idd de machtiging geld alleen voor speciale dieetvoeding voor kma en dat is hypoallergeen niet. Denk echt dat ze je verkeerd begrepen heeft.
Ik kreeg het bij mm oudste ook vergoed (4,5 jr terug) Wij zijn beide astmatisch, dus moest ze hypo. Moest het idd bij apotheek halen.
Ik heb weer gebeld en weer word er gezegd dat het vergoed word. Weer duidelijk gezegd dat het om HA voeding gaat en niet om pepti. Ja daar is een vergoeding voor. Wel een verklaring van de huisarts nodig. Ik zei nog als het vergoed word gaat dalijk iedereen over op HA voeding, toen zei die, je moet wel een verklaring van de huisarts hebben. Heb ik nu weer een pannekoek aan de lijn gehad ? Snap er zelf niks meer van haha
Ja vind het nu toch wel gek, jullie zeggen allemaal dat het niet kan enz, ging aan mn eigen twijfelen heb ik het dan verkeerd gehoord enzo haha. Ach ik wacht gewoon ff op de brief van de dokter en dan zien we wel weer toch?
Op de verpakking van de nutramigen die Caitlyn krijgt, staat dat dat hypo-allergene voeding is. Maar dat is dus wel duidelijk even andere voeding dan de gewone hypo-allergene voeding waar we mee gestart zijn! De gewone hypo-allergene voeding krijg je echt NIET vergoed. Pepti, nutramigen of neocate wel, maar vooral die laatste twee zijn dan ook wel zo duur dat dat voor de meeste mensen helemaal niet op te brengen is om zelf te betalen... Dus ik denk dat degene die je aan de telefoon hebt gehad, in de bonen is geweest vanwege die term hypo-allergeen...
Preventieve hypoallergene voeding krijg je niet vergoed, de hypoallergene voeding die gebruikt wordt wanneer er wel sprake is van kma zoals pepti of nutramigen krijg je wel vergoed. En denk dat je huisarts echt geen kaas heeft gegeten van kma.
H.a krijg je absoluut niet vergoed. Enkel, pepti, nutramigen, neocate etc. Dit is voeding voor kinderen met een koemelkeiwitallergie. En vaak krijg je het ook pas na een bewezen provocatietest.
Volgens mij krijg je HA niet vergoed.. Ben benieuwd of het je lukt! Mijn zoontje kreeg tot voor kort neocate en deze werd wel vergoed.
Tot die tijd moet je het inderdaad zelf voorschieten. pas na bewijs van een provocatietest geeft de verzekering een machtiging af. Dat doet de huisarts dus niet, die kan alleen een machtiging aanvragen en de verzekering moet die dan goed- danwel afkeuren. Zonder provocatietest zal zo'n aanvraag afgekeurd worden.
joh, lekker gaan indienen...en dan zie je wel weer verder. ik zou t geld ook niet gaan verbrassen, straks bedenken ze zich over een paar maanden en mag je het terugbetalen
Dat is ook niet altijd zo. Hier wel gewoon vergoed gekregen terwijl de provocvatietest nog niet gedaan was. De Kinderarts had een machtiging gegeven en op die machtiging stond aangegeven dat er nog geen provocatietest was geweest, maar sterke vermoedens voor KMA. De verzekering heeft het wel vergoed. ( dit was overigens voor de pepti) Toen we nog weer later op de nutrmigen over gingen was er al wel een provocatietest geweest en dit stond ook op de nieuwe machtiging.
Ja klopt hoor vriendin van mij had ook HA vergoed gekregen. En zij had Menzis als verzekeraar. Dus het kan.
Ik krijg al tijdens de provocatietest vergoed overigens werd H.a voeding niet vergoed voor mij, pas toen ik over ging op te pepti
Ik heb de brief niet meer opgehaald! Was bang dat ik dan achteraf een grote rekening zou krijgen. Toen straks bij de apotheek geweest en daar hadden ze alleen pepti staan dus ze zullen me wel verkeerd gehoord hebben bij vgz