Vorig jaar heb ik een abonnement van kinderen gekregen. Helemaal super vond het heel leuk. Maar.........het abonnement is mij te duur heb hem netjes in mei opgezegd door middel van een brief. Kwam er later pas achter dat het ook via telefoon had gekund dom van mij. Maar goed mijn abonnement liep tot sept dit jaar, dus in mei netjes brief gemaakt en opgestuurd, lekker op tijd dus. Werd er begin augustus ineens 64euro van mijn rekening getrokken wat ik er niet eens op had staan....dus lekker in het rood ik denk wat is dit nou weer? dus ik het geld laten storneren, krijg ik 2 dagen later een brief dat ze het geld er niet af kunnen halen voor het nieuwe jaar. Ik contact opnemen met ze, zeggen ja mevrouw wij hebben nooit een opzegging van u binnen gehad dus het abonnement is stilzweigend verlengd....ik zeg; ik heb netjes jullie een brief gestuurd zelfs met een reden. En omdat ie niet is aangekomen word mijn abonnement dus tegen mijn toezegging in gewoon verlengd. Ja daar kunnen wij niks aan doen. Volgend jaar maar even bellen. Ik zeg jah ik kan het geld wel gebruiken voor een betere besteding dan dit, ja mevrouw het enige wat wij kunnen doen voor u is u abonnement omzetten in een ander abonnement. Ik denk ja hallo.......dan moet ik alsnog betalen schiet ook niks op ben het geld dus alsnog kwijt. Grrrrrrr dus nu moet ik alsnog een ander abonnement gaan uitzoeken Ik weet echt niet welke, heb al gekeken op zester maar ik kom er niet uit...... Sorry dat ik jullie er mee lastig val, weet ook niet waarom eigenlijk. maar iemand nog een tip voor een leuk jaarblad die niet duur is uiteraard, steek het geld liever ergens anders in.....
Oh, dat is echt naatje zeg... Zou ook niet weten wat je daarmee zou moeten eerlijk gezegd Vind dat stilzwijgend verlengen echt wel naaierij eigenlijk...
Erg vervelend inderdaad. Ik was vorig jaar een paar weken te laat met het opzeggen van mijn man's 'Autoweek'. Ik bellen met de klantenservice. En dat zagen ze ook niet door de vingers. Je zat er gelijk weer een heel jaar aan vast. Ik zei nog zo dat ik die 4 nummers te veel wel wilde betalen, maar ook dat ging niet. Ik vind het altijd zo belachelijk, dat stilzwijgend verlengen. Het is wel jouw geld... Ik vind dat ze eigenlijk voordat het abonnement af loopt, een brief moeten sturen, om je eraan te herinneren. Als ze niks van je horen dat het dan stilzwijgend verlengt word, en anders dat je het op kan zeggen. Wel zo eerlijk, toch? Geen idee wat voor blad nog meer leuk is en wat het kost.
Ik heb zo'n jonge gezinnen voordeelpas, moet je ook 6 weken van tevoren opzeggen... Maar ja, dat lees je pas als de acceptgiro al op je deurmat ligt... Waardeloos gewoon!
ja die jonge gezinnen pas heb ik ook alweer bijna 3 jaar. Die ligt ook steeds stilzwijgend op de mat, nou is die maar 10,00 voor een jaar dus dat vind ik dan nog niet zo ramp. Maar een abonnement voor 64euro vind ik nogal wat!!
Het is een voordeelpas maar ik heb er alleen maar nadeel van haha. Natuurlijk is 10 euro op jaarbasis niet veel maar het is gewoon zonde als je er geen gebruik van maakt. De Kinderen is idd ook schreeuwend duur, zeker voor een maandblad. Het is ook wel leuk om te lezen maar al zou ik m niet meer krijgen zou ik t ook niet missen.
Kun je anders niet nu alvast opzeggen voor volgend jaar? je zit er dan nu nog wel aan vast (boeven zijn het af en toe!) Maar dan weet je in elk geval zeker dat het volgend jaar stopgezet wordt. En dan zou ik ook vragen om een bevestiging van hun kant, doe ik ook vaak. Weet je zeker dat het geregeld is...?
Mag dat nog dan, stilzwijgendverlengen voor een jaar? Dat was toch aangepast in de wet? Of zeg ik nou iets doms?
ik dacht ook dat ze daar wat aan gingen veranderen. EDIT: dit vond ik op internet: ConsuWijzer - Wetswijziging stilzwijgende verlenging en opzegging van abonnementen gaat dus in op 1 december dit jaar, de nieuwe regels hiervoor.
het stilzwijgend verlengen mag vanaf januari 2012 niet meer, dus ik zit er helaas nog in! Hij is nu opgezegd per 9-9-2012 daar heb ik een bevestiging van nu dus dat is klaar, maar nu moet ik nog een blad zoeken voor 1 jaar.....
Opzeggingen moet je ook altijd aangetekend versturen. Dan heb je dit soort gezeik niet. En dan nog bel ik er achteraan of ze mijn opzegging binnen hebben gekregen. Het is gewoon te gemakkelijk voor hun om te zeggen: "ja mevrouw, uw brief is niet binnengekomen". Bewijs jij dan maar dat je 'm op de post hebt gedaan ....
Ja inderdaad, dat zei ik ook al. Bewijs maar dat ie niet binnen is gekomen. Maar ja het is hun woord tegen de mijne helaas. iniedergeval wel een les voor de volgende keer!!
Ja dat ben ik al aan het doen, wil het alleen wel lezen anders vind ik het zonde om ervoor te betalen..
ik kan knippie doen 6 nummers voor 35,00 ik weet alleen niet hoe me naaimachine werkt enz, dus daar heb ik denk ik ook niet zoveel aan! of groter groeien 13 nummers voor 35,00 viva mama lijkt me niet zoveel aan, verder zit er ook niet veel soeps tussen helaas......