Allergisch zweerknopjes chirurgisch staal? Piercen mag er niet mee?

Discussie in 'De lounge' gestart door suus1983, 12 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Mijn dochtertje heeft sinds een paar maanden gaatjes in haar oren. Nu geneest het echter niet zo mooi als ik graag had gezien. Het is niet ontstoken (gelukkig), maar het blijft wel aldoor onrustig.

Nu ben ik zelf voor veel dingen allergisch en zeker ook voor nikkel. Haar oorbellen zijn van chirurgisch staal, waarvan de juwelier beweerde dat dat wel kon. Echter nu ik er wat meer informatie over opzoek blijkt dat daar toch nikkel inzit en dat er bijvoorbeeld niet gepierced mag worden met chirurgisch staal, waarom dan wel oorbelletjes?

Maar goed, ik twijfel nu een beetje wat ik moet doen. Ik heb al voorgesteld om ze er gewoon uit te halen en de gaatjes dicht te laten groeien (wat sowieso gaat gebeuren mocht het gaan ontsteken, dat gaat te ver), maar dat wil ze echt liever niet.

Mijn vader en ik kunnen alleen tegen titanium, zou ik dat dan proberen voor haar? Ervaringen hiermee?

Edit: ik heb geen behoefte aan een discussie over haar leeftijd (4) en gaatjes in haar oren.

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou de zweerknopjes eruit halen en er andere oorbelletjes indoen (waar geen nikkel in zit). Mocht het dan nog steeds onrustig zijn, kun je de gaatjes altijd nog dicht laten groeien.

3. Charmed

Charmed Fanatiek lid

16 sep 2012
    2.589
    79
    48
    Ik zou titanium oorbelletjes kopen, grote kans dat ze daar wel over kan.
    Ik ben zelf ook 'allergisch' voor chirurgisch staal maar dan alleen met navelpiercing, dus ook altijd titanium beetje duurder maar geen ontstekingen meer..

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Ja, dat is ook een beetje mijn idee, maar zou ik dan voor titanium gaan of zou zilver/goud (alleen vind ik goud echt lelijk voor kindjes) gaan?

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Ok, dat het duurder is maakt mij niet uit, heb ik er graag voor over. Ze is zo blij met haar oorbelletjes, maar op ontstekingen zit niemand te wachten.

Maar, waar koop je dan titanium oorbellen voor kinderen? Bij de juwelier hier in elk geval niet.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Haha, ja dank je! Had ik ook net gegoogled. Ga ik daar even neuzen. Had ze alleen graag opgehaald in de winkel omdat ze gisteren een oorbelletje is verloren en nu 2 verschillende in heeft.

7. JolienS

JolienS Actief lid

30 aug 2013
    318
    0
    0
    Zilver moet je niet doen hoor!!!
    Daar zit echt veel bende in en als je al niet tegen chirurgisch staal kunt (net als ik), dan zal je ook heftig op zilver reageren.

Hier zetten ze oorbelletjes standaard met titanium, gek dat daar dus landelijk geen vaste richtlijnen voor zijn.

Ik heb ooit een hele reeks titanium oorbellen online gekocht, weet alleen zo snel de site niet meer. Even Googlen :D

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
  9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Nou ben net even de stad in gegaan en heb kleine titanium zweerknopjes kunnen vinden.

Nu nog uitvinden hoe ik het het beste schoon kan maken. Sterilon schijnt weer niet goed te zijn, de een zegt wel draaien, de ander zegt niet draaien..

10. Krissie85

Krissie85 Niet meer actief

Oorknoppen altijd schoon maken met alcohol voor je ze gebruikt en het liefst ook tussendoor af en toe.
    Draaien id goed maar alleen met ontsmette handen en als er een druppel sterilon op het knopje zit. Zo draai je als het ware de sterilon in het gaatje.
    Hooguit 2 x per dag draaien, maar 1 x is in principe ook voldoende.
    Ook opletten dat de knopjes niet te strak zitten. Dit zorgt voor een slechte doorbloeding rond het wondje (wat dat is het gaatje in principe)...

Hoop dat je er wat aan hebt!

Deel Deze Pagina