Hoiii, mijn dochtertje is vrijdag 10 weken oud maar ik heb het gevoel dat ze veel te weinig binnen krijgt. Ze krijgt nu ongeveer 5 flesjes per dag 120 ml (4 schepjes) en die drinkt ze vrijwel nooit leeg. De laatste fles in de avond dan vaak wel en wil soms zelfs meer. Maar over de gehele dag door drinkt ze maar 100ml of zelfs minder. Ook komt ze niet zelf voor een voeding, meestal moet ik haar wakker maken. Ze plast en poept volgens mij wel goed, maar is dit niet veel te weinig voeding? Hoeveel drinkt jullie kleine van 10 weken?
hoe zwaar is je kindje? per kg lichaamsgewicht mogen ze ong. 150 cc met een max. van 1 liter. dus bij 5 kg = 750 cc en bij 6 kg = 900 cc. het is wel een gemiddelde. Elk kind is anders. De één drinkt meer, de ander minder. hoe vaak moet je je kindje wakker maken voor een voeding? is dat bij alle flessen? als je kindje zoveel slaapt en zoweinig honger heeft, zal ik toch eens bellen met het CB of met de Huisarts. hoewel 500 cc voldoende is, zal ik me er toch zorgen om maken, zeker omdat je je kindje ook moet wakker maken en zoveel slaapt... is ze wel goed gegroeid de afgelopen weken?
Ons dochtertje is nu 6 weken en drinkt lang niet wat ze zou mogen (want het is geen moeten) hebben. Ze groeide eerst niet zo best, maar dat had andere oorzaken. Inmiddels drinkt ze redelijk, maar dus niet wat ze zou mogen hebben, maar groeit nu prima, plast goed en is hartstikke alert als ze wakker is. Zolang dat voor jouw dochtertje ook zo is, zou ik me niet druk maken: de ene mens is de andere niet en het ene kind dus ook het andere niet. De hoeveelheden voeding zijn afgestemd op gemiddelden en als je daar wat boven of beneden zit, is dat niet erg MITS je kind dus goed groeit, plast en alert is Die drie factoren zijn veel belangrijker dan de preciese hoeveelheid die je kind drinkt