baby 10 maanden teveel vocht in hersenen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Joyce84, 22 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Heej meiden,

Wil het toch ff van me afschrijven hier.
    Vanaf dat Lorenza 4 maanden is merkte wij op dat ze haar rechterhandje niet gebruikte, bij 6 maanden ging het zeg maar echt heel erg opvallen, dus toen we bij het cb waren hebben we dat aangegeven en de arts daar viel het idd ook op, doorgestuurd naar de fysio en ze is wel heer erg vooruit gegaan, maar toen Lorenza 8 maanden was toch maar doorgestuurd naar ka voor de zekerheid. En nu na een aantal onderzoeken en een echo van haar hoodje is er dus uitgekomen dat ze aan de ene kant teveel vocht in haar hersenen heeft, dat drukt dus waarschijnlijk op het deel van de hersenen dat de besturing van haar rechterhandje/arm regelt.

Nu moeten we 6 augustus dus een mri scan laten maken (gaan ze met een roesje doen, alleen werkt dat niet bij alle kids) en als het dus niet werkt moet ze onder narcose alleen daar staat dan weer een achtiijd op van 6 maanden, omdat dta in een ander ziekenhuis gedaan moet worden.

Het is dus nog ff afwachten wat ze er nou precies aan gaan doen.

Ben ook eigenlijk wel benieuwd of er iemand is, die dit ook heeft gehad.

2. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    Jee...spannend hoor! Goed dat jullie dit zelf duidelijk hebben aangegeven. Hoop dat het roesje werkt, om nog 6 maanden te moeten wachten, is wel heel lang!
    Hopelijk valt het allemaal wat mee, sterkte!

3. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Spannend, inderdaad! Hopelijk lukt het met een roesje. En anders lijkt mij dat er echt alles aan gedaan moet worden om ervoor te zorgen dat je geen half jaar hoeft te wachten. Dat is toch van de zotte? Op deze leeftijd is een half jaar echt veel te lang! Ik zou echt geen genoegen nemen met zo'n lange wachttijd. Maar goed, zo ver is het nog niet.

Wij hebben niet hetzelfde meegemaakt, maar ons meissie heeft wel drie keer een MRI gehad omdat ze een hersenbloeding heeft gehad. De eerste keer was ze sowieso volledig van de wereld omdat ze onder de medicijnen zat. De tweede en derde keer deden ze het met een roesje en dat ging goed. Maar zij was toen nog wel veel jonger, de eerste twee waren binnen een week en de derde was met twee maanden. Tien maanden is natuurlijk wel wat anders.

Probleem is dat je in zo'n MRI-scan echt helemaal stil moet liggen en dat kun je zo'n kindje natuurlijk niet duidelijk maken.

Wat ze gaan doen, hangt denk ik heel erg af van de uitslag van de MRI. Tegen ons hebben ze toen gezegd dat er een kans bestond dat er vocht bij kwam en dat er dan iets aan gedaan moest worden, maar dat het wel goed te behandelen was. Maar wat ze dan zouden doen, hebben ze niet verteld. Als het nodig was, was het vroeg genoeg, zeiden ze.

Ik kan me voorstellen dat wachten niet meevalt en dat je je zorgen maakt. Enige advies dat ik kan geven: probeer realistisch te blijven en je niet van alles in je hoofd te halen. Geniet van je meisje en leef in het nu. Wat later komt, is van later zorg en dat kan enorm meevallen. En ik kan het weten, want ik heb een hoop zorgen gehad die gelukkig niet uitgekomen zijn.

Ik hoop echt dat het allemaal meevalt met jullie meisje. Heel veel sterkte ermee!

4. debozoe

debozoe Bekend lid

12 okt 2008
    788
    0
    0
    Juf
    Spannende tijd voor jullie zeg.
    Mijn dochtertje is ook onder de MRI geweest toen ze een week oud was, doordat ze zo onder de medicijnen zat was ze erg rustig en hoefde ze verder geen roesje. (ze lag op de ic).
    Ik moet zeggen dat ik wel veel in je verhaal herken. Mijn dochtertje gebruikt haar linkerhandje niet. Dit komt omdat ons kindje tijdens de zwangerschap een herseninfarct heeft gehad, hier kwamen we per toeval achter omdat ons kindje door een slechte start op de ic terecht kwam. Anders hadden we hier waarschijnlijk ook pas later achter gekomen.
    Tatum heeft een hemiparese (spatische verlamming links)en gelukkig in een lichte mate. Langzaamaan merken we het nu ook in haar beentje..
    Het is een onzekere tijd, omdat je gewoon niet weet hoe en wat er precies aan de hand is, maar ik ben het zeker met Hinke eens.
    Probeer je niet gek te maken ookal is het moeilijk en geniet van je meisje zoals ze is..
    Ik wil jullie heel veel sterkte toewensen..

5. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Thnx meiden, ik geniet zeker van haar zoals ze nu is, ze gebruikt haar armpje\handje nu al stukken beter door fysio en aan haar beentje merken wij dus ook verschil, maar niet zo erg als haar handje zeg maar.

Deel Deze Pagina