelheden zijn maar richtlijnen he... ieder kindje is anders. Die van mij groeit heeeeel erg snel en zal daarom in het begin meer voeding nodig gehad hebben. Maar dat weet je niet van te voren. Als jou kleintje tevreden is en het hier goed op doet leker zo door gaan en je geen zorgen maken. Ze regelen het allemaal zelf (had ik overigens vooraf ook nooit gedacht hoor)
Mijn dochtertje is bijna 6 weken en heb ook geen ritme. De ene keer slaapt ze maar 2 uur en de andere keer 2,5 of 3 of rond de 4 uur. En drinken is ook verschillend we doen nu 120+4 maar 9 van de 10 keer drinkt ze dat niet op en we hebben nog steeds 7 voedingen per dag
Toen ik alle regeltjes en dingetjes losliet kwam het vanzelf goed, dat was met 8 weken heb toen ook de krampjes maar gewoon geaccepteerd. Na een paar dagen gaf hij zelf het ritme aan en hoeveel hij wou drinken. Wel op gelet dat ie plasluiers hield natuurlijk, aangezien dit aangeeft dat hij in ieder geval genoeg vocht binnenkrijgt. Dus mijn motto go with the flow word je zelf ook een stuk rustiger van. En luister naar wat je eigen gevoel zegt.
Hier lijkt het met name in de middag/avond/nacht nu op de zelfde tijden te gaan. Ik hoop dat het zo doorzet, zou mooi zijn! 's Morgens is het nog een beetje aanmodderen met slapen.